Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla.
Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä
piilolinssejä ja piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu
sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana,
ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun
käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat
ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet
lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa
sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme
Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta
löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt
ne.
Navigation
Ehtojen esittely
Alla
olevia ehtoja sovelletaan ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot ja säännöt määrittelevät sopimuksen
Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen liittyvät ehdot on
määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen
osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä,
määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No. 89/2012 Coll.) ja
kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen
toinen osapuoli on liikkeenharjoittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty
tässä, määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No.
513/1991 Coll.).
Myyjä pidättää oikeuden
perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa rahat
ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Tshekin tasavallassa voimassa olevan ”Electronic
Records of Sales Actin” nojalla, myyjän on aina annettava kuitti ostajalle.
Samalla hetkellä myyjän on tallennettava saadut tulot verotoimiston
online-palveluun; mikäli tallentaessa ilmenee teknistä ongelmaa, tämä on
tehtävä 48 tunnin sisällä.
Takaisin navigointiin
Alensa.fi-sivuston toiminta
Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan Alensa-verkoston
pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakeskuksemme sijaitsevat Tshekin
tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on
rekisteröity seuraavilla tiedoilla:
Alensa s.r.o.
Českomoravská
2408/1a
190 00 Praha 9
ALV-numero: CZ27179681
Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki
Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston
pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla suojattuja.
Takaisin
navigointiin Nettisivujemme sekä
mainoksiemme käyttö
Asiakkaat voivat käyttää
nettisivuamme joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä.
Asiakkaan tulee käyttää sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän
ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus
tilapäisesti tai pysyvästi kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä
verkkosivustoamme ja palveluitamme.
Nettisivujemme oikea käyttö
Alensa.fi hyväksyy nettisivujen käytön vain laillisiin
tarkoituksiin:
- Paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä lakeja
tulee noudattaa
- Haitallinen käytös, petokset sekä luvaton mainonta
missä tahansa muodossa ovat kiellettyjä
- Seksuaalisesti eksplisiittisen
sisällön tai sisällön, joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista,
syrjivää, häiritsevää tms. julkaiseminen sivulla on
kiellettyä
- Väärän henkilöllisyyden käyttäminen on
kiellettyä
Käyttäjät voivat jättää
vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla
tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa
olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Rikokset ja tekninen väärinkäyttö
Virusten
tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme
sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai
palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä
pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen
sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja
toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä
varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa,
jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai
digitaalisista hyökkäyksistä.
Alennuksiin liittyvät
säädökset
Meidän suosittelijakampanjamme (suosittelijalle alennusta
-ohjelma) ei ole enää sovellettavissa, sillä se on lopetettu 31.12.2018.
Ohjelman ehtojen mukaisesti saatu luotto on voimassa, kunnes se on
käytetty.
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan
aktivoida yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit
tarkistaa aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella
tarjouskoodilla siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo
alennetut tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote
voidaan tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla.
Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai
lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin
myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään
automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun
vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Takaisin navigointiin
Ostosopimus
Ostosopimus
katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta,
joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla,
Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä.
Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja
ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti
sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti
tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa,
ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja
ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä
näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei
ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Ostotosite ja laskutustiedot
Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä
tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee
suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa
muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta
kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty.
Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä
asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä
laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten
tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja
kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa
paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun
tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty.
Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa
laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta
tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata
jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille
yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden
laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Takaisin
navigointiinMaksaminen ja hinnat
Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia
maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard ja
Maestro
- PayPal
Suojattu maksaminen
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan
turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun
suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Online-maksut
Kun maksat verkossa
käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa
suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on
voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle
myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja
sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun
ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan
tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti
kortillesi/PayPal-tilillesi.
Hinnat Alensa.fi-sivustolla
Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus,
jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset
ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi
-verkkosivulla. Toiminnanharjoittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden
hintaa ennen lähettämistä, jos havaitaan, että tuotteita on tarjottu
väärään hintaan. Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava oikea hinta ja hänen
on hyväksyttävä hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa ostosopimusta ei tehdä ja
toimija peruuttaa tilauksen.
Alensa
pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta
markkinatilanteesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme
säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti
tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman hinnan takuun
kaikki ehdot täyttyvät.
Takaisin
navigointiinOngelmat maksamisessa
- Tarkista ensin pankki- tai
PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt
jotain teknistä ongelmaa.
- Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi,
mutta se näkyy jostakin syystä avoimena järjestelmässämme, olethan
yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja
talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla
on ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi
toisen selaimen tai laitteen kautta.
Takaisin
navigointiin
Toimitusmaksut ja muut
huomautukset toimituksista
Luotto- tai
pankkikortti
9.9 €
Luotto- tai pankkikortti
7.9 €
Luotto- tai
pankkikortti
4.9 €
HUOMIO:
Posti ja logistiikka-alan unioni PAU ilmoitti laaja-alaisesta lakosta, joka
vaikuttaa Postin toimituksiin ja aiheuttaa meistä riippumattomia
viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta, jos haluat välttää
viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24. marraskuuta, mutta tämä voi
muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta
maksutavasta ja sisältää pakkaamis-ja toimituskulut
- Toimituskulut
eivät riipu tilauksen koosta tai painosta
Ilmainen toimitus
Alensa.fi-sivustolta
Alensa
tarjoaailmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49
€ ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen
osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun
ne on listattu Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikampanjoissa tai
sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot
ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee
noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.
Toimitus Suomen
ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin
maihin tämän verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun
maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että
valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3
päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi
toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa
tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen
maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista täältä. Joitain tiettyjä,
harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä
varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle
valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään
tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan
haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu:
pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi
lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu
kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että
pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla, lähetämme
välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta
aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos
tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten
sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä,
muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen
tilaukselle
Huomioithan, että
varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata,
että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat
yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan
yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme
muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain
asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan
valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi
tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali
toimitusmaksu.
Takaisin navigointiinToimitusajat
Toimitustapa | Arvioitu toimitusaika |
DHL | 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä |
Posti Priority | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
Posti Economy | 2–3 arkipäivää
lähetyspäivästä |
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana
päivänä
- Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään
seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus
lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on
tehty
Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin piilolinssejä erikoisilla
parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme
nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että
niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei
löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja
voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset
ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä
saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on
vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko
tilausprosessin ajan.

Kun olet
valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri
näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että
“varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta
se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi
on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet
valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä.
Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun
jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat
vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen
tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus
lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus
muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon
jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että
varastosta puuttuvia tuotteita
Kun olet
valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja
maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen
tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita,
joissa valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole
täysin katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme
olosuhteista, ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin
kuuluvat muun muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin
epätavalliset dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi.
Toimitusajat ovat ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä
osoittaa tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa,
johon ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen
esikatselu:

Vahvistamalla
ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan
asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa
olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä
on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa
ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada
varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Takaisin
navigointiinOngelmat toimituksissa
DHL vaatii aina kuittauksen
vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että
joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä
viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa mistään
logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai muista
meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että
annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan.
Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella.
Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen
osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä
puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun
tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron,
jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin
yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme
vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan
vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään
postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakeskukseen
uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua
vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis
asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun
osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana
tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen.
Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin
asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli
paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme
reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata
reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että
hän ei koskaan vastaanottanut pakettia ; 2.) vahvistuksen
kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme
nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen
toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun
edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi
toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme
lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen
saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut
pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet
kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla
varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on
vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon
vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava
neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta
voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Takaisin
navigointiinTakuu ja palautukset
Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai
käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy
voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24
kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat
printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on
kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan
yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.
Palautusten
tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:
- Voit palauttaa vain tuotteita, jotka on
ostettu tästä nettikaupasta
- Linssipakkausten tulee olla
avaamattomia, sinetöityjä, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä
kunnossa*
- Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi
-verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee tapahtua 1 vuoden sisällä
alkuperäisestä ostopäivästä
- Koko tuote on palautettava
kaikkine komponentteineen
- Silmä- ja aurinkolasien palautus on
käsitelty alla
- Sinun tulee aina olla yhteydessä
asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta
- Tuotteista, jotka
palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa
vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu
näissä Ehdoissa)
- Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on
tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan
tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on
todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on
kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa
alkuperäisestä ostopäivästä
- Jos Alensa on tehnyt virheen ja
lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta
asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
*noudattaen EU:n terveys- ja
turvallisuussäädöksiäPalautusoikeus koskee:
- Palautuksia, jotka on tehty lakisääteisen
peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa
- Avaamattomien,
käyttämättömien, vahingoittumattomien tuotteiden palautuksia takuun
voimassaollessa
- Väärin lähettämiemme tuotteiden palautusta (sinun
tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta)
- TopVue
tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää
vastaanottamisesta)
- Tuotteita, jotka lähetetään
laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan
seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu
palautusoikeus -sivulla.
Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen
paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet,
että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Aurinkolasien ja
silmälasien palautus
Meidän laseillamme ja
aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli
haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain
laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa
olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla
avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa
niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien
lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset ja
silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on
tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa
tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu
välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen
auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai
normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt
valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä
aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan lukien
puhdistusliina.
Reseptilinssit valmistetaan
erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida
palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä
ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta
lähetyksen tilasta.
Jokaisen palautuksen tulee seurata näitä
käytäntöjä:
Alensa ei ole vastuussa
palautuksista, jotka eivät seuraa tässä kuvattua prosessia. Kun haluat
palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä
asiakaspalveluumme yhteystietolomakkeen kautta, sähköpostitse tai
puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/selitä palautuksen syy sekä
tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet.
Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki palautukseen
vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka
edetä.
Asiakaspalvelu vastaa
palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun
palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on
oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan
tuotteeseen.
Palautusprosessissa on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:
- 1. Varmista palautuksen onnistuminen asiakaspalvelusta
- 2.
Asiakaspalvelumme lähettää sinulle osoitetarran palautusta varten
- 3.
Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä pakettiin osoitetarra
- 4. Lähetä
paketti takaisin meille
Lähetäthän avaamattomat ja vahingoittumattomat
paketit piilolinssejä (tai piilolinssinestettä) postitse jämäkässä
laatikossa, älä kirjekuoressa – näin varmistat, että ne eivät vahingoitu
kuljetuksessa. Liitä mukaan pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut
ostoksesi yhteydessä Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat
palauttaa tuotteet. Jos haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi,
laitathan mukaan kaikki tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta
voimme maksaa rahat takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai
PayPalilla, palautus tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi,
josta maksu on tehty. Varmista, että saat seurantakoodin palautukselle tai
todisteen siitä, että paketti on jätetty palautettavaksi! Asiakaspalvelu
kysyy tätä sinulta, jos epäilet, että jotain on mennyt pieleen
palautuksessa.
Palautusten hinta
Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa
postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin
tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin
virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta
aiheutuvat kulut korvataan.
Palautusten käsittelyaika
Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet
palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä.
Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä
asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman
kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja
vahingoittumattomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien
aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa
päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy
palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä.
Takaisin
navigointiinReklamaatiot tuotteista ja
palveluista
Alensa.fi ei hyväksy
reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi
enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa,
ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos
reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa
asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos
tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seuratavaihto- ja
palautusohjeitamme.
Reklamaatiot
TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue-tyytyväisyystakuun
ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.
Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy
piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen
asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa
toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi
toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.
Vialliset linssit tai
laatureklamaatio
Mikäli koet ongelmia
piilolinssiesi kanssa (silmien punoitus, sumentunut näkö, epämukava tunne,
silmien kuivuminen), voimme lähettää linssit niiden valmistajalle
laatutarkastukseen. Huomioithan, että tiedon saaminen valmistajalta voi
kestää jopa kuukauden. Jotkin linssit täytyy mahdollisesti lähettää
ulkomaille analysoitavaksi, mikä voi myös pidentää prosessia, mutta kaikki
reklamaatiot käsitellään kuitenkin 30 päivän kuluessa. Jos valmistusvirhe
todetaan, lähetämme sinulle uudet piilolinssit samoilla voimakkuuksilla
ilmaiseksi. Mikäli valmistusvirhettä ei todeta, emme voi tehdä palautusta
tai lähettää uusia linssejä.
Mikäli
haluat palauttaa vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, suosittelemme
lähettämään sen tiiviissä pakkauksessa postin kautta. Tämä ehkäisee
vahingot kuljetuksen aikana. Emme voi hyväksyä, korvata tai palauttaa rahoja
tuotteista, jotka edelleen vahingoittuvat takaisinkuljetuksessa. Jotta
valmistaja voi suorittaa täydellisen tarkastuksen linsseille, sinun tulee
lähettää linssit SEKÄ koko pakkaus (alkuperäinen linssipakkaus, jäljellä
olevat linssit sekä avaamattomat linssien läpipainopakkaukset, joista näkyy
linssien LOT numero Jos haluat palauttaa piilolinssit, jotka on poistettu
pakkauksesta tai joita on käytetty, ne eivät saisi kuivua kuljetuksen aikana.
Suosittelemme lähettämään linssit piilolinssinesteellä täyteyssä
kotelossa, joka on suljettu tiukasti. Koska jokainen palautus on erilainen,
haluaisimme käsitellä palautukset yksilöllisesti. Otathan yhteyttä
asiakaspalveluumme, info@alensa.fi ja kerro
palautuksen tarkat tiedot: mitkä linssit palautat, kuinka monta linssiä
palautat, onko pakkaus avattu vai avaamaton, tilausnumerosi ja yhteystietosi.
Liitäthän palautuksen mukaan dokumentin, esimerkiksi tilaus- tai
maksuvahvistuksesi, jossa näkyy tilauksesi numero, sekä kirjeen, jossa
kuvailet linssien viallisuutta ja odotettua kompensaatiota (rahojen palautus vai
uudet linssit).
Huomioithan tehdessäsi reklamaatiota mahdollisista
viallisista linsseistä, että sinua pyydetään toimittamaan voimassa
oleva resepti . Vaikka sinun ei tarvitse näyttää reseptiäsi
ostaessasi linssejä netistä, sinulla on aina oltava voimassa oleva, enintään
yhden vuoden ikäinen resepti. Kun laaduntarkastus suoritetaan, reseptisi
vaaditaan, jotta voidaan tarkistaa, vastaavatko ostamiesi linssien voimakkuudet
todellista reseptiäsi vai eivät.
Jos vika tuotteessa ilmaantuu 6
kuukauden aikana tuotteen vastaanottamisesta, ja se voidaan selkeästi todeta
aidoksi viaksi, tavaroiden katsotaan olleen viallisia vastaanotettaessa.
Ostajalla on oikeus vaatia korvausta viasta 24 kuukauden kuluessa tuotteen
vastaanottamisesta.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin
Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös
ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei
välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole vastuussa
terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua piilolinssien
käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin kokeilet uutta
piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka
kyse olisi samasta merkistä. Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista,
joita saattaa ilmetä linssien käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut
optikkoaan tai silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta
oletetusti voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain
linssejä, jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee
myös linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä
tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys vastaanotettuasi väärät voimakkuudet
Ota aina yhteys asiakaspalveluumme heti, kun
huomaat että olet vastaanottanut väärät voimakkuudet, mielellään ennenkuin
avaat vastaanottamasi linssilaatikot. Mikäli olemme lähettäneet sinulle
väärät voimakkuudet johtuen meidän virheestämme, sinulle palautetaan rahat
tai lähetetään uudet linssit ilman lisämaksuja. Jos kuitenkin itse
asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin aikana, ja linssit jotka olet
tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä voimakkuuksia, Alensa voi
korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos linssilaatikot ovat
avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla virallinen resepti,
joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan tarkkana kun teet
tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli syntyy riita,
Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen verraten
tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden vastaanottamisesta
voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä.
Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30 päivää tuotteiden
vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi suosittelemme, että tarkistat
tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman
pian, jos olet saanut virheellisen/väärän tuotteen.
Tyytymättömyys
värillisten linssien lopputulokseen
Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina yksilöllinen ja riippuu
useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien silmiesi väristä.
Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten valo-olosuhteet,
meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on erilaiset lopputulokset
riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai värin peittävät
linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien lopullinen tulos,
emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen siihen, että
olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy ostaessaan
värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei niissä todeta
valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Valitukset aurinkolaseista,
kehyksistä ja silmälaseista
Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit
toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu
perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että
jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä
asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Emme voi ottaa
vastaan reklamaatioita laseista, joita ei ole käytetty oikein käyttöohjeiden
mukaan tai jotka ovat vaurioituneet lasien väärän huollon vuoksi (esim.
puhdistamalla lasit kankaalla, jota ei ole erityisesti suunniteltu silmälasien
puhdistamiseen jne.). Lisäksi lasien vauriot, jotka aiheutuvat altistumisesta
äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, lämmitetty auto jne.) tai
aggressiivisista/hankaavista aineista (hiustuotteet, merivesi jne.), eivät
ole käypiä syitä reklamaatiolle. Silmälasien takuu ei myöskään kata
normaalista kulumisesta ja toistuvasta käytöstä aiheutuneita vikoja.
Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai
korvauksia.
Jos epäilet viallisia linssejä reseptilaseissasi:
Jos kuitenkin epäilet, että silmälasilinssiesi laatu on puutteellinen tai
linssit ovat millään tavalla vialliset, voimme lähettää ne
laaduntarkastukseen. Jos niissä havaitaan vika tai niiden katsotaan olevan
heikkolaatuisia, vaihdamme tai palautamme linssit tottakai.
Jos sinulla on
yksitehoreseptilinssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin
yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa
olevan reseptin - enintään 1 vuotta vanhan. Kun laaduntarkastus
suoritetaan, tämä resepti vaaditaan tarkistamaan, vastaavatko ostamiesi
linssien dioptriat todellista reseptiäsi vai eivät. Sinua pyydetään
palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys, silmälasilinssit, mukana
toimitetut lisävarusteet, etiketit tai esitteet jne.). Älä poista linssejä
kehyksestä! !
Jos sinulla on moniteho- tai progressiivisia linssejä
koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja
varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin - alle 1 vuotta vanhan.
Liitä mukaan myös etukuva sinusta silmälasit päässäsi
(käytetään parempaan keskitykseen) sekä sivukuva sinusta silmälasit
päässäsi (käytetään kehyksen kulman määrittämiseen). Sinua
pyydetään myös palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys,
silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, mahdolliset esitteet ja
etiketit, pienet siniset paperipussit, joissa sait demolinssit, sinisen kortin
jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!
Palautuksia, joita on
vioitettu ja/tai joista puuttuu komponentteja, ei voida hyväksyä. Ota aina
yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lasien palauttamista!
Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden sisällöstä
Alensa pidättää oikeuden muokata omien
nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina
päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta
informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai
ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli
sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan
yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit
sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa
ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi
tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai
huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä
informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat
käsitellään tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita
versioita tarjolla olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä
tuotteesta, jonka asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä
tuotenumero, viimeinen käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot,
jotka näkyvät vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan
myös ympäri maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa
tiloissa. Tuotekuva saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi
tuote näyttää. Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen
identifikaatioon liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että
vastaanottamasi tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin,
itsestäänselviin nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi
tuotteen printtieroihin perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme
hyväksy niitä.
Takaisin navigointiin
Riidanratkaisu
Kuluttajalla on oikeus vaatia
korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai
kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti.
Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä
kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30
päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus
kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista
riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta
kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen
eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää
valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisufoorumin,
European Online Dispute Resolution -foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vaihtoehtoisissa
riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia
henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa
ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen
henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan
merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen
henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin
ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti-
tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse
solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä ei
sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €.
Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5
€ mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Takaisin
navigointiin Ostosopimuksen peruutus
Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi
perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä
tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset
kahden viikon kuluessa.Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on
EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa
tuotteiden vastaanotosta. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida
ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:
Palautettavien tuotteiden tulee olla
käyttämättömiä
Palautettavat tuotteet
eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee
olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei
voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei
kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja
silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14
päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote,
mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Tarvittavat liitteet
Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima
todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä
unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.
Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa
Suosittelemme lähettämään palautettavat
tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote
vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan
sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan
ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman
sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan
tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan
tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden
vastaanottamispäivästä.
Palautuksen kulut ja käytäntö
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja
saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat
toimituskulut ovat ostajan vastuulla. Kaikki palautukset tulee prosessoida vaihto-ja
palautusoikeudesta kertovan sivumme ohjeiden ja ehtojen mukaan.
Takaisin
navigointiinYksityisyys
Henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn
säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä.
Takaisin navigointiin