Toimitusajat

Toimitustapa Arvioitu toimitusaika
DHL 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti Priority 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä
Posti Economy 3–7 arkipäivää lähetyspäivästä

Huomautus :

  • Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
  • Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
  • Jos valitset maksamistavaksi tilisiirron, tilaus lähetetään seuraavana arkipäivänä siitä, kun talousosastomme on vahvistanut maksun saapuneeksi
  • Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
  • Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty

Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdis­telmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2–4 viikkoa

Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää kokotilausprosessin ajan.

Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika

Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpos­tiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.

Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta puuttuvia tuotteita

Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.

Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusajat kori Alensa varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusajat kori

Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita..

Ongelmat toimituksissa

DHL vaatii aina kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoit­teessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.

Emme ole vastuussa mistään logistiikkayri­tyksistä johtuvista toimitusviivästyk­sistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.

Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakes­kukseen uudelleenlähe­tettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.

Reklamaatiot

Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia ; 2.) vahvistuksen kuljetusyrityk­seltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.

Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta.

Vahingoittunut pakkaus

Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimit­tajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.