Toimitusmaksut
Toimitusmaksut ja muut huomautukset toimituksista
Posti (Kuriiri)
6.90 €
6.90 €
Posti (Henkilökohtainen nouto)
4.90 €
4.90 €
Budbee (Kuriiri)
5.90 €
5.90 €
Budbee (Henkilökohtainen nouto)
3.90 €
3.90 €
UPS Express
6.90 €
6.90 €
Huomautus:
- Toimitushinnat sisältävät ALVin
- Hinta on lopullinen riippumatta maksutavasta ja sisältää pakkaamis-ja toimituskulut
- Toimituskulut eivät riipu tilauksen koosta tai painosta
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Alensa.fi ei voi toimittaa tuotteita Suomen ulkopuolelle. Mikäli haluat tilata tuotteita toiseen maahan, lue lisää osoitteesta www.alensa.eu.
Ilmainen toimitus Alensa.fi-sivustolta
Alensa tarjoaailmaisen toimituksen tilauksille, jotka ylittävät 49 € ennen toimitusmaksujen lisäämistä tilaukselle.
Alensa.fi tarjoaa toisinaan ilmaisen toimituksen osana tarjouskampanjaa. Erikoistarjoukset sekä -hinnat ovat voimassa siten, kun ne on listattu Alensa.fi-sivustolla, sähköpostikampanjoissa tai sosiaalisessa mediassa ostohetkellä. Jokaisen tarjouksen kesto sekä ehdot ilmoitetaan selkeästi jokaisen tarjouskampanjan yhteydessä. Näitä tulee noudattaa, jotta voi hyödyntää tarjouksen.
Toimitus Suomen ulkopuolelle
Emme toimita tuotteita muihin maihin tämän verkkokaupan kautta.
Toimitus maksun jälkeen
Alensa.fi toimittaa tilaukset aina vasta, kun maksusuoritus tilauksesta on vastaanotettu. Haluaisimme muistuttaa, että valitessasi tilisiirron, maksun siirrossa tilillemme voi kestää 2–3 päivää. Vahvistamalla tilauksen verkkosivullamme osoitat suostumuksesi toimituksen viivästykseen tilisiirrosta johtuen. Jos haluat vastaanottaa tilauksen mahdollisimman nopeasti, voit lähettää meille vahvistuksen maksusta. Voit lukea lisää maksutavoista täältä. Joitain tiettyjä, harvinaisempia piilolinssivahvuuksia ei välttämättä ole ostohetkellä varastossa. Alensa tilaa nämä linssit välittömästi asiakkaalle valmistajalta. Vaikka linssejä ei olisi suoraan varastossa, maksu peritään tilaushetkellä, ei lähetyshetkellä, jotta voimme vahvistaa heti asiakkaan haluamien linssien tilauksen valmistajalta.
Lisäpalvelu: pakettivakuutus
Sinulla on mahdollisuus vakuuttaa pakettisi lisämaksusta. Tämä vakuutus korvaa paketin, jos se katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana. Tämä tarkoittaa, että heti kun olemme varmistaneet, että pakettisi on kadonnut tai vahingoittunut millään tavalla, lähetämme välittömästi uuden paketin joka sisältää samat tuotteet, ilman tarvetta aloittaa ensin alla kuvattu pitkäkestoinen reklamaatioprosessi. Jos tilauksesi sisältää mittatilaustyönä tilattuja erikoistuotteita, kuten sinulle räätälöityjä silmälaseja tai ainutlaatuiset linssiyhdistelmiä, muista, että niiden valmisteleminen vie enemmän aikaa.
Tuotteiden lisääminen tilaukselle
Huomioithan, että varastossamme käsiteltävän suuren tilausmäärän vuoksi emme voi taata, että valmiita tilauksia voi enää yhdistää tai muuttaa. Jos haluat yhdistää monta tilausta tai lisätä tai muokata valmista tilausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun välittömästi, ja me selvitämme muutosmahdollisuudet tapauskohtaisesti. Tämä on mahdollista vain asiakaspalvelun aukioloaikoina arkisin klo 9:30–16:30. Tilauksesi katsotaan valmiiksi maksuhetkellä. Jos haluat lisätä jotain, sinun tulee tehdä uusi tilaus, ja tässä tapauksessa uuteen tilaukseen lisätään myös normaali toimitusmaksu.
Toimitusajat
Toimitustapa | Arvioitu toimitusaika |
Posti (Kuriiri) | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
Posti (Henkilökohtainen nouto) | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
Budbee (Kuriiri) | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
Budbee (Henkilökohtainen nouto) | 2–3 arkipäivää lähetyspäivästä |
UPS Express | 1–2 arkipäivää lähetyspäivästä |
Huomautus :
- Mikäli olet tehnyt tilauksen ennen klo 12, se lähetetään samana päivänä
- Mikäli olet tehnyt tilauksen 12 jälkeen, se lähetetään seuraavana arkipäivänä
- Tilauksia ei lähetetä viikonloppuisin
- Arvioitu toimitusaika on laskettu siitä päivästä, kun tilaus lähetetään, eikä siis välttämättä siitä päivästä kun tilaus on tehty
Varastolta loppu olevien tuotteiden toimitusaika
Joitakin piilolinssejä erikoisilla parametriyhdistelmillä ei välttämättä löydy suoraan varastosta. Varaamme nämä sinulle ja tilaamme suoraan valmistajalta. Tämä tarkoittaa, että niissä on pidempi arvioitu toimitusaika. Erikoisempien piilolinssien, joita ei löydy suoraan varastosta, lähetys riippuu toimittajiemme toimitusehdoista ja voi kestää jopa 2–4 viikkoa
Kun valitset ja tilaat linssisi, näet arvioidun lähetyspäivän tuotesivulla. Tämä saattaa muuttua, kun olet valinnut parametrit piilolinsseillesi. Asiakas on vastuussa siitä, että seuraa tarkasti tätä päivämäärää kokotilausprosessin ajan.
Kun olet valinnut tietyt parametrit, näet uuden arvioidun lähetysajan linsseille juuri näillä parametreilla, kuten ylempänä on mainittu. Huomioithan, että “varastossa x kpl” infolla viitataan tuotteen yleiseen saatavuuteen, mutta se ei tarkoita välttämättä, että kyseinen tuote juuri sinun vahvuuksillasi on varastossa. Huomioithan vain arvioidun lähetyspäivän, jonka näet valitsemiesi tuotteiden oikealla puolella jokaisen eri tuotteen vieressä. Mahdolliset odotettavissa olevat viivästykset toimituksessa vahvistetaan, kun jatkat ostoskorisivulle, ja vielä uudestaan kun saat vahvistussähköpostiviestin. Asiakas näkee myös, jos vain osa hänen tilaamistaan tuotteista on tilauksen vahvistushetkellä varastossa, ja tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet on saatavilla. Alensalla on oikeus muokata saatavuutta sekä arvioituja toimitusaikoja tilauksen teon jälkeen.
Tilaukset, jotka sisältävät sekä varastossa olevia että varastosta puuttuvia tuotteita
Kun olet valinnut vahvuudet kaikkiin haluamiisi tuotteisiin ja nnen kuin hyväksyt ja maksat tekemäsi tilauksen, sinun tulee tarkistaa tarkkaan jokaisen yksittäisen tuotteen arvioituun toimitusaikaan ostokorissasi.
Vahvistamalla ja maksamalla tilauksen, asiakas hyväksyy, että koko tilaus toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Varastossa olevien tuotteiden lähetys ennen varastosta puuttuvien tuotteiden lähetystä on sallittua vain erikoistilanteissa. Jos asiakas haluaa, hän voi maksaa ekstratoimituskulun (normaalin toimituskulun verran) halutessaan saada varastossa olevat tuotteet ennen varastosta puuttuvia tuotteita..
Ongelmat toimituksissa
DHL vaatii aina kuittauksen vastaanottajalta. Jos tilaat tuotteet DHL:n kautta, pidäthän huolen, että joku on paikalla toimitusosoitteessasi työaikaan ma-pe. Toimituksia ei tehdä viikonloppuisin.
Emme ole vastuussa mistään logistiikkayrityksistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai muista meistä riippumattomista syistä (sää, lomapäivät jne.). Huomioithan, että annamme tilauksen yhteydessä toimittajiemme ehdottaman arvioidun toimitusajan. Harvinaisissa tilanteissa paketti voi saapua annetun toimitusajan ulkopuolella. Jotta voit varmistaa mahdollisimman sujuvan toimituksen, annathan täydellisen osoitteesi (katu, talon/asunnon numero, postinumero ja kaupunki) sekä puhelinnumerosi jotta toimittaja voi tavoittaa sinut tarvittaessa. Kun tilauksesi lähetetään DHL:n kautta, saat sähköpostiisi seurantanumeron, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä netissä. Olethan meihin yhteydessä mikäli sinulla on ongelmia seurannan kanssa. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi nopeasti ja tehokkaasti.
Mikäli pakettia ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle jostakin syystä, se saattaa mennä säilytykseen lähimpään postitoimistoosi noudettavaksi, tai logistiikkakeskukseen uudelleenlähetettäväksi. Mikäli pakettia ei noudeta tai saada toimitettua vastaanottajalel, paketti toimitetaan takaisin meille tai hävitetään. On siis asiakkaan vastuulla huolehtia, että paketti pystytään toimittamaan annettuun osoitteeseen tai kommunikoida kuljetusyrityksen kanssa, jos toimituksen aikana tulee jotakin erityistoiveita tai huomioitavaa lähetykseen liittyen. Hävitettyjä paketteja ei korvata uusilla tuotteilla tai makseta takaisin asiakkaalle.
Reklamaatiot
Mikäli paketti todetaan hävinneeksi, puuttuvaksi tai väärintoimitetuksi, avaamme reklamaation puolestasi toimittavalle yritykselle. Jotta voimme avata reklamaation, tarvitsemme: 1.) Allekirjoitetun todistuksen asiakkaalta, että hän ei koskaan vastaanottanut pakettia ; 2.) vahvistuksen kuljetusyritykseltä, että pakettia ei ole toimitettu oikein.
Kun reklamaatio saadaan prosessoitua, voimme nopeasti palauttaa sinulle rahasi tai lähettää uuden paketin, riippuen toiveestasi. Emme prosessoi palautuksia tai lähetä uusia paketteja, kun edellinen on vielä matkalla tai kunnes se todetaan virallisesti hävinneeksi toimittajan puolesta. Jos olet kuitenkin ostanut pakettivakuutuksemme, voimme lähettää uuden paketin välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa siihen saakka, kunnes korvausvaatimuksesi on käsitelty.
Vahingoittunut pakkaus
Piilolinssit ja muut tuotteet kuljetetaan tiiviisti pakattuna sopivan kokoisessa pakkauksessa, joten voit olla varma, että vastaanotat tuotteet vahingoittumina. Mikäli kuljetuslaatikko on vahingoittunut, ÄLÄ HYVÄKSY PAKETTIA tavarantoimittajalta vahinkoon vedoten. Syy voi olla esim. „huomattava vahinko paketissa“ tai „vuotava neste“. Sinun tulee ottaa yhteyttä meihin niin pian kuin mahdollista, jotta voimme hoitaa tilanteen nopeasti ja toimittaa uudet tuotteet sinulle.
Kommentit (1)
Hei, Tein piilolinssitilauksen 25.6. Ja tilaus ei ole vieläkään saapunut. Missä tilaus on ja millon se saapuu? Piilolinssini ovat lopussa ja tarvitsen niitä kipeästi. Tilausnumero: 730209188.
Good day! Thank you for contacting us. Our customer service has written an email to you regarding your order status.