Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla.
Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä
piilolinssejä ja piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu
sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana,
ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun
käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat
ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet
lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa
sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme
Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta
löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt
ne.
Navigation
- Ehtojen esittely
-
Alensa.fi-sivuston
toiminta
- Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö
- Ostotosite ja
laskutustiedot
- Maksaminen ja hinnat
- Ongelmat maksamisessa
-
Toimitusmaksut ja muut
huomautukset toimituksista
- Toimitusajat ja infoa varastosta puuttuvien tuotteiden
toimituksesta
- Ongelmat toimituksissa
- Takuu, vaihto ja
palautus
- Reklamaatiot tuotteista ja palveluista
-
Riidanratkaisu
-
Ostosopimuksen
purkaminen
- Yksityisyys
Ehtojen
esittely
Alla olevia ehtoja sovelletaan
ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot
ja säännöt määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki
sopimukseen liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan
lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas,
kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin
tasavallan siviilejä (Act No. 89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No.
634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on
liikkeenharjoittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä,
määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991
Coll.).
Myyjä pidättää oikeuden perua
yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa rahat ostajalle
(mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Takaisin
navigointiin
Alensa.fi-sivuston
toiminta
Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan
Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakeskuksemme
sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on
Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla tiedoilla:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
ALV-numero:
CZ27179681
Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö
nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat
Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla
suojattuja.
Takaisin navigointiin Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö
Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai
rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme
vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee
väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää
kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.
Nettisivujemme oikea käyttö
Alensa.fi
hyväksyy nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin:
-
Paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa -
Haitallinen käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa
ovat kiellettyjä - Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön,
joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää
tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä - Väärän henkilöllisyyden
käyttäminen on kiellettyä
Käyttäjät voivat
jättää vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa
olla tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne
saa olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Rikokset ja tekninen väärinkäyttö
Virusten
tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme
sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai
palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä
pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen
sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja
toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä
varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa,
jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai
digitaalisista hyökkäyksistä.
Alennuksiin liittyvät
säädökset
Meidän suosittelijakampanjamme (suosittelijalle
alennusta -ohjelma) ei ole enää sovellettavissa, sillä se on lopetettu
31.12.2018. Ohjelman ehtojen mukaisesti saatu luotto on voimassa, kunnes se on
käytetty.
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi
voidaan aktivoida yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin.
Voit tarkistaa aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella
tarjouskoodilla siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo
alennetut tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote
voidaan tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla.
Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai
lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin
myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään
automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun
vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Takaisin navigointiin
Ostosopimus
Ostosopimus
katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta,
joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla,
Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä.
Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja
ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti
sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti
tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa,
ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja
ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä
näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei
ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Ostotosite ja laskutustiedot
Mikäli
Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa
laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa
siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin
voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten
yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin
voi aina saada ottamalla yhteyttä
asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä
laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten
tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja
kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa
paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun
tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty.
Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa
laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta
tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata
jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille
yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden
laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Takaisin
navigointiin Maksaminen ja hinnat
Voit maksaa verkkokaupassamme käyttäen seuraavia
maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro
- PayPal
Suojattu maksaminen
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja suojatussa
yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja niitä ei
luovuteta kolmansille osapuolille.
Online-maksut
Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai
PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa
yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun
ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi
kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu
maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan
yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa
takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.
Hinnat Alensa.fi-sivustolla
Kaikki
hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan
sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa
niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi -verkkosivulla.
Toiminnanharjoittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden hintaa ennen
lähettämistä, jos havaitaan, että tuotteita on tarjottu väärään hintaan.
Tällöin asiakkaalle on ilmoitettava oikea hinta ja hänen on hyväksyttävä
hinnan oikaisu. Muussa tapauksessa ostosopimusta ei tehdä ja toimija peruuttaa
tilauksen.
Alensa pidättää oikeuden
muokata hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilanteesta, kilpailusta,
valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen
markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli
halvimman
hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.
Takaisin
navigointiin Ongelmat maksamisessa
- Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi,
onko suoritus mennyt läpi tai onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä
ongelmaa.
- Mikäli maksu on lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy
jostakin syystä avoimena järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin
sähköpostitse info@alensa.fi, ja
talousosastomme tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla on
ongelmia maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi
toisen selaimen tai laitteen kautta.
Takaisin
navigointiin
Toimitusmaksut ja muut
huomautukset toimituksista
Luotto- tai
pankkikortti
9.9 €
Luotto- tai pankkikortti
7.9 €
Luotto- tai pankkikortti
4.9 €
HUOMIO: Posti ja logistiikka-alan unioni PAU
ilmoitti laaja-alaisesta lakosta, joka vaikuttaa Postin toimituksiin ja
aiheuttaa meistä riippumattomia viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta,
jos haluat välttää viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24.
marraskuuta, mutta tämä voi muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää pakkaamis-ja
toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta tai
painosta
Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta
Alensa tarjoaa ilmaisen
toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49 € ennen
toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa.
Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu
Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikampanjoissa tai sosiaalisessa mediassa
ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi
jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi
hyödyntää tarjouksen.
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän
verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun
maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että
valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3
päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi
toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa
tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen
maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #. Joitain tiettyjä, harvinaisempia
piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa
tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka
linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei
lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien
tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu: pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus
korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä
tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai
vahingoittunut millään tavalla, lähetämme välittömästi uuden paketin joka
sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu
pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos tilauksesi sisältää
mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten sinulle räätälöityjä
silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä, muista, että niiden
valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen
tilaukselle
Huomioithan, että
varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata,
että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat
yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan
yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme
muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain
asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan
valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi
tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali
toimitusmaksu.
Takaisin navigointiin Toimitusajat
Toimitustapa | Arvioitu toimitusaika |
DHL | 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä |
Posti Priority | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
Posti Economy | 2–3 arkipäivää
lähetyspäivästä |
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana
päivänä
- Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään
seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus
lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty
Varastolta loppu
olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin
piilolinssejä erikoisilla parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy
suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta.
Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien
piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu
toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun
lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut
parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa
tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt
parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä
parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että
“varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta
se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi
on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet
valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä.
Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun
jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat
vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen
tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus
lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus
muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta
puuttuvia tuotteita
Kun olet valinnut
vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat
tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen
tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita,
joissa valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole
täysin katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme
olosuhteista, ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin
kuuluvat muun muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin
epätavalliset dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi.
Toimitusajat ovat ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä
osoittaa tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa,
johon ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen
esikatselu:
Vahvistamalla ja maksamalla
tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta
sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden
lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain
erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun
(normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet
ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Takaisin
navigointiin Ongelmat toimituksissa
DHL vaatii aina kuittauksen
vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että
joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä
viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa
mistään logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai
muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan,
että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun
toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan
ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan
täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki)
sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun
tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron,
jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin
yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme
vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se
saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai
logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei
noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin
meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti
pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida
kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita
tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata
uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi
tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle
yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun
todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia ; 2.)
vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme
nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen
toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun
edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi
toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme
lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen
saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut
pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet
kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla
varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on
vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon
vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava
neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta
voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Takaisin
navigointiin Takuu ja palautukset
Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai
käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy
voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24
kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat
printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on
kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan
yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.
Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:
- Voit palauttaa vain tuotteita, jotka on ostettu
tästä nettikaupasta
- Linssipakkausten tulee olla avaamattomia,
sinetöityjä, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
- Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus
tulee tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä
- Koko
tuote on palautettava kaikkine komponentteineen
- Silmä- ja
aurinkolasien palautus on käsitelty alla
- Sinun tulee aina olla
yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta
- Tuotteista,
jotka palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa
vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu
näissä Ehdoissa)
- Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on tehty
laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan tuotteiden
takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on todettu, tuotteen
tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on kuitenkin palautettava
Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa alkuperäisestä ostopäivästä
- Jos Alensa on tehnyt virheen ja lähettänyt sinulle väärät
tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa
tavaran vastaanottamisesta
*noudattaen EU:n terveys- ja
turvallisuussäädöksiä
Palautusoikeus koskee:
- Palautuksia, jotka on tehty lakisääteisen
peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa - Avaamattomien, käyttämättömien,
vahingoittumattomien tuotteiden palautuksia takuun voimassaollessa - Väärin
lähettämiemme tuotteiden palautusta (sinun tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän
kuluessa vastaanottamisesta) - TopVue
tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää vastaanottamisesta) -
Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee
tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu palautusoikeus -sivulla.
Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen
paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet,
että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Aurinkolasien ja
silmälasien palautus
Meidän laseillamme ja
aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli
haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain
laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa
olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla
avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa
niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien
lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset
ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on
tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa
tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu
välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen
auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai
normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt
valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä
aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan
lukien puhdistusliina.
Reseptilinssit
valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei
voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen.
Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta
lähetyksen tilasta.
Jokaisen palautuksen tulee seurata näitä
käytäntöjä:
Alensa ei ole vastuussa
palautuksista, jotka eivät seuraa tässä kuvattua prosessia . Kun haluat
palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä
asiakaspalveluumme yhteystietolomakkeen kautta, sähköpostitse tai
puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/selitä palautuksen syy sekä
tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet.
Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki palautukseen
vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.
Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin
normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty,
sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee
tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.
Palautusprosessissa
on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:
- 1. Varmista palautuksen
onnistuminen asiakaspalvelusta - 2. Asiakaspalvelumme lähettää
sinulle
osoitetarran palautusta varten - 3. Pakkaa tuotteet hyvin ja
kiinnitä pakettiin osoitetarra - 4. Lähetä paketti takaisin
meille
Lähetäthän
avaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai
piilolinssinestettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa
– näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan
pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä
Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet. Jos
haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki
tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat
takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus
tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty.
Varmista, että saat seurantakoodin palautukselle tai todisteen siitä, että
paketti on jätetty palautettavaksi! Asiakaspalvelu kysyy tätä sinulta, jos
epäilet, että jotain on mennyt pieleen palautuksessa.
Palautusten
hinta
Maksat vain palauttamiesi
piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista,
joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai
tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän
(Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan.
Palautusten käsittelyaika
Alensa.fi
vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää
sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset
30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että
prosessin etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat
aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumattomassa
paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä
kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan
prosessointiajan ja kunnioittaa sitä .
Takaisin
navigointiin Reklamaatiot tuotteista ja
palveluista
Alensa.fi ei hyväksy
reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi
enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa,
ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos
reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa
asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos
tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seuratavaihto- ja
palautusohjeitamme.
Reklamaatiot
TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue-tyytyväisyystakuun
ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.
Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy
piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen
asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa
toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi
toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.
Vialliset linssit tai
laatureklamaatio
Mikäli koet ongelmia
piilolinssiesi kanssa (silmien punoitus, sumentunut näkö, epämukava tunne,
silmien kuivuminen), voimme lähettää linssit niiden valmistajalle
laatutarkastukseen. Huomioithan, että tiedon saaminen valmistajalta voi
kestää jopa kuukauden. Jotkin linssit täytyy mahdollisesti lähettää
ulkomaille analysoitavaksi, mikä voi myös pidentää prosessia, mutta kaikki
reklamaatiot käsitellään kuitenkin 30 päivän kuluessa. Jos valmistusvirhe
todetaan, lähetämme sinulle uudet piilolinssit samoilla voimakkuuksilla
ilmaiseksi. Mikäli valmistusvirhettä ei todeta, emme voi tehdä palautusta
tai lähettää uusia linssejä.
Mikäli
haluat palauttaa vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, suosittelemme
lähettämään sen tiiviissä pakkauksessa postin kautta. Tämä ehkäisee
vahingot kuljetuksen aikana. Emme voi hyväksyä, korvata tai palauttaa rahoja
tuotteista, jotka edelleen vahingoittuvat takaisinkuljetuksessa. Jotta
valmistaja voi suorittaa täydellisen tarkastuksen linsseille, sinun tulee
lähettää linssit SEKÄ koko pakkaus (alkuperäinen linssipakkaus, jäljellä
olevat linssit sekä avaamattomat linssien läpipainopakkaukset, joista näkyy
linssien LOT numero Jos haluat palauttaa piilolinssit, jotka on poistettu
pakkauksesta tai joita on käytetty, ne eivät saisi kuivua kuljetuksen aikana.
Suosittelemme lähettämään linssit piilolinssinesteellä täyteyssä
kotelossa, joka on suljettu tiukasti. Koska jokainen palautus on erilainen,
haluaisimme käsitellä palautukset yksilöllisesti. Otathan yhteyttä
asiakaspalveluumme, info@alensa.fi ja kerro
palautuksen tarkat tiedot: mitkä linssit palautat, kuinka monta linssiä
palautat, onko pakkaus avattu vai avaamaton, tilausnumerosi ja yhteystietosi.
Liitäthän palautuksen mukaan dokumentin, esimerkiksi tilaus- tai
maksuvahvistuksesi, jossa näkyy tilauksesi numero, sekä kirjeen, jossa
kuvailet linssien viallisuutta ja odotettua kompensaatiota (rahojen palautus vai
uudet linssit).
Huomioithan tehdessäsi reklamaatiota mahdollisista
viallisista linsseistä, että sinua pyydetään toimittamaan voimassa
oleva resepti . Vaikka sinun ei tarvitse näyttää reseptiäsi
ostaessasi linssejä netistä, sinulla on aina oltava voimassa oleva, enintään
yhden vuoden ikäinen resepti. Kun laaduntarkastus suoritetaan, reseptisi
vaaditaan, jotta voidaan tarkistaa, vastaavatko ostamiesi linssien voimakkuudet
todellista reseptiäsi vai eivät.
Jos vika tuotteessa ilmaantuu 6
kuukauden aikana tuotteen vastaanottamisesta, ja se voidaan selkeästi todeta
aidoksi viaksi, tavaroiden katsotaan olleen viallisia vastaanotettaessa.
Ostajalla on oikeus vaatia korvausta viasta 24 kuukauden kuluessa tuotteen
vastaanottamisesta.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin
Vaihdos uuteen piilolinssimerkkiin (myös
ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin, että uusi merkki ei
välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole vastuussa
terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua piilolinssien
käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin kokeilet uutta
piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri tavalla, vaikka
kyse olisi samasta merkistä. Alensa ei ota vastuuta mistään ongelmista,
joita saattaa ilmetä linssien käytöstä, joista ostaja ei ole konsultoinut
optikkoaan tai silmälääkäriään etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta
oletetusti voimassaoleva piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain
linssejä, jotka on määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee
myös linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä
tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys vastaanotettuasi väärät voimakkuudet
Ota aina yhteys asiakaspalveluumme heti, kun
huomaat että olet vastaanottanut väärät voimakkuudet, mielellään ennenkuin
avaat vastaanottamasi linssilaatikot. Mikäli olemme lähettäneet sinulle
väärät voimakkuudet johtuen meidän virheestämme, sinulle palautetaan rahat
tai lähetetään uudet linssit ilman lisämaksuja. Jos kuitenkin itse
asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin aikana, ja linssit jotka olet
tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä voimakkuuksia, Alensa voi
korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos linssilaatikot ovat
avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla virallinen resepti,
joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan tarkkana kun teet
tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli syntyy riita,
Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen verraten
tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden vastaanottamisesta
voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä.
Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30 päivää tuotteiden
vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi suosittelemme, että tarkistat
tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman
pian, jos olet saanut virheellisen/väärän tuotteen.
Tyytymättömyys värillisten linssien lopputulokseen
Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina
yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien
silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten
valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on
erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai
värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien
lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen
siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy
ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei
niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Valitukset
aurinkolaseista, kehyksistä ja silmälaseista
Aurinkolasit, kehykset ja
silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on
tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa
tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu
välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen
auttaaksemme sinua. Emme voi ottaa vastaan reklamaatioita laseista, joita ei ole
käytetty oikein käyttöohjeiden mukaan tai jotka ovat vaurioituneet lasien
väärän huollon vuoksi (esim. puhdistamalla lasit kankaalla, jota ei ole
erityisesti suunniteltu silmälasien puhdistamiseen jne.). Lisäksi lasien
vauriot, jotka aiheutuvat altistumisesta äärimmäisille lämpötiloille (esim.
sauna, lämmitetty auto jne.) tai aggressiivisista/hankaavista aineista
(hiustuotteet, merivesi jne.), eivät ole käypiä syitä reklamaatiolle.
Silmälasien takuu ei myöskään kata normaalista kulumisesta ja toistuvasta
käytöstä aiheutuneita vikoja. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei
voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia. Ostaja hyväksyy myös sen, että
jos ostaja ostaa erillisen silmälasikehyksen, myyjä ei ole vastuussa
kehykselle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen
suorittamasta linssien ammattitaidottomasta hionnasta.
Jos epäilet
viallisia linssejä reseptilaseissasi:
Jos kuitenkin epäilet, että
silmälasilinssiesi laatu on puutteellinen tai linssit ovat millään tavalla
vialliset, voimme lähettää ne laaduntarkastukseen. Jos niissä havaitaan
vika tai niiden katsotaan olevan heikkolaatuisia, vaihdamme tai palautamme
linssit tottakai.
Jos sinulla on yksitehoreseptilinssejä
koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista,
että liität mukaan voimassa olevan reseptin - enintään 1 vuotta
vanhan. Kun laaduntarkastus suoritetaan, tämä resepti vaaditaan tarkistamaan,
vastaavatko ostamiesi linssien dioptriat todellista reseptiäsi vai eivät.
Sinua pyydetään palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys,
silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, etiketit tai esitteet
jne.). Älä poista linssejä kehyksestä! !
Jos sinulla on moniteho-
tai progressiivisia linssejä koskeva laatureklamaatio, ota ensin yhteyttä
asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin -
alle 1 vuotta vanhan. Liitä mukaan myös etukuva sinusta silmälasit
päässäsi (käytetään parempaan keskitykseen) sekä sivukuva sinusta
silmälasit päässäsi (käytetään kehyksen kulman määrittämiseen).
Sinua pyydetään myös palauttamaan tuote kokonaisuudessaan (kehys,
silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, mahdolliset esitteet ja
etiketit, pienet siniset paperipussit, joissa sait demolinssit, sinisen kortin
jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!
Palautuksia, joita on
vioitettu ja/tai joista puuttuu komponentteja, ei voida hyväksyä. Ota aina
yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lasien palauttamista!
Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden sisällöstä
Alensa pidättää oikeuden muokata omien
nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina
päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta
informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai
ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli
sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan
yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit
sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa
ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi
tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai
huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä
informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat
käsitellään tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita versioita tarjolla olevista
tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä tuotteesta, jonka asiakas
vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä tuotenumero, viimeinen
käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot, jotka näkyvät
vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan myös ympäri
maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa tiloissa. Tuotekuva
saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi tuote näyttää.
Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen identifikaatioon
liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että vastaanottamasi
tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin, itsestäänselviin
nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi tuotteen printtieroihin
perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme hyväksy niitä.
Takaisin navigointiin
Riidanratkaisu
Kuluttajalla on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön
riidan ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan
oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse
osoitteeseen info@alensa.fi.
Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa
tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus
kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista
riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta
kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen
eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää
valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisufoorumin,
European Online Dispute Resolution -foorumin (ODR), kautta. https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vaihtoehtoisissa
riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia
henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa
ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen
henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan
merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen
henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin
ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti-
tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita. Vaihtoehtoisia
riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse
solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä ei
sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €.
Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5
€ mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Takaisin
navigointiin Ostosopimuksen
peruutus
Mikäli tilausta ei ole maksettu,
asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä
tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset
kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on
EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa
tuotteiden vastaanotosta. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida
ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:
Palautettavien tuotteiden tulee olla
käyttämättömiä
Palautettavat tuotteet
eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee
olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei
voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei
kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja
silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14
päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote,
mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva,
puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote
katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja
mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme
ymmärryksestänne.
Tarvittavat liitteet
Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima
todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä
unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.
Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa
Suosittelemme lähettämään palautettavat
tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote
vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan
sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan
ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman
sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan
tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan
tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden
vastaanottamispäivästä.
Palautuksen kulut ja käytäntö
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja
saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat
toimituskulut ovat ostajan vastuulla. Kaikki palautukset tulee prosessoida vaihto-ja
palautusoikeudesta kertovan sivumme ohjeiden ja ehtojen mukaan.
Takaisin
navigointiin Yksityisyys
Henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn
säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä
.
Takaisin navigointiin