Ehdot
Kiitos käynnistäsi Alensa.fi -verkkosivulla. Alensa.fi kuuluu Alensa-verkostoon, joka myy laadukkaita ja alkuperäisiä piilolinssejä ja piilolinssitarvikkeita ympäri Eurooppaa. Tämä sivu sisältää kaikki ohjeet, säännöt ja ehdot, joita sinä kuluttajana, ostajana sekä Alensa.fi-sivuston käyttäjänä sitoudut noudattamaan aina, kun käytät nettisivujamme ja kun teet tilauksesi meiltä. Ennen kuin vahvistat ostoksesi Alensa.fi-sivustolla, sinun tulee ruksata ja vahvistaa, että olet lukenut sekä ymmärtänyt nämä ehdot ja että hyväksyt ne. Lisää tietoa sekä tarkempia selityksiä voit löytää useilta informatiivisilta sivuiltamme Alensa.fi-osoitteessa. Pidätämme oikeuden viitata näiltä muilta sivuilta löytyviin lisätietoihin ja olettaa, että asiakas on lukenut ja ymmärtänyt ne.
Navigation
- Ehtojen esittely
- Alensa.fi-sivuston toiminta
- Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö
- Ostotosite ja laskutustiedot
- Maksaminen ja hinnat
- Ongelmat maksamisessa
- Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista
- Toimitusajat ja infoa varastosta puuttuvien tuotteiden toimituksesta
- Ongelmat toimituksissa
- Takuu, vaihto ja palautus
- Reklamaatiot tuotteista ja palveluista
- Riidanratkaisu
- Ostosopimuksen purkaminen
- Yksityisyys
Ehtojen esittely
Alla olevia ehtoja sovelletaan ostettaessa Alensa.fi -verkkokaupasta.
Ehdot ja säännöt määrittelevät sopimuksen Ostajan ja Myyjän välillä. Kaikki sopimukseen liittyvät ehdot on määritelty Tshekin tasavallan lainsäädännössä. Jos sopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja-asiakas, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan siviilejä (Act No. 89/2012 Coll.) ja kuluttajansuojaa (Act No. 634/1992 Coll.) koskevissa asetuksissa. Jos sopimuksen toinen osapuoli on liikkeenharjoittaja, kaikki ehdot, joita ei ole säädetty tässä, määritellään Tshekin tasavallan kaupallisessa asetuksessa (Act No. 513/1991 Coll.).
Ehdot eivät koske
tapauksia, joissa ostaja on oikeushenkilö tai henkilö, joka tilatessaan
tavaroita toimii liiketoimintansa tai oman ammattinsa puitteissa. Alensa.fi:n
kautta ostetut tavarat eivät ole tarkoitettu jälleenmyyntiin. Myyjä ei anna
laskuja ilman arvonlisäveroa. Ostaja saa ostaa vain sellaisen määrän
tavaroita, joka vastaa normaalia tarvetta.
Jos ostaja tilaa tai ostaa
määrän tavaroita, jonka myyjä arvioi saatavilla olevien tietojen perusteella
olevan tarkoitettu jälleenmyyntiin, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa
tilauksen. Jos ostosopimus on jo tehty, myyjällä on oikeus perääntyä
ostosopimuksesta. Tässä tapauksessa ostaja ja myyjä hyvittävät toisilleen
kaikki tehdyt maksusuoritukset.
Myyjä pidättää oikeuden perua yli 10 kpl tuotteita sisältävät tilaukset sekä palauttaa rahat ostajalle (mikäli hän on jo maksanut tilauksen).
Alensa.fi-sivuston toiminta
Kaikki tuotteet ja palvelut toimitetaan Alensa-verkoston pääoperaattorin toimesta. Logistiikkakeskuksemme sijaitsevat Tshekin tasavallassa. Alensa.fi-sivustoa ylläpitävä yritys on Alensa s.r.o., joka on rekisteröity seuraavilla tiedoilla:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00
Praha 9
ALV-numero: CZ27179681
Alensa -tavaramerkki, kaikki sisältö nettisivulla sekä kaikki Alensa-brändin julkaisema mainosmateriaali ovat Alensa-verkoston pääoperaattorin omaisuutta ja tekijänoikeuslailla suojattuja.
Nettisivujemme sekä mainoksiemme käyttö
Asiakkaat voivat käyttää nettisivuamme joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Asiakkaan tulee käyttää sivuamme vastuullisesti ja oikein, kaikkia meidän ehtojamme noudattaen. Mikäli ilmenee väärinkäyttöä, Alensalla on oikeus tilapäisesti tai pysyvästi kieltää kyseistä käyttäjää käyttämästä verkkosivustoamme ja palveluitamme.
Nettisivujemme oikea käyttö
Alensa.fi hyväksyy
nettisivujen käytön vain laillisiin tarkoituksiin:
- Paikallisia,
kansallisia ja kansainvälisiä lakeja tulee noudattaa
- Haitallinen
käytös, petokset sekä luvaton mainonta missä tahansa muodossa ovat
kiellettyjä
- Seksuaalisesti eksplisiittisen sisällön tai sisällön,
joka on vihamielistä, loukkaavaa, väkivaltaista, syrjivää, häiritsevää
tms. julkaiseminen sivulla on kiellettyä
- Väärän henkilöllisyyden
käyttäminen on kiellettyä
Käyttäjät voivat jättää vapaasti kommentteja nettisivuillemme. Kommentit eivät kuitenkaan saa olla tarkoitettuja vahingoittamaan mainettamme tai muiden mainetta, eivätkä ne saa olla tarkoitettuja harhaanjohtamaan tai ahdistelemaan muita käyttäjiä.
Rikokset ja tekninen väärinkäyttö
Virusten tai minkä tahansa muiden teknisten haittaohjelmien jakaminen verkkosivuillamme sekä kaikenlaisten digitaalisten hyökkäysten tekeminen sivustollemme tai palvelimillemme on ehdottomasti kielletty. Tällaisia väärinkäytöksiä pidetään rikoksina ja ne ilmoitetaan aina viranomaisille. Tällaisen rikoksen sattuessa Alensa toimii täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja toimittaa heille kaikki tiedot, jotka vaaditaan lain mukaan täyttä syytettä varten.
Alensa ei ole vastuussa siinä tapauksessa, jos verkkosivustomme kärsii vahinkoja johtuen haittaohjelmista tai digitaalisista hyökkäyksistä.
Alennuksiin liittyvät säädökset
Meidän suosittelijakampanjamme (suosittelijalle alennusta -ohjelma) ei ole enää sovellettavissa, sillä se on lopetettu 31.12.2018. Ohjelman ehtojen mukaisesti saatu luotto on voimassa, kunnes se on käytetty.
Väärinkäyttöjen estämiseksi vain yksi tarjouskoodi voidaan aktivoida yhdellä kertaa. Koodeja ei voi käyttää päällekkäin. Voit tarkistaa aktiivisen koodin tai korvata aktiivisen koodin toisella tarjouskoodilla siirtymällä ostoskorin "Tarjouskoodi" -kenttään.
Jo alennetut tuotteet eivät ole oikeutettuja lisäalennuksiin. Alennettu tuote voidaan tunnistaa yliviivatusta hinnasta, joka on korvattu alennetulla hinnalla. Tällaisille tuotteille ei ole mahdollista soveltaa tarjouskoodeja tai lisäalennuksia.
Luotto (bonusraha, jota käytetään tilauksiin myymälästämme) lisätään käyttäjätilillesi ja se vähennetään automaattisesti seuraavasta tilauksestasi, joka täyttää vaaditun vähimmäissumman. Luottoa ei voi muuttaa rahan palautukseksi.
Ostosopimus
Ostajan verkkosivustolla tekemän rekisteröinnin perusteella Ostaja pääsee asiakastilillensä. Ostaja voi tilata tuotteita asiakastilillään. Ostoa ei voi tehdä luomatta asiakastiliä (rekisteröintiä).
Ostosopimus katsotaan tehdyksi, kun Ostaja vahvistaa tilauksensa tilauslomakkeen kautta, joka on saatavilla netissä. Jättämällä tilauksensa Alensa.fi-sivustolla, Ostaja vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot ja noudattaa niitä. Suorittaessaan tilauksen loppuun ja ruksaamalla ehtomme luetuksi ja ymmärretyksi, Ostaja vahvistaa olevansa sen ikäinen, että voi laillisesti sopia sitovan sopimuksen, ja että Ostajalla on voimassaoleva resepti tilaamilleen linsseille. Ostaja vahvistaa myös, että tiedot, joita hän antaa, ovat voimassa ja juuri niinkuin optikko/silmälääkäri on määrännyt. Ostaja ymmärtää, että on hänen vastuullaan käydä säännöllisissä näöntarkastuksissa ja ylläpitää sekä päivittää reseptiä. Alensa.fi ei ole vastuussa mistään seurauksista, jotka johtuvat reseptistä poikkeamisesta.
Ostotosite ja laskutustiedot
Mikäli Ostaja ei mainitse erikseen „Viesti myyjälle“ -kentässä tarvitsevansa laskun/kuitin ja pakkausselosteen tulostettuina, hän ilmaisee suostumuksensa siihen, että nämä ovat saatavilla vain elektronisessa muodossa. Laskun/kuitin voi ladata käyttäjän Alensa.fi-profiilin kautta kohdasta “Tilausten yleiskatsaus” sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty. Lisäksi laskun/kuitin voi aina saada ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Ostajalla on mahdollisuus valita erikseen toimitusosoite sekä laskutusosoite, ja liittää tilauslomakkeella viesti laskua varten tarvittaessa. Nämä tiedot lisätään automaattisesti verotusdokumenttiin.
Alensan osoite kaikissa laskuissa ja kuiteissa on aina meidän pääoperaattorimme osoite. Tätä ei voi muuttaa paikalliseksi osoitteeksi. Jokainen lasku päivätään sille päivälle, kun tilaus lähetetään, eikä koskaan sille päivälle, kun tilaus on tehty. Alensa ei voi muuttaa laskun päiväystä. On mahdollista lisätä lisätietoa laskulle, mutta Ostaja on vastuussa siitä, että kirjoittaa tämän tilausta tehdessään kohtaan ”Lisätietoja myyjälle”. Laskuja ei muokata jälkikäteen.
Alensa tarjoaa asiakkaille yhden laskun/kuitin per tilaus. Mikäli Ostaja vaatii enemmän kuin yhden laskun/kuitin tai eri laskuja/kuitteja, hänen tulee tehdä erilliset tilaukset.
Maksaminen ja hinnat
Voit maksaa verkkokaupassamme
käyttäen seuraavia maksutapoja:
- Luottokortit: Visa, Visa Electron,
Mastercard ja Maestro
- PayPal
- Klarna
Suojattu maksaminen
Takaamme, että kaikki maksut toimitetaan turvallisesti ja suojatussa yhteydessä. Tietojasi käytetään vain maksun suoritukseen ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Online-maksut
Kun maksat verkossa käyttäen luottokorttia tai PayPalia, sinut ohjataan partnerimme sivulle, jossa suoritat maksun suojatussa yhteydessä. Huomioithan, että suojattu linkki on voimassa vain rajoitetun ajan. Tarvittaessa voit siirtyä maksusivulle myöhemmin käyttäjäprofiilisi kautta: valitse Tilausten yleiskatsaus ja sitten Maksa verkossa. Suojattu maksuyhteys pysyy aktiivisena vain rajoitetun ajan. Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli Alensan tulee palauttaa sinulle rahaa takaisin, tämä tapahtuu automaattisesti kortillesi/PayPal-tilillesi.
Klarna
Klarna on
maksupalvelu, joka mahdollistaa sähköisen maksamisen Internetissä. Jotta voit
maksaa ostoksesi tällä maksutavalla, sinulla on oltava Klarna-sovellus
asennettuna.
Mikäli Ostaja valitsee tämän maksutavan, hän
hoitaa ostoksensa maksun Klarna-sovelluksessa.
Hinnat Alensa.fi-sivustolla
Kaikki hinnat, mukaanlukien tuotteet ja toimitus, jotka ovat esillä verkkokaupan sivulla, sisältävät ALV:in. Kaikki alennukset ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin ne ovat mainittuina Alensa.fi
- verkkosivulla. Toiminnanharjoittaja pidättää oikeuden korjata tuotteiden
Alensa pidättää oikeuden muokata hintoja, riippuen muuttuvasta markkinatilanteesta, kilpailusta, valmistajien vaatimuksista jne. Pyrimme säilyttämään halvimman hinnan Suomen markkinoilla. Asiakkaat voivat vapaasti tiedustella halvempia hintoja, mikäli halvimman hinnan takuun kaikki ehdot täyttyvät.
Ongelmat maksamisessa
- Tarkista ensin pankki- tai PayPal-tililtäsi, onko suoritus mennyt läpi tai
onko maksun aikana ilmennyt jotain teknistä ongelmaa.
- Mikäli maksu on
lähtenyt tililtäsi, mutta se näkyy jostakin syystä avoimena
järjestelmässämme, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@alensa.fi, ja talousosastomme
tarkistaa sekä vahvistaa maksusi.
- Mikäli sinulla on ongelmia
maksusivun kanssa, kokeile kirjautua sisään Alensa.fi-tilillesi toisen
selaimen tai laitteen kautta.
Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista
Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista
Posti (Kuriiri)
6.90 €
6.90 €
Posti (Henkilökohtainen nouto)
4.90 €
4.90 €
Budbee (Kuriiri)
5.90 €
5.90 €
Budbee (Henkilökohtainen nouto)
ilmainen
ilmainen
UPS Express
ilmainen
ilmainen
HUOMIO: Posti ja logistiikka-alan unioni PAU ilmoitti laaja-alaisesta lakosta, joka vaikuttaa Postin toimituksiin ja aiheuttaa meistä riippumattomia viivästyksiä. Käytäthän DHL-toimitusta, jos haluat välttää viivästykset. Lakon on tarkoitus päättyä 24. marraskuuta, mutta tämä voi muuttua. Kiitämme ymmärryksestäsi.
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää pakkaamis-ja toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta tai painosta
Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta
Alensa tarjoaa ilmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49 € ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä
- hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla,
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista #. Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu: pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla, lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä, muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen tilaukselle
Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30-16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali toimitusmaksu.
Toimitusajat
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
- Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty
Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2-4 viikkoa.
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää koko tilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta puuttuvia tuotteita
Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Voi olla tilanteita, joissa valmistajalla on toiminnallisia ongelmia, eikä varastomme tarjonta ole täysin katettu. Toimitusaika riippuu aina suoraan tavarantoimittajiemme olosuhteista, ja se voi kestää useita viikkoja. Varastoimattomiin tuotteisiin kuuluvat muun muassa tilatut piilolinssit, linssit, joilla on hyvin epätavalliset dioptriaparametrit jne. ja joita emme fyysisesti varastoi. Toimitusajat ovat ohjeellisia ja perustuvat viimeisimpään ajanjaksoon. Tämä osoittaa tuotteiden odotetun lähetyspäivän varastostamme ja on osa taulukkoa, johon ostaja syöttää dioptriaseurantaparametrit.
Lähetystietojen
esikatselu:
Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita.
Ongelmat toimituksissa
DHL vaatii aina kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa mistään logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi
tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle
yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme:
1.)
Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut
pakettia
2.) vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole
toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Takuu ja palautukset
Mikäli tuotteessa, tuotepakkauksessa tai käyttöohjeissa on liitteenä voimassaolopäivä, takuuaika päättyy voimassaolopäivään. Toimittamissamme piilolinsseissä on yleensä yli 24 kuukauden voimassaoloaika. Käytettävä mennessä -päivämäärät ovat printattuina jokaiseen tuotteeseen ja sen pakkaukseen. Mikäli sinulla on kysymyksiä liittyen käytettävä mennessä -päivämääriin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@alensa.fi.
Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:
- Voit palauttaa vain tuotteita, jotka on ostettu tästä nettikaupasta
- Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, sinetöityjä, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
- Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä
- Koko tuote on palautettava kaikkine komponentteineen
- Silmä - ja aurinkolasien palautus on käsitelty alla
- Tuotteista, jotka palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin (kuten myöhemmin on todettu näissä Ehdoissa)
- Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa alkuperäisestä ostopäivästä
- Jos Alensa on tehnyt virheen ja lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
Palautusoikeus koskee:
- Palautuksia, jotka on tehty lakisääteisen peruutusajanjakson (30 päivää) kuluessa
- Avaamattomien, käyttämättömien, vahingoittumattomien tuotteiden palautuksia takuun voimassaollessa
- Väärin lähettämiemme tuotteiden palautusta (sinun tulee ilmoittaa asiasta 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta)
- TopVue ja Gelone tyytyväisyystakuuta (mahdollista vain 60 päivää vastaanottamisesta)
- Tuotteita, jotka lähetetään laaduntarkastukseen
Asiakkaan tulee tuotetta palauttaessaan seurata kaikkia ohjeita, jotka on mainittu Ehdot. Varmista, että saat seurantakuitin tästä palautuksesta ja/tai todistuksen paketin palauttamisesta! Asiakaspalvelumme kysyy sinulta tätä, jos epäilet, että palautuksessa on mennyt jotakin pieleen.
Aurinkolasien ja silmälasien palautus
Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.
Lähetä reklamoidut lasit takaisin alkuperäisessä kuoressa mukaan lukien puhdistusliina.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Palautusten hinta
Maksat vain palauttamiesi piilolinssien
postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas
haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei
enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta,
kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan.
Ostaja voi hyödyntää
ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista vain luotaessa online-pyyntöä
asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Palautusten käsittelyaika
Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.
Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumattomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.
Ostaja hyväksyy palautukseen tarvittavan prosessointiajan ja kunnioittaa sitä .
Reklamaatiot tuotteista ja palveluista
Alensa.fi ei hyväksy reklamaatioita tapauksissa, joissa tuotteet on jo heitetty pois eikä niitä voi enää tutkia. Älä siis heitä pois linssejä, joissa epäilet olevan vikaa, ja lähetä meille valokuvia todisteeksi näkyvistä vioista tai vahingosta. Jos reklamaatioon on aihetta, ostajan tulee ensin ilmoittaa asiakaspalvelutiimillemme, jotta he voivat antaa ohjeet miten toimia. Jos tuote pitää palauttaa, asiakkaan tulee seurata Ehdot.
Reklamaatiot TopVue-tuotteista käsitellään yleensä TopVue ja Gelone-tyytyväisyystakuun ehtojen mukaisesti, kunhan kaikki ehdot täyttyvät.
Alensa.fi on verkkokauppa, joka myy piilolinssejä sekä niihin liittyviä tuotteita, ei optikko tai lääketieteen asiantuntija. . Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole laillisesti lupaa toimittaa testilinssejä tai korvata yksittäisiä linssejä. Alensa voi toimittaa ainoastaan kokonaisia paketteja.
Miten palautuksen kanssa toimitaan?
1. Ostaja luo uuden palautuksen asiakastilillä
kohdassa ”Palautukset” tai palautussivulla.
2.Kun Ostaja painaa
”Luo uusi palautus” -painiketta, näkyviin tulee sivu, jossa on kaikki
tilaukset. Valmiiden tilausten luettelosta Ostaja löytää haluamansa tilauksen
ja valitsee tuotteen, jonka osalta hän haluaa käynnistää palautusmenettelyn.
Painamalla ”Luo palautus” -painiketta.
3.Valitun tuotteen
osalta Ostaja määrittelee tarvittavat tiedot. Hän valitsee ”Palautuksen
syyn” ja ”Suositeltavan ratkaisun”. Ostaja täyttää ”Pankkitilin
numero” ja ”IBAN” -kentät vain, jos nämä tiedot ovat
välttämättömiä palautuksen suorittamiseksi. Kenttää ”Your Note”
käytetään vian kuvauksen täsmentämiseen. Pyynnön loppuun on mahdollista
liittää tiedosto (valokuva tai video). Kun ostaja on täyttänyt tarvittavat
tiedot, hän lähettää pyynnön painamalla ”Lähetä”-painiketta.
Näyttöön ilmestyy palautuksen hyväksymisen vahvistava tietoviesti, ja
hyväksytystä palautuksesta lähetetään automaattinen sähköpostiviesti,
jossa on ohjeet siitä, miten toimia, kun palautetaan vaaditut tavarat.
VAROITUS: Verkkosivuillamme olevien piilolinssipakkausten tuotekuvien tarkoituksena on havainnollistaa myytäviä tuotteita, eivätkä ne välttämättä aina vastaa tietyn tuotteen nykyistä ulkonäköä. Joitakin tuotteita valmistetaan saman valmistajan omistamissa eri laitoksissa. Tuotekuvassa saattaa siis näkyä eri valmistuspaikka kuin asiakkaalle saapuvassa tuotteessa. Näitä pieniä eroavaisuuksia havainnollistavissa valokuvissa loppuasiakkaalle toimitettaviin tuotteisiin nähden ei voida käyttää perusteena tavaroiden palauttamiselle. Kaikki valikoimassamme olevat tuotteet ovat alkuperäisvalmistajien tuotteita.
Jos ostaja lähettää reklamoidun tavaran suoraan, ottamatta etukäteen yhteyttä asiakaspalveluun, eikä samalla käytä suositeltua menettelyä palautuspyynnön luomiseksi verkossa asiakastilillä, palautuspyynnön käsittelyaika voi pidentyä. Kun myyjä hyväksyy pyynnön, ostaja saa sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan palautuksen hyväksyminen. Palautuksen etenemistä voi seurata asiakastilillä.
Palautusosoite:
Alensa.fi
Korkeakoulunkatu 7
33720 Tampere
Suomi
Ostaja vastaa toimitukseen liittyvistä kustannuksista lähetystä lähettäessään. Myyjä vastaa reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta takaisin Myyjälle aiheutuvista kustannuksista, jos reklamaatio hyväksytään ja Ostaja toimittaa asiakirjat, jotka todistavat reklamoitujen tavaroiden kuljetuksesta aiheutuneet kustannukset.
Myyjä toimittaa kaikki reklamoidut tavarat valmistajalle asiantuntija-arviointia varten, jonka tarkoituksena on selvittää, johtuuko virhe, jonka vuoksi tavaraa reklamoidaan, valmistusvirheestä. Myyjällä on 30 päivää aikaa käsitellä palautus.
Lisätiedot:
Piilolinssien palautus:
Linssin mekaaniset vauriot, jotka johtuvat
vääränlaisesta käsittelystä tai puutteellisesta hoidosta, eivät ole
pätevä syy palautukseen.
Myöskään piilolinssien tai niiden
parametrien väärä valinta ei ole syy palautukseen. Identtiset parametrit
eivät takaa, että piilolinssit ovat käyttäjälle miellyttävät. Asiakkaan
on käytettävä piilolinssejä ammattimaisesti, ja ratkaistessaan linssejä
koskevia valituksia tai palautuksia Myyjä voi pyytää vahvistusta
piilolinssien ammattimaisesta käytöstä (ei yli 1 vuotta vanhat). Ostajan on
lähetettävä reklamoidut tavarat tukevassa laatikossa, jotta ne eivät
vahingoitu kuljetuksen aikana. Jos ostaja palauttaa jo avatun (käytetyn)
viallisen piilolinssin, on varmistettava, että linssi ei kuivu lähetyksen
kuljetuksen aikana Myyjän tiloihin. Suosittelemme, että linssi laitetaan
koteloon tai pieneen lasiin, liotetaan liuokseen sen kuivumisen estämiseksi ja
suljetaan turvallisesti.
Tämän jälkeen Myyjä lähettää piilolinssit
valmistajalle asiantuntija-arviota varten. Valmistaja päättää, onko
virheellinen valitus perusteltu ja onko kyseessä todellakin valmistusvirhe. Jos
virheellinen reklamaatio hyväksytään, myyjä lähettää ostajalle uudet
tavarat tai palauttaa rahat ostajan pankki- tai asiakastilille.
Tyytymättömyys uusiin piilolinsseihin
Vaihdos uuteen
piilolinssimerkkiin (myös ammattilaisen suosituksesta) voi aiheuttaa riskin,
että uusi merkki ei välttämättä sovi käyttäjälle. Myyjä ei ole
vastuussa terveysvaikutuksista tai epämukavuudesta, jotka voivat aiheutua
piilolinssien käytöstä. Keskustele aina ensin optikkosi kanssa, ennen kuin
kokeilet uutta piilolinssimerkkiä. Jokainen käyttäjä kokee piilolinssit eri
tavalla, vaikka kyse olisi samasta merkistä.
Alensa ei ota
vastuuta mistään ongelmista, joita saattaa ilmetä linssien käytöstä,
joista ostaja ei ole konsultoinut optikkoaan tai silmälääkäriään
etukäteen. Ostajalla on aina poikkeuksetta oletetusti voimassaoleva
piilolinssiresepti ja ostaja tilaa oletetusti vain linssejä, jotka on
määrätty silmäasiantuntijan toimesta. Tämä koskee myös
linssinesteitä, silmätippoja ja sprayta.
Voimme vaihtaa piilolinssit tai muut meiltä tilatut tuotteet vain silloin, mikäli pakkaus on avaamaton ja vahingoittumaton.
Tyytymättömyys
vastaanotettuasi väärät voimakkuudet
Ota aina yhteys
asiakaspalveluumme heti, kun huomaat että olet vastaanottanut väärät
voimakkuudet, mielellään ennenkuin avaat vastaanottamasi linssilaatikot.
Mikäli olemme lähettäneet sinulle väärät voimakkuudet johtuen meidän
virheestämme, sinulle palautetaan rahat tai lähetetään uudet linssit ilman
lisämaksuja. Jos kuitenkin itse asiakkaana olet tehnyt virheen tilausprosessin
aikana, ja linssit jotka olet tilannut eivät vastaa optikkosi määräämiä
voimakkuuksia, Alensa voi korvata linssit tai palauttaa rahat niistä vain jos
linssilaatikot ovat avaamattomia ja niitä ei ole käytetty. Sinulla tulee olla
virallinen resepti, joka ei ole yhtä vuotta vanhempi ostohetkellä. Olethan
tarkkana kun teet tilausta, että et syötä vääriä voimakkuuksia. Mikäli
syntyy riita, Alensalla on oikeus pyytää reseptiäsi ja vahvistaa siihen
verraten tilauksesi.
Reklamaatiot väärien tuotteiden vastaanottamisesta voidaan tehdä vain 30 päivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä. Reklamaatioita, jotka tehdään myöhemmin kuin 30 päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, ei hyväksytä. Siksi suosittelemme, että tarkistat tuotteesi aina heti vastaanoton jälkeen ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet saanut virheellisen/väärän tuotteen.
Tyytymättömyys värillisten linssien
lopputulokseen
Värillisten piilolinssien lopullinen tulos on aina
yksilöllinen ja riippuu useista eri tekijöistä. Lopputulos riippuu aina omien
silmiesi väristä. Lisäksi lopputulokseen vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten
valo-olosuhteet, meikki ja vaatteiden väri. Erilaisilla linsseillä on
erilaiset lopputulokset riippuen siitä, ovatko kyseessä väriä korostavat vai
värin peittävät linssit. Koska on mahdotonta ennustaa värillisten linssien
lopullinen tulos, emme voi tarjota palautusta värillisille linsseille perustuen
siihen, että olet tyytymätön niiden lopputulokseen. Asiakas hyväksyy
ostaessaan värilliset linssit, että niissä ei ole palautusoikeutta, ellei
niissä todeta valmistusvikaa valmistajan toimesta.
Aurinkolaseja ja
urheilulaseja koskevat valitukset:
Silmälaseja ei voi palauttaa, jos
niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti
vahingoittuneet, esim. vääränlaisen hoidon vuoksi. Lisäksi ei voida
palauttaa laseja, jotka ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille
lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto jne.) tai aggressiivisille aineille
(hiuskosmetiikka, merivesi jne.). Takuu ei myöskään koske normaalista
kulumisesta johtuvia vikoja.
Palautetut silmälasit on lähetettävä
takaisin alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Reseptilasien ja muiden kuin reseptilasien (PC-lasit, ajolasit jne.)
palautus:
Laseja ei voi palauttaa, jos niitä ei ole käytetty
käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne ovat mekaanisesti vahingoittuneet, esim.
vääränlaisen hoidon vuoksi. Myöskään lasit, jotka ovat vahingoittuneet
altistumisen vuoksi äärimmäisille lämpötiloille (esim. sauna, kuuma auto
jne.) tai aggressiivisille aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.), eivät ole
palautuskelpoisia. Takuu ei myöskään koske normaalista kulumisesta johtuvia
vikoja.
Jos palautetaan sopivaksi hiottuja reseptilaseja, on oltava
käytettävissä voimassa oleva silmälasiresepti (ei yli 1 vuotta vanha).
Progressiivisilla (moniteholinsseillä) linsseillä varustettujen silmälasien
osalta on toimitettava valokuva kasvoista, joissa silmälaseja käytetään
edestäpäin (paremman keskittämisen vuoksi), ja sivukuva (kehyskulman
määrittämiseksi).
Ostaja hyväksyy, että jos kyseessä ovat juuri
hiotut reseptilasit, uuteen korjaukseen sopeutuminen voi kestää 1-4 viikkoa.
Pidempi sopeutumisaika on erityisen yleistä astigmatismin ja presbyopian
korjauksen yhteydessä. Ihmisen silmä ja aivot eivät välttämättä hyväksy
uutta korjausta välittömästi. Tällaisissa tapauksissa älä kiirehdi uusien
silmälasien käyttämistä, vaan valitse asteittainen sopeutuminen uusiin
laseihin. Vasta tämän ajanjakson jälkeen lasit voidaan lähettää
palautettavaksi.
Jos ostaja päättää palauttaa reseptilaseja, joissa on
räätälöityjä linssejä, suosittelemme, että ostaja ottaa ensin yhteyttä
asiakaspalveluun. Vaaditut silmälasit tulee palauttaa alkuperäisessä
kotelossa, johon kuuluu myös liina.
Silmälasikehysten palautukset
demolinsseillä (väliaikaiset silmälasilinssit):
Silmälaseja ei voi
palauttaa, jos niitä ei ole käytetty käyttöohjeiden mukaisesti tai jos ne
ovat mekaanisesti vahingoittuneet vääränlaisen käsittelyn vuoksi.
Myöskään lasit, jotka ovat vaurioituneet altistumisen vuoksi äärimmäisille
lämpötiloille (esim. lämmitetty auto, patteri jne.) tai aggressiivisille
aineille (hiuskosmetiikka, merivesi jne.), eivät ole palautettavissa. Takuu ei
myöskään koske normaalista kulumisesta johtuvia vikoja.
Ostaja
hyväksyy myös sen, että ostaessaan erillisen silmälasikehyksen myyjä ei ota
vastuuta kehysvaurioista, jotka johtuvat kolmannen osapuolen silmälasilinssien
virheellisestä hionnasta. Palautetut silmälasit on lähetettävä
alkuperäisessä kotelossaan, mukaan lukien liina.
Reklamaatiot nettisivuistamme ja niiden sisällöstä
Alensa pidättää oikeuden muokata omien nettisivujensa sisältöä milloin tahansa. Pyrimme antamaan asiakkaillemme aina päivitettyä tietoa, mutta emme ole vastuussa tilapäisesti väärin olevasta informaatiosta tai virheistä. Tämä koskee myös haittaohjelmien tai ohjelmistojen (virukset, hakkerit jne.) aiheuttamia teknisiä ongelmia. Mikäli sinulla on jotakin ongelmaa nettisivujemme tai sen sisällön kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa onglemanratkaisussa.
Asiakkaiden jättämät kommentit sivustollamme eivät edusta Alensa.fi:n näkökantoja, mielipiteitä tai asemaa ja ne tulee käsitellä subjektiivisena. Kommentteja ei pidä tulkita ohjeiksi tai neuvoksi millään tavalla. Alensa.fi pyrkii muokkaamaan, korjaamaan tai huomauttamaan kaikesta mahdollisesti harhaanjohtavasta tai väärästä informaatiosta. Ongelmalliset tai vahingolliset kommentit ja niiden kirjoittajat käsitellään tapauskohtaisesti.
Nettisivuilla olevat kuvat esittävät oikeita versioita tarjolla olevista tuotteista, mutta eivät ole kuvia juuri siitä tuotteesta, jonka asiakas vastaanottaa. Tuotekuvissa saattaa näkyä tuotenumero, viimeinen käyttöpäivä jne., mutta ne eivät ole samat numerot, jotka näkyvät vastaanottamassasi tuotteessa. Jotkut tuotteistamme tuotetaan myös ympäri maailmaa eri tehtaissa alkuperäisen valmistajan omistamissa tiloissa. Tuotekuva saattaa näyttää eri sijainnin, kuin minkä tilaamasi tuote näyttää. Tällaiset sijaintiin/ajankohtaan/ainutkertaiseen identifikaatioon liittyvät erot eivät missään tapauksessa tarkoita, että vastaanottamasi tuote ei ole se, jonka olet tilannut. Tällaisiin loogisiin, itsestäänselviin nettisivuilla olleiden tuotekuvien ja vastaanottamasi tuotteen printtieroihin perustuvat reklamaatiot eivät ole perusteltuja ja emme hyväksy niitä.
Riidanratkaisu
Kuluttajalla on oikeus vaatia korjausta riidanratkaisuun ollessaan tyytymätön riidan ratkaisun tulokseen tai kokiessaan, että myyjä on toiminut kuluttajan oikeuksien vastaisesti. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Jos myyjä kieltäytyy tekemästä pyydettyä korjausta tai ei vastaa tiedusteluun 30 päivän kuluessa, kuluttajalla on oikeus tehdä valitus kuluttajariitalautakuntaan, jossa sovelletaan vaihtoehtoista riidanratkaisumenettelyä. Laki muussa kuin viranomaisessa tapahtuvasta kuluttajariitojen ratkaisemisesta (§ 1696/2015) on säädetty Suomen eduskunnassa.
Kuluttaja voi jättää valituksen myös verkossa toimivan sähköisen riidanratkaisufoorumin, European Online Dispute Resolution
- foorumin (ODR), kautta. <a
Vaihtoehtoisissa riidanratkaisumenettelyissä kuluttajalla tarkoitetaan luonnollisia henkilöitä, jotka toimivat kaupankäynnin, liiketoiminnan tai ammattinsa ulkopuolella. Mikäli sopimus on solmittu osittain yhdessä ja osittain erikseen henkilön harjoittaman liiketoiminnan kanssa (kaksoissopimus) ja liiketoiminnan merkitys on rajallinen eikä sillä ole vallitsevaa osaa toimituksessa, kyseinen henkilö määritellään kuluttajaksi. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tuomioistuimen ulkopuolisiin ratkaisuihin riidoista, jotka koskevat myyjän ja kuluttajan välisiä myynti- tai palvelusopimuksiin liittyviä sopimusvelvoitteita. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä sovelletaan tässä verkossa tai puhelimitse solmittuihin ostosopimuksiin. Vaihtoehtoisia riidanratkaisumenettelyitä ei sovelleta, mikäli valitusta koskevan ostoksen arvo ei ylitä 20 €. Riidanratkaisuelin voi laskuttaa kuluttajalta nimellisen summan (korkeintaan 5 € mukaan lukien alv.) valituksen täyttämisestä.
Ostosopimuksen peruutus
Voit luoda online-pyynnön välittömästi asiakastililtäsi klikkaamalla TÄSTÄ .
Mikäli tilausta ei ole maksettu, asiakas voi perua tilauksensa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@alensa.fi. Emme lähetä tuotteita, mikäli tilausta ei ole maksettu. Peruutamme maksamattomat tilaukset kahden viikon kuluessa. Mikäli tilaus on maksettu, asiakkaalla on EU-lainsäädännön mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanotosta. Myymälässämme voit peruuttaa sopimuksen 30 päivän kuluessa. Peruuttaessaan ostosopimuksen ostajan tulee huomioida ehdot, jotka ovat kuvattuna alla:
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä
Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Mikäli asiakas on avannut alkuperäisen pakkauksen, tuotetta ei voi enää käyttää hygieenisistä tai turvallisuussyistä. Kyseinen tuote ei kelpaa enää myytäväksi eikä sitä täten voi palauttaa. Aurinko- ja silmälasit ovat poikkeus. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.
Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.
Tarvittavat liitteet
Liitä palautuksen mukaan Alensa.fi:n laatima todiste ostoksesta, kuten maksuvahvistus, kopio siitä tai tilausnumerosi. Älä unohda liittää mukaan tilitietojasi palautusta varten tarvittaessa.
Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisessä kunnossa
Suosittelemme lähettämään palautettavat tuotteet tiiviissä pahvipakkauksessa kirjekuoren sijasta. Mikäli tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana, yrityksemme ei ole velvollinen vastaanottamaan sitä. Mikäli ostaja huomioi nämä olosuhteet ja ohjeet peruuttaessaan ostosopimuksen, palautamme ostosten / palautettavien tuotteiden kokonaissumman sekä niiden alkuperäisen toimitusmaksun. Ostajan on maksettava ainoastaan tuotteen palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Palautus suoritetaan asiakkaan tilille 2-10 päivän kuluessa jälleenmyytävässä kunnossa olevien tuotteiden vastaanottamispäivästä.
Palautuksen kulut ja käytäntö
Jos kaikki tarvittavat ehdot täyttyvät, ostaja saa täyden palautuksen maksamistaan tuotteista. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut ovat ostajan vastuulla.Ostaja voi hyödyntää ilmaisen palautuksen. Tämä on mahdollista vain luotaessa online-pyyntöä asiakastililtä. Selkeät ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Yksityisyys
Henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn säännellään seuraavalla tietosuojakäytännöllä