Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu
Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja
piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki
ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä
Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät
nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi
Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä
ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia
selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme
Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta
löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt
ne.
Navigation
Ehtojen esittely
Alla olevia ehtoja sovelletaan
ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot ja säännöt
määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen
liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos
sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole
säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No.
89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa
asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjoittaja, kaikki
ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan
kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).
Myyjä pidättää
oikeuden perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa
rahat ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Takaisin navigointiin
Alensa.fi-sivuston toiminta
Kaikki tuotteet ja
palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta.
Logistiikkakeskuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa
ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla
tiedoilla:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00
Praha 9
ALV-numero: CZ27179681
Alensa -tavaramerkki,
kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema
mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja
tekijänoikeuslailla suojattuja.
Takaisin
navigointiin
Nettisivujemme sekä mainoksiemme
käyttö
Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai
rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme
vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee
väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää
kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.
Nettisivujemme oikea käyttö
Alensa.fi hyväksyy nettisivujen
käytön vain laillisiin tarkoituksiin:
- Paikallisia, kansallisia ja
kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa
- Haitallinen käytös, petokset
sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat kiellettyjä
-
Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön, joka on vihamielistä,
loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää tms. julkaiseminen
sivulla on kiellettyä
- Väärän henkilöllisyyden käyttäminen on
kiellettyä
Käyttäjät voivat jättää vapaasti kommentteja
nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla tarkoitettuja
vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa olla
tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Rikokset ja tekninen väärinkäyttö
Virusten tai minkä
tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä
kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai
palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä
pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen
sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja
toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä
varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos
verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista
hyökkäyksistä.
Alennuksiin liittyvät säädökset
Meidän suosittelijakampanjamme (suosittelijalle alennusta -ohjelma) ei ole
enää sovellettavissa, sillä se on lopetettu 31.12.2018. Ohjelman ehtojen
mukaisesti saatu luotto on voimassa, kunnes se on käytetty.
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan aktivoida
yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit tarkistaa
aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella tarjouskoodilla
siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo alennetut
tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote voidaan
tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla.
Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai
lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin
myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään
automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun
vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Takaisin navigointiin
Ostosopimus
Ostosopimus katsotaan tehdyksi, kun Ostaja
vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on saatavilla netissä.
Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja vahvistaa, että hän on
lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä. Suorittaessaan tilauksen loppuun ja
ruksaamalla ehtomme luetuksi ja ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen
ikäinen, että voi laillisesti sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on
voimassaoleva resepti tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että
tiedot, joita hän antaa, ovat voimassa ja juuri niinkuin
optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja ymmärtää, että on hänen
vastuullaan käydä säännöllisissä näöntarkastuksissa ja ylläpitää
sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei ole vastuussa mistään seurauksista,
jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Ostotosite ja
laskutustiedot
Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti
myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen
tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla
vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän
Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen,
kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä
asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä
laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten
tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän
pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi.
Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä
koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun
päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on
vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan
”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus.
Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri
laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Takaisin navigointiin
Maksaminen ja
hinnat
Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro
- PayPal
Suojattu maksaminen
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan
turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun
suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Online-maksut
Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai
PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa
yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun
ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi
kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu
maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan
yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa
takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.
Hinnat Alensa.fi-sivustolla
Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet
ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in.
Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat
mainittuina Alensa.fi -verkkosivulla. Toiminnanharjoittaja pidättää
oikeuden korjata tuotteiden hintaa ennen lähettämistä, jos havaitaan, että
tuotteita on tarjottu väärään hintaan. Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava
oikea hinta ja hänen on hyväksyttävä hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa
ostosopimusta ei tehdä ja toimija peruuttaa tilauksen.
Alensa
pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta
markkinatilanteesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme
säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti
tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman
hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.
Takaisin
navigointiin
Ongelmat maksamisessa
-
Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai
onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa.
- Mikäli maksu on
lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä avoimena
järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja
talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla on
ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi
toisen selaimen tai laitteen kautta.
Takaisin
navigointiin
Toimitusmaksut ja muut huomautukset
toimituksista
Luotto- tai
pankkikortti
7.90 €
Luotto- tai pankkikortti
7.90 €
Posti (Henkilökohtainen nouto)
Luotto- tai pankkikortti
4.90 €
Luotto- tai
pankkikortti
5.90 €
Budbee
(Henkilökohtainen nouto)
Luotto- tai
pankkikortti
3.90 €
HUOMIO: Posti ja logistiikka-alan unioni PAU ilmoitti
laaja-alaisesta lakosta, joka vaikuttaa Postin toimituksiin ja aiheuttaa meistä
riippumattomia viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta, jos haluat
välttää viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24. marraskuuta, mutta
tämä voi muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät
ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää
pakkaamis-ja toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta
tai painosta
Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta
Alensa
tarjoaa ilmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49
€ ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa
toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä
-hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla,
sähköpostikampanjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen
tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan
yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin maihin
tämän verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi
toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu.
Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa
tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen
verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta
johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit
lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #.
Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole
ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi
asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan
varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme
vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu: pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa
pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai
vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme
varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla,
lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman
tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos
tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten
sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä,
muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen
tilaukselle
Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän
suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi
enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta
tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun
välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti.
Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo
9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä
jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen
lisätään myös normaali toimitusmaksu.
Takaisin
navigointiin
Toimitusajat
Toimitustapa
Arvioitu toimitusaika
DHL 1–2 arkipäivää
lähetyspäivästä
Posti
(Kuriiri) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti (Henkilökohtainen nouto)
2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Budbee (Kuriiri) 2–3 arkipäivää
lähetyspäivästä
Budbee (Henkilökohtainen
nouto) 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt
tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
- Mikäli olet
tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on
laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis
välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty
Varastolta loppu
olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin piilolinssejä erikoisilla
parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme
nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että
niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei
löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja
voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet
arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet
valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä,
että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun
lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on
mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan
tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että
kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan
vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla
puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat
viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä
uudestaan kun saat vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos
vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä
varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla.
Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja
tilauksen teon jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa
olevia että varastosta puuttuvia tuotteita
Kun olet valinnut vahvuudet
kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi
tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen
arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita, joissa
valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole täysin
katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme olosuhteista,
ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin kuuluvat muun
muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin epätavalliset
dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi. Toimitusajat ovat
ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä osoittaa
tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa, johon
ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen
esikatselu:
Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että
koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat
varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien
tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa,
hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan
saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Takaisin navigointiin
Ongelmat
toimituksissa
DHL vaatii aina kuittauksen
vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen,
että joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei
tehdä viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa mistään
logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai muista
meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että
annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan.
Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella.
Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen
osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä
puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun
tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron,
jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin
yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme
vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei
pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä
säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai
logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei
noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin
meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti
pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida
kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita
tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata
uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi
tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle
yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme:
1.)
Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut
pakettia
2.) vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole
toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti
palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi.
Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen
on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan
puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme lähettää
uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka,
kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut
pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna
sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat
tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ
HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim.
„huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa
yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen
nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Takaisin
navigointiin
Takuu ja palautukset
Mikäli
tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa on liitteenä
voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään. Toimittamissamme
piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä
mennessä -päivämäärät ovat printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen
pakkaukseen. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä
-päivämääriin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.
Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:
- Voit
palauttaa vain tuotteita, jotka on ostettu tästä nettikaupasta
-
Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, sinetöityjä,
vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
-
Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee
tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä
- Koko
tuote on palautettava kaikkine komponentteineen
- Silmä - ja
aurinkolasien palautus on käsitelty alla
- Sinun tulee aina olla
yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta
- Tuotteista,
jotka palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa
vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu
näissä Ehdoissa)
- Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on
tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan
tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on
todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on
kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa
alkuperäisestä ostopäivästä
- Jos Alensa on tehnyt virheen ja
lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta
asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
*noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä
Palautusoikeus koskee:
- Palautuksia, jotka on tehty
lakisääteisen peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa
-
Avaamattomien, käyttämättömien, vahingoittumattomien tuotteiden
palautuksia takuun voimassaollessa
- Väärin lähettämiemme tuotteiden
palautusta (sinun tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän kuluessa
vastaanottamisesta)
- TopVue
tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää vastaanottamisesta) -
Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee
tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu palautusoikeus -sivulla.
Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen
paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet,
että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Aurinkolasien ja
silmälasien palautus
Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on
kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit
tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan
puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai
vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat
palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden
vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo,
ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki
tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman
kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu,
palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa
kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä.
Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai
vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme
tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon
tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt
valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä
aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan
lukien puhdistusliina.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten
yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain
kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan
siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Jokaisen palautuksen tulee seurata näitä käytäntöjä:
Alensa ei ole vastuussa palautuksista, jotka eivät seuraa tässä
kuvattua prosessia . Kun haluat palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen
takaisin meille, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme
yhteystietolomakkeen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Kirjoita
viestikenttään/selitä palautuksen syy sekä tärkeimmät tiedot:
tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet. Asiakaspalvelumme
käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki palautukseen vaadittavat
kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.
Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän
kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään
osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja
kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.
Palautusprosessissa on
lyhykäisyydessään 4 vaihetta:
- Varmista palautuksen
onnistuminen asiakaspalvelusta
- Asiakaspalvelumme lähettää sinulle
osoitetarran palautusta varten
- Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä
pakettiin osoitetarra
- Lähetä paketti takaisin meille
Lähetäthän avaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai
piilolinssinestettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa
– näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan
pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä
Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet. Jos
haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki
tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat
takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus
tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty.
Varmista, että saat seurantakoodin palautukselle tai todisteen siitä, että
paketti on jätetty palautettavaksi! Asiakaspalvelu kysyy tätä sinulta, jos
epäilet, että jotain on mennyt pieleen palautuksessa.
Palautusten
hinta
Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi
ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse
väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos
kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta
aiheutuvat kulut korvataan.
Palautusten käsittelyaika
Alensa.fi
vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää
sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset
30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että
prosessin etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että
palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat
aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumattomassa
paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä
kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja
kunnioittaa sitä .
Takaisin
navigointiin
Reklamaatiot tuotteista ja
palveluista
Alensa.fi ei hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa
tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä
pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia
todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta,
ostajan tulee ensin ilmoittaa asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa
ohjeet miten toimia. Jos tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seuratavaihto- ja
palautusohjeitamme.
Reklamaatiot TopVue-tuotteista käsitellään
yleensä TopVue-tyytyväisyystakuun
ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.
Alensa.fi
on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei
optikko tai lääketieteen asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että
meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa testilinssejä tai korvata
yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.
Vialliset linssit tai laatureklamaatio
Mikäli koet ongelmia
piilolinssiesi kanssa (silmien punoitus, sumentunut näkö, epämukava tunne,
silmien kuivuminen), voimme lähettää linssit niiden valmistajalle
laatutarkastukseen. Huomioithan, että tiedon saaminen valmistajalta voi
kestää jopa kuukauden. Jotkin linssit täytyy mahdollisesti lähettää
ulkomaille analysoitavaksi, mikä voi myös pidentää prosessia, mutta kaikki
reklamaatiot käsitellään kuitenkin 30 päivän kuluessa. Jos valmistusvirhe
todetaan, lähetämme sinulle uudet piilolinssit samoilla voimakkuuksilla
ilmaiseksi. Mikäli valmistusvirhettä ei todeta, emme voi tehdä
palautusta tai lähettää uusia linssejä.
Mikäli haluat
palauttaa vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, suosittelemme lähettämään
sen tiiviissä pakkauksessa postin kautta. Tämä ehkäisee vahingot kuljetuksen
aikana. Emme voi hyväksyä, korvata tai palauttaa rahoja tuotteista, jotka
edelleen vahingoittuvat takaisinkuljetuksessa. Jotta valmistaja voi
suorittaa täydellisen tarkastuksen linsseille, sinun tulee lähettää linssit
SEKÄ koko pakkaus (alkuperäinen linssipakkaus, jäljellä olevat linssit sekä
avaamattomat linssien läpipainopakkaukset, joista näkyy linssien LOT numero
Jos haluat palauttaa piilolinssit, jotka on poistettu pakkauksesta tai
joita on käytetty, ne eivät saisi kuivua kuljetuksen aikana. Suosittelemme
lähettämään linssit piilolinssinesteellä täyteyssä kotelossa, joka on
suljettu tiukasti. Koska jokainen palautus on erilainen, haluaisimme käsitellä
palautukset yksilöllisesti. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, info@alensa.fi ja kerro
palautuksen tarkat tiedot: mitkä linssit palautat, kuinka monta linssiä
palautat, onko pakkaus avattu vai avaamaton, tilausnumerosi ja yhteystietosi.
Liitäthän palautuksen mukaan dokumentin, esimerkiksi tilaus- tai
maksuvahvistuksesi, jossa näkyy tilauksesi numero, sekä kirjeen, jossa
kuvailet linssien viallisuutta ja odotettua kompensaatiota (rahojen palautus vai
uudet linssit).
Huomioithan tehdessäsi reklamaatiota mahdollisista
viallisista linsseistä, että sinua pyydetään toimittamaan voimassa
oleva resepti . Vaikka sinun ei tarvitse näyttää reseptiäsi
ostaessasi linssejä netistä, sinulla on aina oltava voimassa oleva, enintään
yhden vuoden ikäinen resepti. Kun laaduntarkastus suoritetaan, reseptisi
vaaditaan, jotta voidaan tarkistaa, vastaavatko ostamiesi linssien voimakkuudet
todellista reseptiäsi vai eivät.
Jos vika tuotteessa ilmaantuu 6
kuukauden aikana tuotteen vastaanottamisesta, ja se voidaan selkeästi todeta
aidoksi viaksi, tavaroiden katsotaan olleen viallisia vastaanotettaessa.
Ostajalla on oikeus vaatia korvausta viasta 24 kuukauden kuluessa tuotteen
vastaanottamisesta.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin
Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi
aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle.
Myyjä ei ole vastuussa terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka
voivat aiheutua piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi
kanssa, ennen kuin kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä
kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä.
Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien
käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai
silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti
voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä,
jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös
linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa
piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on
avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys
vastaanotettuasi väärät voimakkuudet
Ota aina yhteys
asiakaspalveluumme heti, kun huomaat että olet vastaanottanut väärät
voimakkuudet, mielellään ennenkuin avaat vastaanottamasi linssilaatikot.
Mikäli olemme lähettäneet sinulle väärät voimakkuudet johtuen meidän
virheestämme, sinulle palautetaan rahat tai lähetetään uudet linssit ilman
lisämaksuja. Jos kuitenkin itse asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin
aikana, ja linssit jotka olet tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä
voimakkuuksia, Alensa voi korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos
linssilaatikot ovat avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla
virallinen resepti, joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan
tarkkana kun teet tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli
syntyy riita, Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen
verraten tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden
vastaanottamisesta voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen
toimituspäivästä. Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30
päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi
suosittelemme, että tarkistat tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota
meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet saanut virheellisen/väärän
tuotteen.
Tyytymättömyys värillisten linssien
lopputulokseen
Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina
yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien
silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten
valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on
erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai
värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien
lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen
siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy
ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei
niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Valitukset
aurinkolaseista, kehyksistä ja silmälaseista
Aurinkolasit, kehykset ja
silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on
tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa
tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu
välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen
auttaaksemme sinua. Emme voi ottaa vastaan reklamaatioita laseista, joita ei ole
käytetty oikein käyttöohjeiden mukaan tai jotka ovat vaurioituneet lasien
väärän huollon vuoksi (esim. puhdistamalla lasit kankaalla, jota ei ole
erityisesti suunniteltu silmälasien puhdistamiseen jne.). Lisäksi lasien
vauriot, jotka aiheutuvat altistumisesta äärimmäisille lämpötiloille (esim.
sauna, lämmitetty auto jne.) tai aggressiivisista/hankaavista aineista
(hiustuotteet, merivesi jne.), eivät ole käypiä syitä reklamaatiolle.
Silmälasien takuu ei myöskään kata normaalista kulumisesta ja toistuvasta
käytöstä aiheutuneita vikoja. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei
voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia. Ostaja hyväksyy myös sen, että
jos ostaja ostaa erillisen silmälasikehyksen, myyjä ei ole vastuussa
kehykselle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen
suorittamasta linssien ammattitaidottomasta hionnasta.
Jos epäilet
viallisia linssejä reseptilaseissasi:
Jos kuitenkin epäilet, että
silmälasilinssiesi laatu on puutteellinen tai linssit ovat millään tavalla
vialliset, voimme lähettää ne laaduntarkastukseen. Jos niissä havaitaan
vika tai niiden katsotaan olevan heikkolaatuisia, vaihdamme tai palautamme
linssit tottakai.
Jos sinulla on
yksitehoreseptilinssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin
yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa
olevan reseptin - enintään 1 vuotta vanhan. Kun laaduntarkastus
suoritetaan, tämä resepti vaaditaan tarkistamaan, vastaavatko ostamiesi
linssien dioptriat todellista reseptiäsi vai eivät. Sinua pyydetään
palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys, silmälasilinssit, mukana
toimitetut lisävarusteet, etiketit tai esitteet jne.). Älä poista linssejä
kehyksestä! !
Jos sinulla on moniteho- tai progressiivisia
linssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä
asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin -
alle 1 vuotta vanhan. Liitä mukaan myös etukuva sinusta silmälasit
päässäsi (käytetään parempaan keskitykseen) sekä
sivukuva sinusta silmälasit päässäsi (käytetään kehyksen
kulman määrittämiseen). Sinua pyydetään myös palauttamaan tuote
kokonaisuudessaan (kehys, silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet,
mahdolliset esitteet ja etiketit, pienet siniset paperipussit, joissa sait
demolinssit, sinisen kortin jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!
Palautuksia, joita on vioitettu ja/tai joista puuttuu komponentteja, ei
voida hyväksyä. Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lasien
palauttamista!
Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden
sisällöstä
Alensa pidättää oikeuden muokata omien nettisivujensa
sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina päivitettyä
tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta informaatiosta
tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset,
hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin
ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan yhteydessä
asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n
näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee käsitellä subjektiivisena.
Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi
pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan kaikesta mahdollisesti
harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta. Ongelmalliset tai
vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita versioita tarjolla
olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä tuotteesta, jonka
asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä tuotenumero, viimeinen
käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot, jotka näkyvät
vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan myös ympäri
maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa tiloissa. Tuotekuva
saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi tuote näyttää.
Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen identifikaatioon
liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että vastaanottamasi
tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin, itsestäänselviin
nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi tuotteen printtieroihin
perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme hyväksy niitä.
Takaisin navigointiin
Riidanratkaisu
Kuluttajalla on oikeus vaatia
korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai
kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti.
Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä
kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30
päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus
kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista
riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta
kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen
eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan
sähköisen riidanratkaisufoorumin, European Online Dispute Resolution
-foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vaihtoehtoisissa riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla
tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin,
liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain
yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa
(kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole
vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi.
Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen
ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan
välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita.
Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai
puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen
arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen
summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Takaisin navigointiin
Ostosopimuksen peruutus
Mikäli tilausta ei ole
maksettu, asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia
osoitteeseen info@alensa.fi.
Emme lähetä tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme
maksamattomat tilaukset kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu,
asiakkaalla on EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän
kuluessa tuotteiden vastaanotosta. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee
huomioida ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:
Palautettavien tuotteiden
tulee olla käyttämättömiä
Palautettavat tuotteet eivät saa olla
käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton.
Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää
käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa
enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit
ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän
kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote,
mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Tarvittavat liitteet
Liitä palautuksen
mukaan Alensa.fi:n laatima todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio
siitä tai tilausnumerosi. Älä unohda liittää mukaan tilitietojasi
palautusta varten tarvittaessa.
Tuotteet tulee palauttaa niiden
alkuperäisessä kunnossa
Suosittelemme lähettämään palautettavat
tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote
vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan
sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan
ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman
sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan
tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan
tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden
vastaanottamispäivästä.
Palautuksen kulut ja käytäntö
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen
maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan
vastuulla. Kaikki palautukset tulee prosessoida vaihto-ja
palautusoikeudesta kertovan sivumme ohjeiden ja ehtojen mukaan.
Takaisin navigointiin
Yksityisyys
Henkilötietojen suojaamiseen ja
käsittelyyn säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä
.
Takaisin navigointiin