Ostoskorisi on tyhjä
Kaikki reseptisilmälasit
MIEHILLE Lasit
NAISILLE Lasit
Outlet
Silmälasit lapsille
Kaikki aurinkolasit
MIEHILLE Aurinkolasit
NAISILLE Aurinkolasit
Aurinkolasit urheiluun
Oletko varma, että haluat kirjautua ulos?
Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt ne.
Alla olevia ehtoja sovelletaan ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot ja säännöt määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No. 89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjoittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).
Ehdot eivät koske tapauksia, joissa ostaja on oikeushenkilö tai henkilö, joka tilatessaan tavaroita toimii liiketoimintansa tai oman ammattinsa puitteissa. Alensa.fi:n kautta ostetut tavarat eivät ole tarkoitettu jälleenmyyntiin. Myyjä ei anna laskuja ilman arvonlisäveroa. Ostaja saa ostaa vain sellaisen määrän tavaroita, joka vastaa normaalia tarvetta. Jos ostaja tilaa tai ostaa määrän tavaroita, jonka myyjä arvioi saatavilla olevien tietojen perusteella olevan tarkoitettu jälleenmyyntiin, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen. Jos ostosopimus on jo tehty, myyjällä on oikeus perääntyä ostosopimuksesta. Tässä tapauksessa ostaja ja myyjä hyvittävät toisilleen kaikki tehdyt maksusuoritukset.
Myyjä pidättää oikeuden perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa rahat ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakeskuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla tiedoilla:
Alensa s.r.o. Českomoravská 2408/1a 190 00 Praha 9 ALV-numero: CZ27179681
Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla suojattuja.
Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.
Alensa.fi hyväksyy nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin: - Paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa - Haitallinen käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat kiellettyjä - Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön, joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä - Väärän henkilöllisyyden käyttäminen on kiellettyä
Käyttäjät voivat jättää vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Oembed Read -lupa on Facebookin tarjoama toiminto, jonka avulla sovelluksemme voi upottaa julkista Facebook- ja Instagram-sisältöä suoraan sovellukseen. Sovelluksemme käyttää Oembed Read -oikeutta hakeakseen ja näyttääkseen julkisesti saatavilla olevaa Facebook- ja Instagram-sisältöä upotetussa muodossa. Tämä varmistaa, että käyttäjät voivat tarkastella asiaankuuluvaa sosiaalisen median sisältöä osana kokemustaan sovelluksessa. Hyödyntämällä Oembed Read -lupaa parannamme kokemusta tarjoamalla saumattoman tavan päästä julkisiin sosiaalisen median julkaisuihin, jotka liittyvät tarjoamiimme palveluihin tai sisältöön. Käytämme tätä lupaa tiukasti Facebookin käytäntöjen mukaisesti ja vain yllä kuvattuihin tarkoituksiin.
Virusten tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista hyökkäyksistä.
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan aktivoida yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit tarkistaa aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella tarjouskoodilla siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo alennetut tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote voidaan tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla. Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Ostajan verkkosivustolla tekemän rekisteröinnin perusteella Ostaja pääsee asiakastilillensä. Ostaja voi tilata tuotteita asiakastilillään. Ostoa ei voi tehdä luomatta asiakastiliä (rekisteröintiä).
Ostosopimus katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä. Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa, ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Jos ostaja hyödyntää ylimääräistä ”erikoistarjousta” (myynnin jälkeen), tilaus päivitetään lisätyllä tuotteella tai tuotteilla ja lisätyt tuotteet näkyvät kokonaishinnassa.
Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia maksutapoja:
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.
Lahjakortilla maksaminen on mahdollista vain Alensa.fi -verkkokaupasta ostetulla lahjakortilla. Jokaisella lahjakortilla on yksilöllinen koodi ja se on ajallisesti rajoitettu. Kun ostaja valitsee maksutavaksi lahjakortin, hänen on syötettävä lahjakortin yksilöllinen koodi ”Alennuskoodi”-kenttään ”Ostoskori”-osiossa tilausta tehdessään. Kupongin voi lunastaa vain kertaluonteiseen ostokseen, koko summana. Jos ostoksen arvo ylittää kupongin arvon, ostaja maksaa vain erotuksen. Loppusumman maksamiseen sovelletaan maksutapahtuman ehtoja, katso Maksuvaihtoehdot. Lahjakortilla voi maksaa mistä tahansa verkkokaupan tarjoamista tavaroista tai palveluista. Jos lahjakortilla maksettua lähetystä ei hyväksytä, lähetys palautetaan Myyjälle. Myyjä peruuttaa Ostajan tilauksen ja ostohinta palautetaan. Tässä tapauksessa lahjakortin summa palautetaan Ostajan asiakastilille hyvityksenä. Jos ostos on maksettu lahjakortilla ja rahalla (ylimenevä osuus), Ostaja voi päättää, missä muodossa hän haluaa palauttaa yli menneen summan (Ostajan pankkitilille vai myös hyvityksenä asiakastilille).
Varoitus: Lahjakorttia ei voi maksaa käteisellä. Lahjakorttia ei voi maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä tai asiakastilin krediteillä.
Klarna on maksupalvelu, joka mahdollistaa sähköisen maksamisen Internetissä. Jotta voit maksaa ostoksesi tällä maksutavalla, sinulla on oltava Klarna-sovellus asennettuna. Mikäli Ostaja valitsee tämän maksutavan, hän hoitaa ostoksensa maksun Klarna-sovelluksessa.
Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi -verkkosivulla. Toiminnanharjoittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden hintaa ennen lähettämistä, jos havaitaan, että tuotteita on tarjottu väärään hintaan. Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava oikea hinta ja hänen on hyväksyttävä hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa ostosopimusta ei tehdä ja toimija peruuttaa tilauksen.
Alensa pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilanteesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.
- Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa. - Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä avoimena järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi. - Mikäli sinulla on ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi toisen selaimen tai laitteen kautta.
Budbee (Henkilökohtainen nouto)
Luotto- tai pankkikortti
3.90 €
PayPal
Posti (Henkilökohtainen nouto)
4.90 €
Budbee (Kuriiri)
5.90 €
UPS Express
6.90 €
Posti (Kuriiri)
Huomautus:
Alensa tarjoaa ilmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49 € ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikampanjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.
Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän verkkokaupan kautta.
Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #. Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla, lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä, muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali toimitusmaksu.
Huomautus :
Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.
Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita, joissa valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole täysin katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme olosuhteista, ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin kuuluvat muun muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin epätavalliset dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi. Toimitusajat ovat ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä osoittaa tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa, johon ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen esikatselu:
Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Emme ole vastuussa mistään logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia 2.) vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.
Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu Ehdoissa. Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet, että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan lukien puhdistusliina.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan. Ostaja voi hyödyntää ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista vain luotaessa online-pyyntöä asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumattomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä .
Alensa.fi ei hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seurata Ehtoja.
Reklamaatiot TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue ja Gelone-tyytyväisyystakuun ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.
Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.
Jos lahjakortilla maksettua tilausta reklamoidaan, lahjakortilla maksettu summa palautetaan hyvityksenä lahjakortin käyttäneen ostajan asiakastilille. Jos ostos on maksettu lahjakortilla ja rahalla (yli mennyt osuus), ostaja voi päättää, miten hän haluaa ylimenneen maksun palautettavan (ostajan pankkitilille tai myös asiakastilille hyvityksenä).
1. Ostaja luo uuden palautuksen asiakastilillä kohdassa ”Palautukset” tai palautussivulla. 2.Kun Ostaja painaa ”Luo uusi palautus” -painiketta, näkyviin tulee sivu, jossa on kaikki tilaukset. Valmiiden tilausten luettelosta Ostaja löytää haluamansa tilauksen ja valitsee tuotteen, jonka osalta hän haluaa käynnistää palautusmenettelyn. Painamalla ”Luo palautus” -painiketta. 3.Valitun tuotteen osalta Ostaja määrittelee tarvittavat tiedot. Hän valitsee ”Palautuksen syyn” ja ”Suositeltavan ratkaisun”. Ostaja täyttää ”Pankkitilin numero” ja ”IBAN” -kentät vain, jos nämä tiedot ovat välttämättömiä palautuksen suorittamiseksi. Kenttää ”Your Note” käytetään vian kuvauksen täsmentämiseen. Pyynnön loppuun on mahdollista liittää tiedosto (valokuva tai video). Kun ostaja on täyttänyt tarvittavat tiedot, hän lähettää pyynnön painamalla ”Lähetä”-painiketta. Näyttöön ilmestyy palautuksen hyväksymisen vahvistava tietoviesti, ja hyväksytystä palautuksesta lähetetään automaattinen sähköpostiviesti, jossa on ohjeet siitä, miten toimia, kun palautetaan vaaditut tavarat.
VAROITUS: Verkkosivuillamme olevien piilolinssipakkausten tuotekuvien tarkoituksena on havainnollistaa myytäviä tuotteita, eivätkä ne välttämättä aina vastaa tietyn tuotteen nykyistä ulkonäköä. Joitakin tuotteita valmistetaan saman valmistajan omistamissa eri laitoksissa. Tuotekuvassa saattaa siis näkyä eri valmistuspaikka kuin asiakkaalle saapuvassa tuotteessa. Näitä pieniä eroavaisuuksia havainnollistavissa valokuvissa loppuasiakkaalle toimitettaviin tuotteisiin nähden ei voida käyttää perusteena tavaroiden palauttamiselle. Kaikki valikoimassamme olevat tuotteet ovat alkuperäisvalmistajien tuotteita.
Jos ostaja lähettää reklamoidun tavaran suoraan, ottamatta etukäteen yhteyttä asiakaspalveluun, eikä samalla käytä suositeltua menettelyä palautuspyynnön luomiseksi verkossa asiakastilillä, palautuspyynnön käsittelyaika voi pidentyä. Kun myyjä hyväksyy pyynnön, ostaja saa sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan palautuksen hyväksyminen. Palautuksen etenemistä voi seurata asiakastilillä.
Palautusosoite: Alensa.fi Korkeakoulunkatu 7 33720 Tampere Suomi
Ostaja vastaa toimitukseen liittyvistä kustannuksista lähetystä lähettäessään. Myyjä vastaa reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta takaisin Myyjälle aiheutuvista kustannuksista, jos reklamaatio hyväksytään ja Ostaja toimittaa asiakirjat, jotka todistavat reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta aiheutuneet kustannukset.
Myyjä toimittaa kaikki reklamoidut tavarat valmistajalle asiantuntija-arviointia varten, jonka tarkoituksena on selvittää, johtuuko virhe, jonka vuoksi tavaraa reklamoidaan, valmistusvirheestä. Myyjällä on 30 päivää aikaa käsitellä palautus.
Piilolinssien palautus: Linssin mekaaniset vauriot, jotka johtuvat vääränlaisesta käsittelystä tai puutteellisesta hoidosta, eivät ole pätevä syy palautukseen. Myöskään piilolinssien tai niiden parametrien väärä valinta ei ole syy palautukseen. Identtiset parametrit eivät takaa, että piilolinssit ovat käyttäjälle miellyttävät. Asiakkaan on käytettävä piilolinssejä ammattimaisesti, ja ratkaistessaan linssejä koskevia valituksia tai palautuksia Myyjä voi pyytää vahvistusta piilolinssien ammattimaisesta käytöstä (ei yli 1 vuotta vanhat). Ostajan on lähetettävä reklamoidut tavarat tukevassa laatikossa, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksen aikana. Jos ostaja palauttaa jo avatun (käytetyn) viallisen piilolinssin, on varmistettava, että linssi ei kuivu lähetyksen kuljetuksen aikana Myyjän tiloihin. Suosittelemme, että linssi laitetaan koteloon tai pieneen lasiin, liotetaan liuokseen sen kuivumisen estämiseksi ja suljetaan turvallisesti. Tämän jälkeen Myyjä lähettää piilolinssit valmistajalle asiantuntija-arviota varten. Valmistaja päättää, onko virheellinen valitus perusteltu ja onko kyseessä todellakin valmistusvirhe. Jos virheellinen reklamaatio hyväksytään, myyjä lähettää ostajalle uudet tavarat tai palauttaa rahat ostajan pankki- tai asiakastilille.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole vastuussa terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä. Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä, jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys vastaanotettuasi väärät voimakkuudet Ota aina yhteys asiakaspalveluumme heti, kun huomaat että olet vastaanottanut väärät voimakkuudet, mielellään ennenkuin avaat vastaanottamasi linssilaatikot. Mikäli olemme lähettäneet sinulle väärät voimakkuudet johtuen meidän virheestämme, sinulle palautetaan rahat tai lähetetään uudet linssit ilman lisämaksuja. Jos kuitenkin itse asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin aikana, ja linssit jotka olet tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä voimakkuuksia, Alensa voi korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos linssilaatikot ovat avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla virallinen resepti, joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan tarkkana kun teet tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli syntyy riita, Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen verraten tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden vastaanottamisesta voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä. Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30 päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi suosittelemme, että tarkistat tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet saanut virheellisen/väärän tuotteen.
Tyytymättömyys värillisten linssien lopputulokseen Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Aurinkolaseja ja urheilulaseja koskevat valitukset: Silmälaseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti vahingoittuneet, esim. vääränlaisen hoidon vuoksi. Lisäksi ei voida palauttaa laseja, jotka ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.). Palautuspyyntöjä ei voida tehdä normaalin kulumisen aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista laseista, jotka kolmas osapuoli on korjannut väärin. Palautetut silmälasit on lähetettävä takaisin alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Reseptilasien ja muiden kuin reseptilasien (PC-lasit, ajolasit jne.) palautus: Laseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti vahingoittuneet, esim. vääränlaisen hoidon vuoksi. Myöskään lasit, jotka ovat vahingoittuneet altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.), eivät ole palautuskelpoisia. Palautuspyyntöjä ei voida tehdä normaalin kulumisen aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista laseista, jotka kolmas osapuoli on korjannut väärin. Jos palautetaan sopivaksi hiottuja reseptilaseja, on oltava käytettävissä voimassa oleva silmälasiresepti (ei yli 1 vuotta vanha). Progressiivisilla (moniteholinsseillä) linsseillä varustettujen silmälasien osalta on toimitettava valokuva kasvoista, joissa silmälaseja käytetään edestäpäin (paremman keskittämisen vuoksi), ja sivukuva (kehyskulman määrittämiseksi).
Ostaja hyväksyy, että jos kyseessä ovat juuri hiotut reseptilasit, uuteen korjaukseen sopeutuminen voi kestää 1-4 viikkoa. Pidempi sopeutumisaika on erityisen yleistä astigmatismin ja presbyopian korjauksen yhteydessä. Ihmisen silmä ja aivot eivät välttämättä hyväksy uutta korjausta välittömästi. Tällaisissa tapauksissa älä kiirehdi uusien silmälasien käyttämistä, vaan valitse asteittainen sopeutuminen uusiin laseihin. Vasta tämän ajanjakson jälkeen lasit voidaan lähettää palautettavaksi. Jos ostaja päättää palauttaa reseptilaseja, joissa on räätälöityjä linssejä, suosittelemme, että ostaja ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluun. Vaaditut silmälasit tulee palauttaa alkuperäisessä kotelossa, johon kuuluu myös liina.
Silmälasikehysten palautukset demolinsseillä (väliaikaiset silmälasilinssit): Silmälaseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti vahingoittuneet vääränlaisen käsittelyn vuoksi. Myöskään lasit, jotka ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim. lämmitetty auto, patteri jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.), eivät ole palautettavissa. Palautuspyyntöjä ei voida tehdä normaalin kulumisen aiheuttamista vioista eikä mekaanisesti vaurioituneista laseista, jotka kolmas osapuoli on korjannut väärin. Ostaja hyväksyy myös sen, että ostaessaan erillisen silmälasikehyksen myyjä ei ota vastuuta kehysvaurioista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen silmälasilinssien virheellisestä hionnasta. Palautetut silmälasit on lähetettävä alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Alensa pidättää oikeuden muokata omien nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita versioita tarjolla olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä tuotteesta, jonka asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä tuotenumero, viimeinen käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot, jotka näkyvät vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan myös ympäri maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa tiloissa. Tuotekuva saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi tuote näyttää. Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen identifikaatioon liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että vastaanottamasi tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin, itsestäänselviin nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi tuotteen printtieroihin perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme hyväksy niitä.
Kuluttajalla on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisufoorumin, European Online Dispute Resolution foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vaihtoehtoisissa riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Voit luoda online-pyynnön välittömästi asiakastililtäsi klikkaamalla TÄSTÄ .
Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanotosta. Myymälässämme voit peruuttaa sopimuksen 30 päivän kuluessa. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:
Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.
Mikäli lahjakortilla maksetun tilauksen ostosopimus peruutetaan, lahjakortilla maksettu summa palautetaan hyvityksenä kuponkia käyttäneen ostajan asiakastilille. Jos ostos on maksettu lahjakortilla ja rahalla (ylimennyt osuus), ostaja voi itse päättää, missä muodossa hän haluaa yli menneen osuuden palautuksen (ostajan pankkitilille tai myös hyvityksenä asiakastilille ).
Suosittelemme lähettämään palautettavat tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden vastaanottamispäivästä.
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan vastuulla.Ostaja voi hyödyntää ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista vain luotaessa online-pyyntöä asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä
Asiakastilin peruuttaminen Ostajan on lähetettävä asiakastilin peruutuspyyntö Myyjälle sähköpostiosoitteeseen info@alensa.fi. Ostaja voi myös pyytää asiakastilin poistamista asiamieheltä sähköpostiosoitteessa dpo@alensa.eu. Tili peruutetaan, kun kaikki maksutapahtumat ovat päättyneet. Ostosopimuksen laillista peruuttamista varten on 30 päivän määräaika viimeisen ostoksen vastaanottamisesta. Tämän ajanjakson jälkeen kaikki ostajan henkilötiedot poistetaan, jos niitä ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, jota varten ne kerättiin, tai jos niiden säilyttäminen on lain vastaista. Poikkeuksena ovat välttämättömät vähimmäistiedot, jotka on säilytettävä oikeudellisista syistä (esim. kirjanpitotarkoituksiin). Lakisääteisen määräajan päätyttyä myös nämä tiedot poistetaan kokonaan.
Henkilötietojesi ylläpitäjä on Alensa s.r.o., rekisteröity osoitteessa Českomoravská 2408/1a, Praha 9 – Libeň, 190 00, tunnusnumero: 27179681, joka on merkitty Kaupparekisteriin Prahassa , osa C, 102359 (jäljempänä “ylläpitäjä”).
Alensa s.r.o käsittelee 6 artiklan 1 kohdan mukaisia tarpeellisia henkilötietoja (b) EUROOPAN (EU) 2016/679 PARLAMENTIN JA NEUVOSTON ASETUKSEN mukaisesti, jotka ovat välttämättömiä sopimukseen Alensa s.r.o:n kanssa, mukaan lukien:
Käsittelemme myös seuraavia henkilötietoja: Viestintä ylläpitäjän ja asiakasrekisterin välillä Alensa s.r.o:n sivustoilla. Valokuvat, jotka kuvaavat asiakasta käyttämässä silmälaseja (tarvitaan tarkistamaan monitehosilmälasilinssien laatu).
Sovellettavan lainsäädännön mukaisesti henkilötietojen tallentaminen ja käsittely sopimuksen voimassaolon aikana ja sopimusten kirjaamiseksi sekä osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien tulevan soveltamisen ja suojelemisen osalta 10 vuoden ajan viimeisen sopimuksen toteuttamisesta, jollei laissa toisin säädetä sopimusasiakas kirjojen pitämisestä pidemmäksi ajaksi. Edellä mainittu käsittely on mahdollista EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTON ASETUKSEN (EU) 2016/679 6 artiklan 1 kohdan (b): “käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen täytäntöönpanemiseksi, jossa rekisteröity on osapuolena, tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä”
Valokuvia käytetään vain silmälasilinssien laadun tarkistukseen ja arviointiin, ja ne poistetaan kun laaduntarkastus on suoritettu.
Ellei laki toisin velvoita, Alensa s.r.o. ei jaa tai luovuta tietojasi kolmansille osapuolille. Alensa s.r.o. tunnustaa, että kaikki henkilötiedot ovat luottamuksellisia, ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille. Jotain poikkeuksia ovat:
Henkilötietojasi voidaan käyttää myös seuraaviin tarkoituksiin:
Ylläpitäjä ei aio välittää henkilötietojasi kolmansiin (EUn ulkopuolisiin) maihin tai millekään kansainväliselle organisaatiolle.
Commercial messages may be sent to your e-mail address by Alensa s.r.o. This procedure is allowed by Act No. 480/2004 Coll. Article 7, part 3 of the information society services unless you decide to reject in the future.
Jos päätät milloin tahansa, ettet enää halua vastaanottaa sähköpostiviestejä, noudata sähköposti-uutiskirjeen alareunassa olevaa opt-out-linkkiä tai tilisi yleiskatsauksen opt-out-vaihtoehdon verkkosivuillamme.
Alensa s.r.o. pitää sähköpostiosoitteen kolmen vuoden ajan kahden osapuolen välisestä viimeisestä ostosopimuksesta.
Voit käyttää ja päivittää henkilötietojasi milloin tahansa kirjautumalla asiakastilisi profiiliin. Säännöissä määrätyin ehdoin sinulla on seuraavat oikeudet:
Asiakastili Ostosopimuksen ehtona on asiakkaan rekisteröityminen. Ostoksen tekeminen ei ole mahdollista ilman käyttäjätilin luomista (rekisteröinti). Asiakastili voidaan peruuttaa asiakkaan pyynnöstä. Lähetä pyyntö osoitteeseen info@alensa.fi tai dpo@alensa.eu.
Jos sinulla on kysymyksiä tai huolenaiheita henkilötietojen käsittelystä, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse: GDPR@alensa.eu, tai ota yhteys henkilötietosuojaan.
Sivustomme käyttää evästeitä, jotta sivumme olisi asianmukainen, kiinnostava ja käyttäjäystävällinen sinulle. Evästeet ovat pieniä tiedostoja, jotka on tallennettu tietokoneeseen, älypuhelimeen tai muuhun laitteeseen ja joita käytetään selaimessasi.
Käytämme evästeitä seuraaviin tarkoituksiin:
Jotkin evästeet keräävät tietoja, joita kolmas osapuoli käyttää ja nämä kolmannen osapuolen evästeet tukevat suoraan mainostustoimintamme. Esimerkiksi mainostoimisto voi näyttää tietoja verkkosivustollamme ostetuista tuotteista osana näyttöä ja verkkosivujen mainosten mukauttamista valitsemallasi verkkosivustolla. Näitä tietoja ei kuitenkaan voi yksilöidä henkilökohtaisesti.
Sivustomme käyttämät evästeet voidaan jakaa kahteen perustyyppiin. Istunnon evästeet poistetaan heti, kun sivusto vierailusi päättyy. Pysyvät evästeet säilytetään laitteellasi pidempään tai kunnes poistat ne manuaalisesti (evästeen jäljellä oleva aika riippuu evästeiden omista asetuksista ja selaimen asetuksista). Evästeitä voidaan jakaa myös toiminnallisuuden avulla. Analyyttiset evästeet auttavat meitä parantamaan verkkosivuston käyttökokemusta ymmärtämällä, miten ihmiset käyttävät sitä; muunnos evästeet auttavat meitä analysoimaan eri myyntikanavien tehokkuutta; seurantaevästeet ja konversio-evästeet yhdessä auttavat analysoimaan eri myyntikanavien tehokkuutta; uudelleenmarkkinointi kokeiden avulla voimme mukauttaa mainosten sisältöä ja niiden oikeaa kohdistamista; ja olennaiset evästeet, jotka ovat tärkeitä verkkosivuston perus toiminnalle.
Kaikki tämän palvelimen käyttämät evästeet käytetään nykyisten EU-evästeiden sääntöjen mukaisesti.
Voit poistaa evästeet milloin tahansa, mutta näin menetät kaikki tiedot, joiden avulla voit käyttää sivustoamme nopeammin ja tehokkaammin, mukaan lukien muokkausasetukset.
Varmista, että Internet-selain on ajan tasalla, ja ota yhteyttä selaimen kehittäjän ohjeisiin ja ohjeisiin, jos et ole varma, miten muokkaat tietosuoja-asetuksiasi.
Evästeiden hylkääminen
Evästeiden käyttö on osa Internet-selaimeesi. Useimmat selaimet hyväksyvät automaattisesti evästeet. Voit hylätä evästeet selaimella tai rajoittaa niitä valitsemillesi tyypeille.
Löydät tietoja selaimista ja evästeiden asetusten asettamisesta seuraaville verkkosivustoille tai muulle Internet-selaimen dokumentaatiolle:
Näytämme sisältöä, joka liitetään kolmansien osapuolten sivustoihin. Emme ole vastuussa kolmannen osapuolen sivustojen tietosuojakäytännöstä ja -sisällöstä. Jos napsautat kolmannen osapuolen linkkiä, huomaa, että poistut sivultamme ja antamasi henkilökohtaiset tiedot eivät enää kuulu tämän käytännön piiriin. Lue nämä yritysten tietosuojakäytännöt nähdäksesi, miten ne keräävät ja käsittelevät henkilötietojasi.
Tietoturva on meille erittäin tärkeä, joten olemme ottaneet käyttöön asianmukaiset fyysiset, sähköiset ja hallinnolliset toimenpiteet suojatakseen ja varmistamalla verkkosivustollamme kerättyjen tietojen. Haluamme kuitenkin muistuttaa, että tietojen lähettäminen Internetissä tapahtuu omalla vastuullasi.
Tältä sivulta löytyvät mahdolliset muutokset henkilötietojen käsittelyssä. Tarkistamme säännöllisesti, että noudatamme tietosuojakäytäntöämme erityisesti, jotta se olisi yhteensopiva uusien tietosuojalakien ja -määräysten kanssa.
Jos sinulla on tällaisia käytäntöjä koskevia kyselyjä tai pyyntöjä, älä epäröi ottaa yhteyttä alla mainittuun asiakaspalvelun osoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen: gdpr@alensa.eu.
Asiakaspalvelu: 02035145586info@alensa.fi
Tietosuojavastaava:Andrea Pachmannovádpo@alensa.eu
Tämä tietosuojakäytäntö pätee 20.05.2018.