Ehdot

Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja piilolinssitar­vikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt ne.

Navigation

Ehtojen esittely

Alla olevia ehtoja sovelletaan ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.

Ehdot ja säännöt määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No. 89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjo­ittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).

Ehdot eivät koske tapauksia, joissa ostaja on oikeushenkilö tai henkilö, joka tilatessaan tavaroita toimii liiketoimintansa tai oman ammattinsa puitteissa. Alensa.fi:n kautta ostetut tavarat eivät ole tarkoitettu jälleenmyyntiin. Myyjä ei anna laskuja ilman arvonlisäveroa. Ostaja saa ostaa vain sellaisen määrän tavaroita, joka vastaa normaalia tarvetta.
Jos ostaja tilaa tai ostaa määrän tavaroita, jonka myyjä arvioi saatavilla olevien tietojen perusteella olevan tarkoitettu jälleenmyyntiin, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen. Jos ostosopimus on jo tehty, myyjällä on oikeus perääntyä ostosopimuksesta. Tässä tapauksessa ostaja ja myyjä hyvittävät toisilleen kaikki tehdyt maksusuoritukset.

Takaisin navigointiin

Alensa.fi-sivuston toiminta

Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakes­kuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla tiedoilla:

Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
ALV-numero: CZ27179681


Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla suojattuja.

Takaisin navigointiin

Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö

Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.

Nettisivujemme oikea käyttö

Alensa.fi hyväksyy nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin:
- Paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa
- Haitallinen käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat kiellettyjä
- Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön, joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä
- Väärän henkilöllisyyden käyttäminen on kiellettyä


Käyttäjät voivat jättää vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.

Rikokset ja tekninen väärinkäyttö

Virusten tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä varten.

Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista hyökkäyksistä.

Alennuksiin liittyvät säädökset

Meidän suosittelijakam­panjamme (suosittelijalle alennusta -ohjelma) ei ole enää sovellettavissa, sillä se on lopetettu 31.12.2018. Ohjelman ehtojen mukaisesti saatu luotto on voimassa, kunnes se on käytetty.

Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan aktivoida yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit tarkistaa aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella tarjouskoodilla siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.

Jo alennetut tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote voidaan tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla. Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai lisäalennuksia.

Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.

Takaisin navigointiin

Ostosopimus

Ostosopimus katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä. Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa, ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.

Ostotosite ja laskutustiedot

Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumen­ttiin.

Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.

Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.

Takaisin navigointiin

Maksaminen ja hinnat

Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro
- PayPal
- Klarna

Suojattu maksaminen

Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Online-maksut

Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.

Klarna

Klarna on maksupalvelu, joka mahdollistaa sähköisen maksamisen Internetissä. Jotta voit maksaa ostoksesi tällä maksutavalla, sinulla on oltava Klarna-sovellus asennettuna.

Mikäli Ostaja valitsee tämän maksutavan, hän hoitaa ostoksensa maksun Klarna-sovelluksessa.

Hinnat Alensa.fi-sivustolla

Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi -verkkosivulla. Toiminnanharjo­ittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden hintaa ennen lähettämistä, jos havaitaan, että tuotteita on tarjottu väärään hintaan. Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava oikea hinta ja hänen on hyväksyttävä hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa ostosopimusta ei tehdä ja toimija peruuttaa tilauksen.

Alensa pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilan­teesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.

Takaisin navigointiin

Ongelmat maksamisessa

- Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa.
- Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä avoimena järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla on ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi toisen selaimen tai laitteen kautta.

Takaisin navigointiin

Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista

Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista

DHL EXPRESS

Luotto- tai pankkikortti

11.90 €

PayPal

11.90 €

Posti (Kuriiri)

Luotto- tai pankkikortti

6.90 €

PayPal

6.90 €

Posti (Henkilökohtainen nouto)

Luotto- tai pankkikortti

4.90 €

PayPal

4.90 €

Budbee (Kuriiri)

Luotto- tai pankkikortti

5.90 €

PayPal

5.90 €

Budbee (Henkilökohtainen nouto)

Luotto- tai pankkikortti

3.90 €

PayPal

3.90 €

UPS Express

Luotto- tai pankkikortti

8.90 €

PayPal

8.90 €

HUOMIO: Posti ja logistiikka-alan unioni PAU ilmoitti laaja-alaisesta lakosta, joka vaikuttaa Postin toimituksiin ja aiheuttaa meistä riippumattomia viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta, jos haluat välttää viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24. marraskuuta, mutta tämä voi muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.

Huomautus:

  • Toimitushinnat sisältävät ALVin
  • Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää pakkaamis-ja toimituskulut
  • Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta tai painosta

Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta

Alensa tarjoaa ilmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49 € ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.

Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikam­panjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.

Toimitus Suomen ulkopuolelle

Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän verkkokaupan kautta.

Toimitus maksun jälkeen

Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #. Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivah­vuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.

Lisäpalvelu: pakettivakuutus

Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla, lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatiopro­sessi. Jos tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä, muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.

Tuotteiden lisääminen tilaukselle

Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdolli­suudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali toimitusmaksu.

Takaisin navigointiin

Toimitusajat

Toimitustapa Arvioitu toimitusaika
DHL 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti (Kuriiri) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti (Henkilökohtainen nouto) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Budbee (Kuriiri) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Budbee (Henkilökohtainen nouto) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
UPS Express 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä

Huomautus :

  • Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
  • Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
  • Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
  • Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty

Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdis­telmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2-4 viikkoa.

Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.

Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpos­tiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.

Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta puuttuvia tuotteita

Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.

Voi olla tilanteita, joissa valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole täysin katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimit­tajiemme olosuhteista, ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin kuuluvat muun muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin epätavalliset dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi. Toimitusajat ovat ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä osoittaa tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa, johon ostaja syöttää dioptriaseuran­taparametrit.

Lähetystietojen esikatselu:
Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusajat kori Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusajat kori

Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.

Takaisin navigointiin

Ongelmat toimituksissa

DHL vaatii aina kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoit­teessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.

Emme ole vastuussa mistään logistiikkayri­tyksistä johtuvista toimitusviivästyk­sistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.

Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakes­kukseen uudelleenlähe­tettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.

Reklamaatiot

Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme:
1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia
2.) vahvistuksen kuljetusyrityk­seltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.

Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuk­semme, voimme lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.

Vahingoittunut pakkaus

Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimit­tajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.

Takaisin navigointiin

Takuu ja palautukset

Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.

Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:

  • Voit palauttaa vain tuotteita, jotka on ostettu tästä nettikaupasta
  • Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, sinetöityjä, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
  • Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä
  • Koko tuote on palautettava kaikkine komponentteineen
  • Silmä - ja aurinkolasien palautus on käsitelty alla
  • Sinun tulee aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta
  • Tuotteista, jotka palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu näissä Ehdoissa)
  • Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa alkuperäisestä ostopäivästä
  • Jos Alensa on tehnyt virheen ja lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
  • *noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä

Palautusoikeus koskee:

- Palautuksia, jotka on tehty lakisääteisen peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa
- Avaamattomien, käyttämättömien, vahingoittumat­tomien tuotteiden palautuksia takuun voimassaollessa
- Väärin lähettämiemme tuotteiden palautusta (sinun tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta)
- TopVue tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää vastaanottamisesta) - Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu palautusoikeus -sivulla. Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet, että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.

Aurinkolasien ja silmälasien palautus

Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.

Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.

Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan lukien puhdistusliina.

Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.

Jokaisen palautuksen tulee seurata näitä käytäntöjä:

Alensa ei ole vastuussa palautuksista, jotka eivät seuraa tässä kuvattua prosessia . Kun haluat palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme yhteystietolo­makkeen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/se­litä palautuksen syy sekä tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet. Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki palautukseen vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.

Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.

Palautusprosessissa on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:

  1. Varmista palautuksen onnistuminen asiakaspalvelusta
  2. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle osoitetarran palautusta varten
  3. Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä pakettiin osoitetarra
  4. Lähetä paketti takaisin meille

Lähetäthän avaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai piilolinssines­tettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa – näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet. Jos haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty. Varmista, että saat seurantakoodin palautukselle tai todisteen siitä, että paketti on jätetty palautettavaksi! Asiakaspalvelu kysyy tätä sinulta, jos epäilet, että jotain on mennyt pieleen palautuksessa.

Palautusten hinta

Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan.

Palautusten käsittelyaika

Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.

Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumat­tomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.

Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä .

Takaisin navigointiin

Reklamaatiot tuotteista ja palveluista

Alensa.fi ei hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa asiakaspalvelu­tiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seuratavaihto- ja palautusohjeitamme.

Reklamaatiot TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue-tyytyväisyystakuun ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.

Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.

Vialliset linssit tai laatureklamaatio

Mikäli koet ongelmia piilolinssiesi kanssa (silmien punoitus, sumentunut näkö, epämukava tunne, silmien kuivuminen), voimme lähettää linssit niiden valmistajalle laatutarkastukseen. Huomioithan, että tiedon saaminen valmistajalta voi kestää jopa kuukauden. Jotkin linssit täytyy mahdollisesti lähettää ulkomaille analysoitavaksi, mikä voi myös pidentää prosessia, mutta kaikki reklamaatiot käsitellään kuitenkin 30 päivän kuluessa. Jos valmistusvirhe todetaan, lähetämme sinulle uudet piilolinssit samoilla voimakkuuksilla ilmaiseksi. Mikäli valmistusvirhettä ei todeta, emme voi tehdä palautusta tai lähettää uusia linssejä.

Mikäli haluat palauttaa vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, suosittelemme lähettämään sen tiiviissä pakkauksessa postin kautta. Tämä ehkäisee vahingot kuljetuksen aikana. Emme voi hyväksyä, korvata tai palauttaa rahoja tuotteista, jotka edelleen vahingoittuvat takaisinkulje­tuksessa. Jotta valmistaja voi suorittaa täydellisen tarkastuksen linsseille, sinun tulee lähettää linssit SEKÄ koko pakkaus (alkuperäinen linssipakkaus, jäljellä olevat linssit sekä avaamattomat linssien läpipainopakkau­kset, joista näkyy linssien LOT numero Jos haluat palauttaa piilolinssit, jotka on poistettu pakkauksesta tai joita on käytetty, ne eivät saisi kuivua kuljetuksen aikana. Suosittelemme lähettämään linssit piilolinssines­teellä täyteyssä kotelossa, joka on suljettu tiukasti. Koska jokainen palautus on erilainen, haluaisimme käsitellä palautukset yksilöllisesti. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, info@alensa.fi ja kerro palautuksen tarkat tiedot: mitkä linssit palautat, kuinka monta linssiä palautat, onko pakkaus avattu vai avaamaton, tilausnumerosi ja yhteystietosi. Liitäthän palautuksen mukaan dokumentin, esimerkiksi tilaus- tai maksuvahvistuksesi, jossa näkyy tilauksesi numero, sekä kirjeen, jossa kuvailet linssien viallisuutta ja odotettua kompensaatiota (rahojen palautus vai uudet linssit).

Huomioithan tehdessäsi reklamaatiota mahdollisista viallisista linsseistä, että sinua pyydetään toimittamaan voimassa oleva resepti . Vaikka sinun ei tarvitse näyttää reseptiäsi ostaessasi linssejä netistä, sinulla on aina oltava voimassa oleva, enintään yhden vuoden ikäinen resepti. Kun laaduntarkastus suoritetaan, reseptisi vaaditaan, jotta voidaan tarkistaa, vastaavatko ostamiesi linssien voimakkuudet todellista reseptiäsi vai eivät.

Jos vika tuotteessa ilmaantuu 6 kuukauden aikana tuotteen vastaanottamisesta, ja se voidaan selkeästi todeta aidoksi viaksi, tavaroiden katsotaan olleen viallisia vastaanotettaessa. Ostajalla on oikeus vaatia korvausta viasta 24 kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin

Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole vastuussa terveysvaikutuk­sista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä. Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä, jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.

Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.

Tyytymättömyys vastaanotettuasi väärät voimakkuudet

Ota aina yhteys asiakaspalveluumme heti, kun huomaat että olet vastaanottanut väärät voimakkuudet, mielellään ennenkuin avaat vastaanottamasi linssilaatikot. Mikäli olemme lähettäneet sinulle väärät voimakkuudet johtuen meidän virheestämme, sinulle palautetaan rahat tai lähetetään uudet linssit ilman lisämaksuja. Jos kuitenkin itse asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin aikana, ja linssit jotka olet tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä voimakkuuksia, Alensa voi korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos linssilaatikot ovat avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla virallinen resepti, joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan tarkkana kun teet tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli syntyy riita, Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen verraten tilauksesi.

Reklamaatiot väärien tuotteiden vastaanottamisesta voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä. Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30 päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi suosittelemme, että tarkistat tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet saanut virheellisen/väärän tuotteen.

Tyytymättömyys värillisten linssien lopputulokseen

Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.

Valitukset aurinkolaseista, kehyksistä ja silmälaseista

Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Emme voi ottaa vastaan reklamaatioita laseista, joita ei ole käytetty oikein käyttöohjeiden mukaan tai jotka ovat vaurioituneet lasien väärän huollon vuoksi (esim. puhdistamalla lasit kankaalla, jota ei ole erityisesti suunniteltu silmälasien puhdistamiseen jne.). Lisäksi lasien vauriot, jotka aiheutuvat altistumisesta äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, lämmitetty auto jne.) tai aggressiivisis­ta/hankaavista aineista (hiustuotteet, merivesi jne.), eivät ole käypiä syitä reklamaatiolle. Silmälasien takuu ei myöskään kata normaalista kulumisesta ja toistuvasta käytöstä aiheutuneita vikoja. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia. Ostaja hyväksyy myös sen, että jos ostaja ostaa erillisen silmälasikehyksen, myyjä ei ole vastuussa kehykselle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen suorittamasta linssien ammattitaidot­tomasta hionnasta.

Jos epäilet viallisia linssejä reseptilaseissasi:

Jos kuitenkin epäilet, että silmälasilinssiesi laatu on puutteellinen tai linssit ovat millään tavalla vialliset, voimme lähettää ne laaduntarkastuk­seen. Jos niissä havaitaan vika tai niiden katsotaan olevan heikkolaatuisia, vaihdamme tai palautamme linssit tottakai.

Jos sinulla on yksitehoresep­tilinssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin - enintään 1 vuotta vanhan. Kun laaduntarkastus suoritetaan, tämä resepti vaaditaan tarkistamaan, vastaavatko ostamiesi linssien dioptriat todellista reseptiäsi vai eivät. Sinua pyydetään palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys, silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, etiketit tai esitteet jne.). Älä poista linssejä kehyksestä! !

Jos sinulla on moniteho- tai progressiivisia linssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin - alle 1 vuotta vanhan. Liitä mukaan myös etukuva sinusta silmälasit päässäsi (käytetään parempaan keskitykseen) sekä sivukuva sinusta silmälasit päässäsi (käytetään kehyksen kulman määrittämiseen). Sinua pyydetään myös palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys, silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, mahdolliset esitteet ja etiketit, pienet siniset paperipussit, joissa sait demolinssit, sinisen kortin jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!

Palautuksia, joita on vioitettu ja/tai joista puuttuu komponentteja, ei voida hyväksyä. Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lasien palauttamista!

Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden sisällöstä

Alensa pidättää oikeuden muokata omien nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratka­isussa.

Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään tapauskohtaisesti.

Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita versioita tarjolla olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä tuotteesta, jonka asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä tuotenumero, viimeinen käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot, jotka näkyvät vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan myös ympäri maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa tiloissa. Tuotekuva saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi tuote näyttää. Tällaiset sijaintiin/ajan­kohtaan/ainut­kertaiseen identifikaatioon liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että vastaanottamasi tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin, itsestäänselviin nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi tuotteen printtieroihin perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme hyväksy niitä.

Takaisin navigointiin

Riidanratkaisu

Kuluttajalla on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus kuluttajariita­lautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista riidanratkaisu­menettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen eduskunnassa.

Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisu­foorumin, European Online Dispute Resolution -foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vaihtoehtoisissa riidanratkaisu­menettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoit­teita. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisu­menettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.

Takaisin navigointiin

Ostosopimuksen peruutus

Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanotosta. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä

Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.

Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.

Tarvittavat liitteet

Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.

Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa

Suosittelemme lähettämään palautettavat tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden vastaanottamis­päivästä.

Palautuksen kulut ja käytäntö

Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan vastuulla. Kaikki palautukset tulee prosessoida vaihto-ja palautusoikeudesta kertovan sivumme ohjeiden ja ehtojen mukaan.

Takaisin navigointiin

Yksityisyys

Henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä .

Takaisin navigointiin