1. Tietoportaali
  2. Tietoa meistä

Vaihto- ja palautusoikeus

Vaihtojen ja palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:

• Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*

• Tuotteiden tulee olla ostettu Alensa.fi -verkkokaupasta ja vaihto/palautus tulee tapahtua 1 vuoden sisällä alkuperäisestä ostopäivästä

*noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä

Tarvitsetko uudet parametrit?

Jos piilolinssiesi parametrit ovat vaihtuneet hiljattain ja sinulla on varastossa vanhoja piilolinssejä, tai olet vahingossa tilannut linssit väärillä vahvuuksilla, älä huoli. Voit vaihtaa avaamattomat ja vahingoittumattomat pakkaukset seuraamalla alla olevia ohjeita. Lähetämme sinulle uudet linssit, kun olemme vastaanottaneet tuotteet ja tarkistaneet pakkauksen kunnon.

Tarvitsetko eri tuotteen?

Jos haluat tilata eri merkkiä tai tuotetta kuin mitä tilasit, ja tilaamasi pakkaukset ovat avaamattomia ja vahingoittumat­tomia, voit palauttaa ne meille. Alensa.fi palauttaa rahasi tässä tapauksessa, ja voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi tuotteesta/tu­otteista. Hinnanmuutoksia ei tehdä; koko summa palautetaan sinulle, jos tuotteet palautetaan ylläolevien kriteerien mukaisessa kunnossa meille.

Haluatko tehdä palautuksen jonkin muun syyn johdosta?

Palautusoikeus koskee myös TopVue-tuotteita ja niiden tyytyväisyysta­kuuta. Seuraa samoja palautusohjeita tässä tapauksessa.

Jos haluat palauttaa tuotteita, joiden epäilet olevan viallisia, tuotteet tulee myös palauttaa meille, jolloin lähetämme ne valmistajalle viralliseen laaduntarkastuk­seen. Tässä tapauksessa samoja palautusohjeita tulee noudattaa. Jos haluat palauttaa viallisen tuotteen, on tärkeää ottaa yhteyttä asiakaspalvelu­tiimiimme ensin. He antavat sinulle tarkat ohjeet palautusta varten sekä muuta lisätietoa.

Kuinka vaihto tai palautus tapahtuu?

Kun haluat palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme yhteystietolo¬mak­keen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/se­litä palautuksen syy sekä tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet. Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki vaihtoon/palau­tukseen vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.

Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.

Palautusprosessissa on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:

  1. Varmista palautuksen onnistuminen asiakaspalvelusta
  2. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle osoitetarran palautusta varten
  3. Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä pakettiin osoitetarra
  4. Lähetä paketti takaisin meille

Lähetäthän avaaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai piilolinssines­tettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa – näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet ja mitä toimenpiteitä odotat meiltä. Jos tarvitset linssit uusilla vahvuuksilla, kirjoitathan tarkat ohjeet, mitkä ovat oikeat parametrit, jotka haluat tilata. Jos haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty.

Kuinka paljon tämä maksaa?

Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta/va­ihdosta aiheutuvat kulut korvataan. Alensa.fi lähettää uudet linssisi ilmaiseksi sinulle.

Kuinka kauan prosessi kestää?

Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.

Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat aurinkolaseja alkuperäisessä ja vahingoittumat­tomassa paketissa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.

Electronic Records of Sales Actin nojalla, myyjän on aina annettava kuitti ostajalle. Samalla hetkellä myyjän on tallennettava saadut tulot verotoimiston online-palveluun; mikäli tallentaessa ilmenee teknistä ongelmaa, tämä on tehtävät 48 tunnin sisällä.

VISA VISA Electron Master Card Maestro PayPal DHL posti