1. Tietoportaali
  2. Tietoa meistä

Ehdot

Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja piilolinssitar­vikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt ne.

Navigation

Ehtojen esittely

Alla olevia ehtoja sovelletaan ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.

Ehdot ja säännöt määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No. 40/1964 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjo­ittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).

Myyjä pidättää oikeuden perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa rahat ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen). Yli 10 kpl tilauksista, jotka on tarkoitettu kaupalliseen käyttöön, pyydämme olemaan yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen: wholesale@alensa.eu.

Tshekin tasavallassa voimassa olevan ”Electronic Records of Sales Actin” nojalla, myyjän on aina annettava kuitti ostajalle. Samalla hetkellä myyjän on tallennettava saadut tulot verotoimiston online-palveluun; mikäli tallentaessa ilmenee teknistä ongelmaa, tämä on tehtävä 48 tunnin sisällä.


Takaisin navigointiin

Alensa.fi-sivuston toiminta

Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakes­kuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla tiedoilla:

Alensa s.r.o.
Stružky 1326/6
198 00 Praha 9
ALV-numero: CZ27179681

Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla suojattuja.


Takaisin navigointiin

Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö

Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.

Nettisivujemme oikea käyttö

Alensa.fi hyväksyy nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin:

  • Paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa
  • Haitallinen käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat kiellettyjä
  • Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön, joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä
  • Väärän henkilöllisyyden käyttäminen on kiellettyä

Käyttäjät voivat jättää vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.

Rikokset ja tekninen väärinkäyttö

Virusten tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä varten.

Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista hyökkäyksistä. 

Kauppiaan koodin sekä muiden tarjouskoodien oikea käyttö

Voit kertoa Alensa.fi-sivustolta saamastasi Alensa kauppiaan koodistasi kaikille ystävillesi, perheellesi ja työkavereillesi. Voit jakaa koodisi myös sosiaalisessa mediassa tutuille tai jopa tuntemattomille. Huomioithan, että ostostesi loppusumman tulee ylittää 30 €, jotta voit hyödyntää kauppiaan koodin tuoman alennuksen. Kauppiaan koodia saa jakaa vain ulkoisilla sivustoilla, mukaanlukien sosiaalisen median kanavat. Sitä ei saa jakaa Alensa.fi -sivuston kommenttikentissä, millään Alensa S.R.O:n tytärsivustoilla eikä kumppanuussivus­toilla, joiden kanssa Alensa.fi tekee yhteistyötä. Kauppiaan koodi ei ole tarkoitettu sen asiakkaan käytettäväksi, jolle se on alunperin lähetetty. Luottoa saa vain, kun koodia jaetaan kolmannelle osapuolelle ja kun koodia käytetään kyseisen kolmannen henkilön ostoon.

Tarjouskoodien väärinkäyttö ei ole sallittua.


Takaisin navigointiin

Ostosopimus

Ostosopimus katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä. Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa, ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.

Ostotosite ja laskutustiedot

Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumen­ttiin.

Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.

Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.


Takaisin navigointiin

Maksaminen ja hinnat

Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia maksutapoja:

  • Tilisiirto (maksu ennen tilauksen lähetystä): Tilitiedot näytetään tilauksen vahvistuksen jälkeen 
  • Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro
  • PayPal

Suojattu maksaminen

Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Online-maksut

Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.

Maksu tilisiirrolla

Jos valitset maksutavaksi tilisiirron, näet tili- ja maksutiedot heti tilauksen vahvistamisen jälkeen. Nämä samat tiedot lähetetään sinulle myös tilausvahvistus­sähköpostissa. Tilaukset, jotka on maksettu käyttäen tilisiirtoa, lähetetään sitten, kun olemme vastaanottaneet maksun. Haluamme muistuttaa, että maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Maksuvahvistukseksi kelpaa kuitti PDF-tiedostona, joka on tallennettavissa verkkopankistasi.

Tilitiedot tilisiirtoa varten
Vastaanottaja: Alensa, s.r.o.
Vastaanottajan osoite: Struzky 1326/6, 198 00 Praha, Tshekin tasavalta Pankki: Citibank
IBAN: DE63502109000­217632005
BIC: CITIDEFFXXX

Kirjoita viestikenttään tilausnumerosi­.Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa ostoksestasi, sinun tulee toimittaa meille kaikki maksuun tarvittavat tilitietosi, jotta voimme maksaa rahat takaisin tilillesi.

Hinnat Alensa.fi-sivustolla

Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi -verkkosivulla.

Alensa pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilan­teesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.


Takaisin navigointiin

Ongelmat maksamisessa

  • Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa.
  • Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä avoimena järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
  • Mikäli sinulla on ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi toisen selaimen tai laitteen kautta.


Takaisin navigointiin

Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista

Toimitustapa DHL Priority-kirje Economy-kirje
Luotto- tai pankkikortti 6.9 € 5.9 € 4.9 €
PayPal 6.9 € 5.9 € 4.9 €
Tilisiirto 6.9 € 5.9 € 4.9 €
   
Notes:
- Toimitushinnat sisältävät ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää pakkaamis- ja toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta tai painosta

Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta

Alensa tarjoaailmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 70 € ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.

Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikam­panjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.

Toimitus Suomen ulkopuolelle

Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän verkkokaupan kautta.

Toimitus maksun jälkeen

Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista täältä. Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivah­vuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta. 

Tuotteiden lisääminen tilaukselle

Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdolli­suudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30–16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali toimitusmaksu.


Takaisin navigointiin

Toimitusajat

Toimitustapa Arvioitu toimitusaika
DHL 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti Priority 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti Economy 3–8 arkipäivää lähetyspäivästä
   
Huomautus:
- Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
- Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
- Jos valitset maksamistavaksi tilisiirron, tilaus lähetetään seuraavana arkipäivänä siitä, kun talousosastomme on vahvistanut maksun saapuneeksi
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty

Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdis­telmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2–4 viikkoa.

Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin a­jan.

Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpos­tiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.

Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta puuttuvia tuotteita

Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.

Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusajat kori

Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita..


Takaisin navigointiin

Ongelmat toimituksissa

DHL vaatii aina kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoit­teessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.

Emme ole vastuussa mistään logistiikkayri­tyksistä johtuvista toimitusviivästyk­sistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.

Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakes­kukseen uudelleenlähe­tettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.

Reklamaatiot

Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia ; 2.) vahvistuksen kuljetusyrityk­seltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.

Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta. 

Vahingoittunut pakkaus

Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimit­tajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.


Takaisin navigointiin

Takuu ja palautukset

24 kuukauden takuuaika alkaa, kun Ostaja on vastaanottanut tuotteen. Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat saatavilla jokaiselle tuotteelle verkkokaupastamme. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päiviin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.

Vaihtojen ja palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:

  • Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
  • Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä

*noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä

Vaihto- ja palautusoikeus koskee:

  • Linssien vaihtamista eri parametreihin – Linssien vaihtamista eri tuotteisiin (asiakkaan tulee tehdä tilaus uusista tuotteista erikseen ja saa rahansa takaisin vanhasta kun se palautuu meille)
  • TopVue tyytyväisyystakuuta
  • Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen

Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu vaihto- ja palautussivulla.

Jokaisen vaihdon ja palautuksen tulee seurata näitä käytäntöjä:

Alensa ei ole vastuussa palautuksista, jotka eivät seuraa tässä kuvattua prosessia. Kun haluat palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme yhteystietolo­makkeen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/se­litä palautuksen syy sekä tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet. Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki vaihtoon/palau­tukseen vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.

Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.

Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.

Palautusprosessissa on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:

  • 1. Varmista palautuksen onnistuminen asiakaspalvelusta
  • 2. Asiakaspal­velumme lähettää sinulle osoitetarran palautusta varten
  • 3. Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä pakettiin osoitetarra
  • 4. Lähetä paketti takaisin meille

Lähetäthän avaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai piilolinssines­tettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa – näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet ja mitä toimenpiteitä odotat meiltä. Jos tarvitset linssit uusilla vahvuuksilla, kirjoitathan tarkat ohjeet, mitkä ovat oikeat parametrit, jotka haluat tilata. Jos haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty.

Palautusten hinta

Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta/va­ihdosta aiheutuvat kulut korvataan. Alensa.fi lähettää uudet linssisi ilmaiseksi sinulle.

Palautusten käsittelyaika

Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.

Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumat­tomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.

Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä.


Takaisin navigointiin

Reklamaatiot tuotteista ja palveluista

Alensa.fi ei hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa asiakaspalvelu­tiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seuratavaihto- ja palautusohjeitamme.

Reklamaatiot TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue-tyytyväisyystakuun ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.

Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.

Vialliset linssit tai laatureklamaatio

Mikäli koet ongelmia piilolinssiesi kanssa (silmien punoitus, sumentunut näkö, epämukava tunne, silmien kuivuminen), voimme lähettää linssit niiden valmistajalle laatutarkastukseen. Huomioithan, että voi kestää jopa kaksi kuukautta, mukaan lukien toimitusaika, kunnes saamme tiedon valmistajalta. Jotkin linssit täytyy mahdolllisesti lähettää ulkomaille analysoitavaksi, mikä voi myös pidentää prosessia. Jos valmistusvirhe todetaan, lähetämme sinulle uudet piilolinssit samoilla voimakkuuksilla ilmaiseksi. Mikäli valmistusvirhettä ei todeta, emme voi tehdä palautusta tai lähettää uusia linssejä. 

Mikäli haluat palauttaa vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, suosittelemme lähettämään sen tiiviissä pakkauksessa postin kautta. Tämä ehkäisee vahingot kuljetuksen aikana. Emme voi hyväksyä, korvata tai palauttaa rahoja tuotteista, jotka edelleen vahingoittuvat takaisinkulje­tuksessa. Jotta valmistaja voi suorittaa täydellisen tarkastuksen linsseille, sinun tulee lähettää linssit SEKÄ koko pakkaus (alkuperäinen linssipakkaus, jäljellä olevat linssit sekä avaamattomat linssien läpipainopakkau­kset, joista näkyy linssien LOT numero Jos haluat palauttaa piilolinssit, jotka on poistettu pakkauksesta tai joita on käytetty, ne eivät saisi kuivua kuljetuksen aikana. Suosittelemme lähettämään linssit piilolinssines­teellä täyteyssä kotelossa, joka on suljettu tiukasti. Koska jokainen palautus on erilainen, haluaisimme käsitellä palautukset yksilöllisesti. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, info@alensa.fi ja kerro palautuksen tarkat tiedot: mitkä linssit palautat, kuinka monta linssiä palautat, onko pakkaus avattu vai avaamaton, tilausnumerosi ja yhteystietosi. Liitäthän palautuksen mukaan dokumentin, esimerkiksi tilaus- tai maksuvahvistuksesi, jossa näkyy tilauksesi numero, sekä kirjeen, jossa kuvailet linssien viallisuutta ja odotettua kompensaatiota (rahojen palautus vai uudet linssit). Reklamaatiot ja pyynnöt palautuksille tai vaihdoille tulee tehdä 6 kuukauden kuluessa tuotteiden vastaanottami­sesta. Valmistajan suorittama laaduntarkastus voi kestää jopa useita kuukausia. Alensa ei voi edetä asiassa, ennen kuin valmistaja on antanut loppuraportin laaduntarkastuk­sesta.

Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin

Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole vastuussa terveysvaikutuk­sista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä. Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä, jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.

Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.

Tyytymättömyys värillisten linssien lopputulokseen

Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.

Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden sisällöstä

Alensa pidättää oikeuden muokata omien nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratka­isussa.

Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään tapauskohtaisesti.


Takaisin navigointiin

Riidanratkaisu

Kuluttajalla on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus kuluttajariita­lautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista riidanratkaisu­menettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen eduskunnassa.

Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisu­foorumin, European Online Dispute Resolution -foorumin (ODR), kautta. http://ec.europa.eu/…index_en.htm.

Vaihtoehtoisissa riidanratkaisu­menettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoit­teita. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.


Takaisin navigointiin

Ostosopimuksen peruutus

Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset kahden viikon kuluessa.Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanotosta. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä

Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.

Tarvittavat liitteet

Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.

Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa

Suosittelemme lähettämään palautettavat tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan tilille 2–10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden vastaanottamis­päivästä.

Palautuksen kulut ja käytäntö

Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan vastuulla. Kaikki palautukset tulee prosessoida vaihto-ja palautusoikeudesta kertovan sivumme ohjeiden ja ehtojen mukaan.


Takaisin navigointiin

Yksityisyys

ALENSA -yritys, Alensa.fi-verkkokaupan ylläpitäjä, kerää ainoastaan asiakkaiden yhteystiedot, jotka ovat tarpeelliset tuotteiden toimitukseen sekä asiakkaan kanssa kommunikointiin: asiakkaan etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostaja hyväksyy tietojensa käyttämisen yllä kuvattuun toimintaan. Tilausprosessin aikana, hyväksyessään Ehdot, Ostaja antaa suostumuksensa siihen, että saatamme luoda asiakastilin hänelle automaattisesti, ja että hänet rekisteröidään automaattisesti sähköpostilistalle, jotta voimme lähettää hänelle tietoa tilauksen etenemisestä sekä uutiskirjeitä. Näitä tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille kuljetusyrityksiä lukuun ottamatta.

Evästeet

Käytämme “evästeitä” parantaaksemme verkkosivuamme ja ostokokemustasi. Nämä evästeet sisältävät vain tietoa, jota lähetämme tietokoneellesi ja niillä ei ole pääsyä henkilökohtaisiin tietoihisi. Sallimalla evästeiden käytön suostut siihen, että voimme tunnistaa käyttämäsi laitteen. Emme voi tunnistaa yksittäisiä henkilöitä käyttämällä evästeitä.

Käytämme evästeissämme kolmea eri tyyppiä optimoidaksemme ostokokemuksesi verkossa:

(1) Väliaikaiset evästeet jäljittävät vierailusi verkkosivullamme ja analysoivat erilaisia käyttötapoja. Niiden avulla keräämme dataa tehostaaksemme verkkosivuamme parantamalla järjestelmää. Nämä evästeet poistetaan automaattisesti, kun olet poistunut sivultamme.
(2) Pysyvät evästeet säilyvät tietokoneellasi pidempään mahdollistaakseen personoinnin ja rekisteröinti­palvelut tulevaisuudessa. Nämä evästeet poistuvat automaattisesti tietyn ajanjakson jälkeen ja ne voidaan myös poistaa manuaalisesti koska tahansa.
(3) Kolmansien osapuolten evästeet ovat partnereidemme käyttämiä ja ne tarjoavat meille tietoa kiinnostuksistasi tiettyjä tuotteita ja sivustoja kohtaan. Ne eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja, mutta tieto säilyy tunnistamattomien pseudonyymien alla. Nämä evästeet tallentuvat tietokoneellesi ja ne poistuvat automaattisesti tietyn ajanjakson jälkeen.

Useimmat selaimet hyväksyvät evästeet oletuksena ja voit sallia / estää yksittäiset evästeet suoja-asetuksissasi. Huomioithan, että evästeiden ehkäiseminen voi johtaa verkkosivumme osittaiseen toimimattomuuteen.

Haluamme painottaa, että evästeisiin tallennettu data ei ole yhteydessä henkilökohtaisiin tietoihisi paitsi siinä tapauksessa, kun erityisesti pyydämme suostumusta (esimerkiksi tallentaaksemme osoitteesi, jotta voimme toimittaa tuotteet).

Jatkamalla verkkosivumme käyttöä osoitat suostumuksesi evästeiden käyttöön ostokokemuksesi tehostamiseksi. Mikäli et ole tyytyväinen käytäntöömme evästeiden suhteen neuvomme sinua joko lopettamaan tämän verkkosivuston käytön, poistamaan evästeet verkkosivun selaamisen jälkeen tai jatkamaan verkkosivun käyttöä selaimesi anonyymi-asetuksia käyttäen.


Takaisin navigointiin

VISA VISA Electron Master Card Maestro PayPal DHL posti