Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu
Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja
piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki
ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä
Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät
nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi
Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä
ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia
selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme
Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta
löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt
ne.
Navigation
Ehtojen esittely
Alla olevia ehtoja sovelletaan
ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot ja säännöt
määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen
liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos
sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole
säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No.
89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa
asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjoittaja, kaikki
ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan
kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).
Ehdot eivät koske
tapauksia, joissa ostaja on oikeushenkilö tai henkilö, joka tilatessaan
tavaroita toimii liiketoimintansa tai oman ammattinsa puitteissa. Alensa.fi:n
kautta ostetut tavarat eivät ole tarkoitettu jälleenmyyntiin. Myyjä ei anna
laskuja ilman arvonlisäveroa. Ostaja saa ostaa vain sellaisen määrän
tavaroita, joka vastaa normaalia tarvetta.
Jos ostaja tilaa tai ostaa
määrän tavaroita, jonka myyjä arvioi saatavilla olevien tietojen perusteella
olevan tarkoitettu jälleenmyyntiin, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa
tilauksen. Jos ostosopimus on jo tehty, myyjällä on oikeus perääntyä
ostosopimuksesta. Tässä tapauksessa ostaja ja myyjä hyvittävät toisilleen
kaikki tehdyt maksusuoritukset.
Myyjä pidättää
oikeuden perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa
rahat ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Alensa.fi-sivuston toiminta
Kaikki tuotteet ja
palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta.
Logistiikkakeskuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa
ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla
tiedoilla:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00
Praha 9
ALV-numero: CZ27179681
Alensa -tavaramerkki,
kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema
mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja
tekijänoikeuslailla suojattuja.
Nettisivujemme sekä
mainoksiemme käyttö
Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko
vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää
sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli
ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi
kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja
palveluitamme.
Nettisivujemme oikea käyttö
Alensa.fi hyväksyy
nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin:
- Paikallisia,
kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa
- Haitallinen
käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat
kiellettyjä
- Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön,
joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää
tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä
- Väärän henkilöllisyyden
käyttäminen on kiellettyä
Käyttäjät voivat jättää
vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla
tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa
olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Rikokset ja tekninen väärinkäyttö
Virusten tai minkä
tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä
kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai
palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä
pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen
sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja
toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä
varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos
verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista
hyökkäyksistä.
Alennuksiin liittyvät säädökset
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan aktivoida
yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit tarkistaa
aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella tarjouskoodilla
siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo alennetut
tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote voidaan
tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla.
Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai
lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin
myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään
automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun
vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Ostosopimus
Ostajan
verkkosivustolla tekemän rekisteröinnin perusteella Ostaja pääsee
asiakastilillensä. Ostaja voi tilata tuotteita asiakastilillään. Ostoa ei voi
tehdä luomatta asiakastiliä (rekisteröintiä).
Ostosopimus katsotaan
tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on
saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja
vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä.
Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja
ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti
sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti
tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa,
ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja
ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä
näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei
ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Jos ostaja hyödyntää ylimääräistä ”erikoistarjousta”
(myynnin jälkeen), tilaus päivitetään lisätyllä tuotteella tai tuotteilla
ja lisätyt tuotteet näkyvät kokonaishinnassa.
Ostotosite ja
laskutustiedot
Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti
myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen
tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla
vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän
Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen,
kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä
asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä
laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten
tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän
pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi.
Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä
koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun
päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on
vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan
”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus.
Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri
laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Maksaminen ja hinnat
Voit maksaa verkkokaupassamme
käyttäen seuraavia maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron,
Mastercard ja Maestro
- PayPal
- Klarna
Suojattu
maksaminen
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja
suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja
niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Online-maksut
Kun
maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan
partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan,
että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit
siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten
yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena
vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu
automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.
Klarna
Klarna on
maksupalvelu, joka mahdollistaa sähköisen maksamisen Internetissä. Jotta voit
maksaa ostoksesi tällä maksutavalla, sinulla on oltava Klarna-sovellus
asennettuna.
Mikäli Ostaja valitsee tämän maksutavan, hän
hoitaa ostoksensa maksun Klarna-sovelluksessa.
Hinnat
Alensa.fi-sivustolla
Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus,
jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset
ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi
-verkkosivulla. Toiminnanharjoittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden
hintaa ennen lähettämistä, jos havaitaan, että tuotteita on tarjottu
väärään hintaan. Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava oikea hinta ja hänen
on hyväksyttävä hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa ostosopimusta ei tehdä ja
toimija peruuttaa tilauksen.
Alensa pidättää oikeuden muokata
hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilanteesta, kilpailusta, valmistajien
vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen
markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli
halvimman
hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.
Ongelmat
maksamisessa
- Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko
suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa.
- Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä
avoimena järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja
talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla on
ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi
toisen selaimen tai laitteen kautta.
Toimitusmaksut ja
muut huomautukset toimituksista
Luotto- tai
pankkikortti
6.90 €
Posti (Henkilökohtainen
nouto)
Luotto- tai
pankkikortti
4.90 €
Luotto- tai pankkikortti
5.90 €
Budbee (Henkilökohtainen nouto)
HUOMIO: Posti ja logistiikka-alan unioni PAU
ilmoitti laaja-alaisesta lakosta, joka vaikuttaa Postin toimituksiin ja
aiheuttaa meistä riippumattomia viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta,
jos haluat välttää viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24.
marraskuuta, mutta tämä voi muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät
ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää
pakkaamis-ja toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta
tai painosta
Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta
Alensa
tarjoaa ilmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49
€ ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa
toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä
-hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla,
sähköpostikampanjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen
tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan
yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin maihin
tämän verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi
toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu.
Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa
tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen
verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta
johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit
lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #.
Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole
ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi
asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan
varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme
vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu: pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa
pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai
vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme
varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla,
lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman
tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos
tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten
sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä,
muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen
tilaukselle
Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän
suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi
enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta
tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun
välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti.
Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo
9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä
jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen
lisätään myös normaali toimitusmaksu.
Toimitusajat
Toimitustapa Arvioitu toimitusaika
Posti (Kuriiri) 2–3 arkipäivää
lähetyspäivästä
Posti (Henkilökohtainen
nouto) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Budbee (Kuriiri) 2–3
arkipäivää lähetyspäivästä
Budbee
(Henkilökohtainen nouto) 2–3 arkipäivää
lähetyspäivästä
UPS
Express 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt
tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
- Mikäli olet
tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on
laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis
välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty
Varastolta loppu
olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin piilolinssejä erikoisilla
parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme
nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että
niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei
löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja
voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet
arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet
valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä,
että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun
lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on
mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan
tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että
kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan
vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla
puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat
viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä
uudestaan kun saat vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos
vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä
varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla.
Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja
tilauksen teon jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa
olevia että varastosta puuttuvia tuotteita
Kun olet valinnut vahvuudet
kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi
tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen
arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita, joissa
valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole täysin
katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme olosuhteista,
ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin kuuluvat muun
muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin epätavalliset
dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi. Toimitusajat ovat
ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä osoittaa
tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa, johon
ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen
esikatselu:
Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että
koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat
varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien
tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa,
hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan
saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Ongelmat toimituksissa
DHL vaatii aina
kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta,
pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan
ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa
mistään logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai
muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan,
että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun
toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan
ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan
täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki)
sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun
tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron,
jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin
yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme
vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei
pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä
säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai
logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei
noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin
meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti
pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida
kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita
tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata
uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi
tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle
yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme:
1.)
Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut
pakettia
2.) vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole
toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti
palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi.
Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen
on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan
puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme lähettää
uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka,
kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut
pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna
sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat
tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ
HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim.
„huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa
yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen
nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Takuu ja
palautukset
Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa
on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään.
Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika.
Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat printattuina jokaiseen
tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen
käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme
osoitteessa info@alensa.fi.
Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:
- Voit
palauttaa vain tuotteita, jotka on ostettu tästä nettikaupasta
-
Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, sinetöityjä,
vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
-
Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee
tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä
- Koko
tuote on palautettava kaikkine komponentteineen
- Silmä - ja
aurinkolasien palautus on käsitelty alla
- Tuotteista, jotka
palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa
vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu
näissä Ehdoissa)
- Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on
tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan
tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on
todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on
kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa
alkuperäisestä ostopäivästä
- Jos Alensa on tehnyt virheen ja
lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta
asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
*noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä Palautusoikeus
koskee:
- Palautuksia, jotka on tehty lakisääteisen
peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa
- Avaamattomien,
käyttämättömien, vahingoittumattomien tuotteiden palautuksia takuun
voimassaollessa
- Väärin lähettämiemme tuotteiden palautusta (sinun
tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta)
- TopVue ja Gelone
tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää vastaanottamisesta)
- Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on
mainittu Ehdot. Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai
todistuksen paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos
epäilet, että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Aurinkolasien
ja silmälasien palautus
Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on
kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit
tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan
puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai
vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat
palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden
vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo,
ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki
tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman
kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu,
palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa
kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä.
Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai
vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme
tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon
tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt
valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä
aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan
lukien puhdistusliina.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten
yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain
kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan
siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Palautusten hinta
Maksat vain palauttamiesi piilolinssien
postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas
haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei
enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta,
kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan.
Ostaja voi hyödyntää
ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista vain luotaessa online-pyyntöä
asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Palautusten käsittelyaika
Alensa.fi vahvistaa, että olemme
vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden
tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän
sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin
etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että palautusprosessi vie
hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja
vahingoittumattomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien
aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa
päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy palautukseen
tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä .
Reklamaatiot tuotteista ja palveluista
Alensa.fi ei
hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä
niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet
olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai
vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa
asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos
tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seurata Ehdot.
Reklamaatiot
TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue ja
Gelone-tyytyväisyystakuun ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot
täyttyvät.
Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä
sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen asiantuntija.
. Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa
testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa
ainoastaan kokonaisia paketteja.
Miten palautuksen kanssa
toimitaan?
1. Ostaja luo uuden palautuksen asiakastilillä
kohdassa ”Palautukset” tai palautussivulla.
2.Kun Ostaja painaa
”Luo uusi palautus” -painiketta, näkyviin tulee sivu, jossa on kaikki
tilaukset. Valmiiden tilausten luettelosta Ostaja löytää haluamansa tilauksen
ja valitsee tuotteen, jonka osalta hän haluaa käynnistää palautusmenettelyn.
Painamalla ”Luo palautus” -painiketta.
3.Valitun tuotteen
osalta Ostaja määrittelee tarvittavat tiedot. Hän valitsee ”Palautuksen
syyn” ja ”Suositeltavan ratkaisun”. Ostaja täyttää ”Pankkitilin
numero” ja ”IBAN” -kentät vain, jos nämä tiedot ovat
välttämättömiä palautuksen suorittamiseksi. Kenttää ”Your Note”
käytetään vian kuvauksen täsmentämiseen. Pyynnön loppuun on mahdollista
liittää tiedosto (valokuva tai video). Kun ostaja on täyttänyt tarvittavat
tiedot, hän lähettää pyynnön painamalla ”Lähetä”-painiketta.
Näyttöön ilmestyy palautuksen hyväksymisen vahvistava tietoviesti, ja
hyväksytystä palautuksesta lähetetään automaattinen sähköpostiviesti,
jossa on ohjeet siitä, miten toimia, kun palautetaan vaaditut tavarat.
VAROITUS: Verkkosivuillamme olevien piilolinssipakkausten tuotekuvien
tarkoituksena on havainnollistaa myytäviä tuotteita, eivätkä ne
välttämättä aina vastaa tietyn tuotteen nykyistä ulkonäköä. Joitakin
tuotteita valmistetaan saman valmistajan omistamissa eri laitoksissa.
Tuotekuvassa saattaa siis näkyä eri valmistuspaikka kuin asiakkaalle
saapuvassa tuotteessa. Näitä pieniä eroavaisuuksia havainnollistavissa
valokuvissa loppuasiakkaalle toimitettaviin tuotteisiin nähden ei voida
käyttää perusteena tavaroiden palauttamiselle. Kaikki valikoimassamme olevat
tuotteet ovat alkuperäisvalmistajien tuotteita.
Jos ostaja
lähettää reklamoidun tavaran suoraan, ottamatta etukäteen yhteyttä
asiakaspalveluun, eikä samalla käytä suositeltua menettelyä palautuspyynnön
luomiseksi verkossa asiakastilillä, palautuspyynnön käsittelyaika voi
pidentyä. Kun myyjä hyväksyy pyynnön, ostaja saa sähköpostiviestin, jossa
vahvistetaan palautuksen hyväksyminen. Palautuksen etenemistä voi seurata
asiakastilillä.
Palautusosoite:
Alensa.fi
Korkeakoulunkatu 7
33720 Tampere
Suomi
Ostaja vastaa
toimitukseen liittyvistä kustannuksista lähetystä lähettäessään. Myyjä
vastaa reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta takaisin Myyjälle aiheutuvista
kustannuksista, jos reklamaatio hyväksytään ja Ostaja toimittaa asiakirjat,
jotka todistavat reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta aiheutuneet
kustannukset.
Myyjä toimittaa kaikki reklamoidut tavarat valmistajalle
asiantuntija-arviointia varten, jonka tarkoituksena on selvittää, johtuuko
virhe, jonka vuoksi tavaraa reklamoidaan, valmistusvirheestä. Myyjällä on 30
päivää aikaa käsitellä palautus.
Lisätiedot:
Piilolinssien palautus:
Linssin mekaaniset vauriot, jotka johtuvat
vääränlaisesta käsittelystä tai puutteellisesta hoidosta, eivät ole
pätevä syy palautukseen.
Myöskään piilolinssien tai niiden
parametrien väärä valinta ei ole syy palautukseen. Identtiset parametrit
eivät takaa, että piilolinssit ovat käyttäjälle miellyttävät. Asiakkaan
on käytettävä piilolinssejä ammattimaisesti, ja ratkaistessaan linssejä
koskevia valituksia tai palautuksia Myyjä voi pyytää vahvistusta
piilolinssien ammattimaisesta käytöstä (ei yli 1 vuotta vanhat). Ostajan on
lähetettävä reklamoidut tavarat tukevassa laatikossa, jotta ne eivät
vahingoitu kuljetuksen aikana. Jos ostaja palauttaa jo avatun (käytetyn)
viallisen piilolinssin, on varmistettava, että linssi ei kuivu lähetyksen
kuljetuksen aikana Myyjän tiloihin. Suosittelemme, että linssi laitetaan
koteloon tai pieneen lasiin, liotetaan liuokseen sen kuivumisen estämiseksi ja
suljetaan turvallisesti.
Tämän jälkeen Myyjä lähettää piilolinssit
valmistajalle asiantuntija-arviota varten. Valmistaja päättää, onko
virheellinen valitus perusteltu ja onko kyseessä todellakin valmistusvirhe. Jos
virheellinen reklamaatio hyväksytään, myyjä lähettää ostajalle uudet
tavarat tai palauttaa rahat ostajan pankki- tai asiakastilille.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin
Vaihdos uuteen
piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin,
että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole
vastuussa terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua
piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin
kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri
tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä.
Alensa ei ota
vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien käytöstä,
joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai silmälääkäriään
etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti voimassaoleva
piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä, jotka on
määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös
linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa
piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on
avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys
vastaanotettuasi väärät voimakkuudet
Ota aina yhteys
asiakaspalveluumme heti, kun huomaat että olet vastaanottanut väärät
voimakkuudet, mielellään ennenkuin avaat vastaanottamasi linssilaatikot.
Mikäli olemme lähettäneet sinulle väärät voimakkuudet johtuen meidän
virheestämme, sinulle palautetaan rahat tai lähetetään uudet linssit ilman
lisämaksuja. Jos kuitenkin itse asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin
aikana, ja linssit jotka olet tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä
voimakkuuksia, Alensa voi korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos
linssilaatikot ovat avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla
virallinen resepti, joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan
tarkkana kun teet tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli
syntyy riita, Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen
verraten tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden
vastaanottamisesta voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen
toimituspäivästä. Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30
päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi
suosittelemme, että tarkistat tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota
meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet saanut virheellisen/väärän
tuotteen.
Tyytymättömyys värillisten linssien
lopputulokseen
Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina
yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien
silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten
valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on
erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai
värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien
lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen
siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy
ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei
niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Aurinkolaseja ja
urheilulaseja koskevat valitukset:
Silmälaseja ei voi palauttaa, jos
niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti
vahingoittuneet, esim. vääränlaisen hoidon vuoksi. Lisäksi ei voida
palauttaa laseja, jotka ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille
lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto jne.) tai aggressiivisille aineille
(hiuskosmetiikka, merivesi jne.). Palautuspyyntöjä ei voida tehdä normaalin
kulumisen aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista laseista,
jotka kolmas osapuoli on korjannut väärin.
Palautetut silmälasit on
lähetettävä takaisin alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Reseptilasien ja muiden kuin reseptilasien (PC-lasit, ajolasit jne.)
palautus:
Laseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole käytetty
käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti vahingoittuneet, esim.
vääränlaisen hoidon vuoksi. Myöskään lasit, jotka ovat vahingoittuneet
altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto
jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.), eivät ole
palautuskelpoisia. Palautuspyyntöjä ei voida tehdä normaalin kulumisen
aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista laseista, jotka kolmas
osapuoli on korjannut väärin.
Jos palautetaan sopivaksi hiottuja
reseptilaseja, on oltava käytettävissä voimassa oleva silmälasiresepti (ei
yli 1 vuotta vanha). Progressiivisilla (moniteholinsseillä) linsseillä
varustettujen silmälasien osalta on toimitettava valokuva kasvoista, joissa
silmälaseja käytetään edestäpäin (paremman keskittämisen vuoksi), ja
sivukuva (kehyskulman määrittämiseksi).
Ostaja hyväksyy, että jos
kyseessä ovat juuri hiotut reseptilasit, uuteen korjaukseen sopeutuminen voi
kestää 1-4 viikkoa. Pidempi sopeutumisaika on erityisen yleistä astigmatismin
ja presbyopian korjauksen yhteydessä. Ihmisen silmä ja aivot eivät
välttämättä hyväksy uutta korjausta välittömästi. Tällaisissa
tapauksissa älä kiirehdi uusien silmälasien käyttämistä, vaan valitse
asteittainen sopeutuminen uusiin laseihin. Vasta tämän ajanjakson jälkeen
lasit voidaan lähettää palautettavaksi.
Jos ostaja päättää
palauttaa reseptilaseja, joissa on räätälöityjä linssejä, suosittelemme,
että ostaja ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluun. Vaaditut silmälasit tulee
palauttaa alkuperäisessä kotelossa, johon kuuluu myös liina.
Silmälasikehysten palautukset demolinsseillä (väliaikaiset
silmälasilinssit):
Silmälaseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole
käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti
vahingoittuneet vääränlaisen käsittelyn vuoksi. Myöskään lasit, jotka
ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim.
lämmitetty auto, patteri jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka,
merivesi jne.), eivät ole palautettavissa. Palautuspyyntöjä ei voida tehdä
normaalin kulumisen aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista
laseista, jotka kolmas osapuoli on korjannut väärin.
Ostaja hyväksyy
myös sen, että ostaessaan erillisen silmälasikehyksen myyjä ei ota vastuuta
kehysvaurioista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen silmälasilinssien
virheellisestä hionnasta. Palautetut silmälasit on lähetettävä
alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Reklamaatiot
nettisivuistamme ja niiden sisällöstä
Alensa pidättää oikeuden
muokata omien nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan
asiakkaillemme aina päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti
väärin olevasta informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös
haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia
teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen
sisällön kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa
onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme
eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee
käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi
millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan
kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta.
Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään
tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita
versioita tarjolla olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä
tuotteesta, jonka asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä
tuotenumero, viimeinen käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot,
jotka näkyvät vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan
myös ympäri maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa
tiloissa. Tuotekuva saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi
tuote näyttää. Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen
identifikaatioon liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että
vastaanottamasi tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin,
itsestäänselviin nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi
tuotteen printtieroihin perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme
hyväksy niitä.
Riidanratkaisu
Kuluttajalla
on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan
ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan
oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse
osoitteeseen info@alensa.fi.
Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa
tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus
kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista
riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta
kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen
eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan
sähköisen riidanratkaisufoorumin, European Online Dispute Resolution
-foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vaihtoehtoisissa riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla
tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin,
liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain
yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa
(kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole
vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi.
Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen
ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan
välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita.
Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai
puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen
arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen
summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Ostosopimuksen peruutus
Voit luoda
online-pyynnön välittömästi asiakastililtäsi klikkaamalla TÄSTÄ .
Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi perua tilauksensa
lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä
tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset
kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on
EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa
tuotteiden vastaanotosta. Myymälässämme voit peruuttaa sopimuksen 30 päivän
kuluessa. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida ehdot, jotka
ovat kuvattuna alla:
Palautettavien tuotteiden tulee olla
käyttämättömiä
Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä
tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Mikäli
asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää käyttää
hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa enää
myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit ovat
poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän kuluessa
niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien
lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten
yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain
kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan
siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Tarvittavat liitteet
Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima
todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä
unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.
Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa
Suosittelemme lähettämään palautettavat tuotteet tiiviissä
pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote vahingoittuu kuljetuksen
aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan sitä. Mikäli ostaja
huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan ostosopimuksen, palautamme
ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman sekä niiden alkuperäisen
toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan tuotteen palautuksesta
aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan tilille 2-10 päivän
kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden
vastaanottamispäivästä.
Palautuksen kulut ja käytäntö
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen
maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan
vastuulla.Ostaja voi hyödyntää ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista
vain luotaessa online-pyyntöä asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Yksityisyys
Henkilötietojen suojaamiseen ja
käsittelyyn säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä
Asiakastilin peruuttaminen
Ostajan on lähetettävä
asiakastilin peruutuspyyntö Myyjälle sähköpostiosoitteeseen info@alensa.fi. Ostaja voi myös
pyytää asiakastilin poistamista asiamieheltä sähköpostiosoitteessa dpo@alensa.eu.
Tili
peruutetaan, kun kaikki maksutapahtumat ovat päättyneet. Ostosopimuksen
laillista peruuttamista varten on 30 päivän määräaika viimeisen ostoksen
vastaanottamisesta. Tämän ajanjakson jälkeen kaikki ostajan henkilötiedot
poistetaan, jos niitä ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, jota varten ne
kerättiin, tai jos niiden säilyttäminen on lain vastaista. Poikkeuksena ovat
välttämättömät vähimmäistiedot, jotka on säilytettävä oikeudellisista
syistä (esim. kirjanpitotarkoituksiin). Lakisääteisen määräajan
päätyttyä myös nämä tiedot poistetaan kokonaan.