Palautusoikeus

Palautusten tulee täyttää kaikki seuraavat ehdot:

  • Linssipakkausten tulee olla avaamattomia, vahingoittumattomia ja jälleenmyytävässä kunnossa*
  • Silmä- ja aurinkolasien palautus on käsitelty alla
  • Sinun tulee aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta
  • Tuotteista, jotka palautetaan lakisääteisen palautusajan puitteissa (30 päivän kuluessa vastaanottamisesta) palautetaan rahat täysin
  • Avaamattomien tuotteiden palautukset, jotka on tehty laillisen 30 päivän palautusajan päättymisen jälkeen, arvioidaan tuotteiden takuun ja viimeisen käyttöpäivän mukaan (kuten aiemmin on todettu, tuotteen tulee olla jälleenmyytävässä kunnossa). Tuotteet on kuitenkin palautettava Alensa.fi lle enintään 365 päivän kuluessa alkuperäisestä ostopäivästä
  • Jos Alensa on tehnyt virheen ja lähettänyt sinulle väärät tuotteet, sinun on ilmoitettava asiasta asiakaspalveluun 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
*noudattaen EU:n terveys- ja turvallisuussäädöksiä

Haluatko vaihtaa eri voimakkuuksiin tai tuotteisiin?

Jos piilolinssiesi voimakkuudet ovat vaihtuneet hiljattain tai olet vahingossa tilannut linssit väärillä vahvuuksilla, sinun tulee lähettää avaamattomat ja vahingoittumattomat pakkaukset seuraamalla alla olevia ohjeita. Alensa palauttaa tässä tapauksessa rahasi takaisin, ja sinun on tehtävä uusi tilaus haluamallesi tuotteelle/tu­otteille. Hintamuutoksia ei tehdä; täydellinen hyvitys myönnetään, jos palautetut tuotteet täyttävät edellä mainitut kriteerimme.

Lähetettiinkö sinulle väärä tuote?

Jos Alensa on tehnyt virheen ja lähettänyt sinulle väärän tuotteen, sinun on ilmoitettava asiasta 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Varmista, että et ole avannut tai käyttänyt mitään tuotteista. Voit palauttaa tuotteet alla olevien ohjeiden mukaisesti ja saat hyvityksen.

Jos olet itse tehnyt virheen tilauksen yhteydessä, voit myös palauttaa avaamattomat ja vahingoittumattomat paketit. Tällöin asiakas on kuitenkin vastuussa tuotteen (tuotteiden) palauttamiseen liittyvistä lähetyskustan­nuksista.

Suosittelemme lämpimästi, että tarkistat tuotteet aina ennen avaamista tai käyttöä.

Haluatko tehdä palautuksen jonkin muun syyn johdosta?

Palautusoikeus koskee myös TopVue-tuotteita ja niiden tyytyväisyysta­kuuta. Voit hyödyntää meidän tyytyväisyysta­kuutamme vain 60 päivän ajan tuotteen vastaanottamisesta. Seuraa samoja palautusohjeita tässä tapauksessa.

Jos haluat palauttaa tuotteita, joiden epäilet olevan viallisia, tuotteet tulee myös palauttaa meille, jolloin lähetämme ne valmistajalle viralliseen laaduntarkastuk­seen. Alkuperäinen pakkaus, sekä kaikki jäljellä olevat, avaamattomat läpipainopakkaukset tulee palauttaa meille myös. Tuotteen LOT numerot löytyvät alkuperäisestä pakkauksesta, ja tämä tieto on välttämätön, jotta valmistajat voivat tutkia vikoja. Tässä tapauksessa samoja palautusohjeita tulee noudattaa. Jos haluat palauttaa viallisen tuotteen, on tärkeää ottaa yhteyttä asiakaspalvelu­tiimiimme ensin. He antavat sinulle tarkat ohjeet palautusta varten sekä muuta lisätietoa.

Aurinkolasien ja silmälasien palautus

Meidän laseillamme ja aurinkolaseillamme on on kahden vuoden takuu rikkoutumisen varalta. Mikäli haluat muuten palauttaa lasit tai aurinkolasit, voit tehdä tämän vain laillisen 30 päivän perumisajan puitteissa. Palautettavat tuotteet eivät saa olla käytettyjä tai vahingoitettuja. Alkuperäisen pakkauksen tulee olla avaamaton. Jos haluat palauttaa aurinko- tai silmälasit 30 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, sinun tulee palauttaa koko tuote, mukaanlukien lasikotelo, ulommainen laatikko, kaikki laatikon sisällä oleva, puhdistusliinat ja kaikki tarrat tai tagit jota pakkaus sisältää. Tuote katsotaan vaillinaiseksi ilman kaikkia näitä edellämainittuja osia, ja mikäli joku näistä puuttuu, palautusta tai vaihtoa ei tehdä. Kiitämme ymmärryksestänne.

Aurinkolasit, kehykset ja silmälasit toimitetaan parhaassa mahdollisessa kunnossa, ja niiden laatu on tarkistettu perusteellisesti ennen lähettämistä. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että jokin näistä saapuu vaurioituneina tai vioittuu välittömästi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja me tarkistamme tapauksen auttaaksemme sinua. Määräystenvastaisen käytön, väärän hoidon tai normaalin kulumisen ja toistuvan käytön aiheuttamista vahingoista tehdyt valitukset eivät kuitenkaan ole korvauskelpoisia. Asiakkaan itsensä aiheuttamista vahingoista ei voida antaa lisäalennuksia tai korvauksia.

Reseptilinssit valmistetaan erityisten yksilöllisten vaatimusten perusteella, joten niitä ei voida palauttaa. Vain kehykset ovat oikeutettuja mahdolliseen hyvitykseen. Tätä ehtoa sovelletaan siitä hetkestä, kun lasit ovat valmiit, huolimatta lähetyksen tilasta.

Jos epäilet, että silmälasien linsseissä on vikaa:

Jos kuitenkin epäilet, että silmälasilinssiesi laatu on puutteellinen tai linssi on millään tavalla viallinen, voimme lähettää linssit laaduntarkastuk­seen. Jos niissä havaitaan vika tai niiden katsotaan olevan heikkolaatuisia, vaihdamme tai palautamme linssit tietysti.

Yksiteholinssien laatureklamaa­tioissa, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin, joka ei ole 1 vuotta vanhempi. Kun laaduntarkastus suoritetaan, tätä reseptiä tarvitaan tarkistamaan, vastaavatko ostamiesi linssien voimakkuudet todellista reseptiäsi vai eivät. Sinua pyydetään palauttamaan tuotteet kokonaisuudessaan (kehykset, silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, etiketit tai esitteet jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!

Moniteholinssien laatureklamaa­tioissa, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista, että liität mukaan voimassa olevan reseptin, joka ei ole 1 vuotta vanhempi. Liitä myös mukaan valokuva, joka kuvaa sinua edestäpäin silmälasit päässäsi (tätä tarvitaan parempaan keskittämiseen) sekä valokuva, joka kuvaa sinua sivulta päin silmälasit päässäsi (tätä tarvitaan kehyksen kulman määrittämiseen). Sinua pyydetään myös palauttamaan tuotteet kokonaisuudessaan (kehykset, silmälasilinssit, mukana toimitetut lisävarusteet, mahdolliset esitteet tai etiketit, pienet siniset paperipussit, joissa sait demolinssit, sinisen kortin jne.). Älä poista linssejä kehyksestä!

Palautuksia, joita on käsitelty väärin ja/tai joista puuttuu komponentteja, ei voida hyväksyä. Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lasien palauttamista!

Kuinka palautus tapahtuu?

Kun haluat palauttaa kaupastamme ostetun tuotteen takaisin meille, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme yhteystietolo¬mak­keen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Kirjoita viestikenttään/se­litä palautuksen syy sekä tärkeimmät tiedot: tilausnumero, oma nimesi ja palautettavat tuotteet. Asiakaspalvelumme käsittelee pyyntösi ja tarkistaa, että kaikki vaihtoon/palau­tukseen vaadittavat kriteerit täyttyvät sekä ohjeistavat sinulle, kuinka edetä.

Asiakaspalvelu vastaa palautuspyyntöihin normaalisti 1 – 2 työpäivän kuluessa. Kun palautuspyyntösi on hyväksytty, sinulle lähetetään osoitetarra, jossa on oikea palautusosoite. Tämä tulee tulostaa ja kiinnittää palautettavaan tuotteeseen.

Palautusprosessissa on lyhykäisyydessään 4 vaihetta:

  1. Varmista palautuksen onnistuminen asiakaspalvelusta
  2. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle osoitetarran palautusta varten
  3. Pakkaa tuotteet hyvin ja kiinnitä pakettiin osoitetarra
  4. Lähetä paketti takaisin meille

Lähetäthän avaaamattomat ja vahingoittumattomat paketit piilolinssejä (tai piilolinssines­tettä) postitse jämäkässä laatikossa, älä kirjekuoressa

  • näin varmistat, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Liitä mukaan
pakettiin maksukuitti/lasku, jonka olet saanut ostoksesi yhteydessä Alensa.fi:stä, sekä lyhyt selitys, miksi haluat palauttaa tuotteet ja mitä toimenpiteitä odotat meiltä. Jos haluat, että maksu palautetaan pankkitilillesi, laitathan mukaan kaikki tarvittavat pankkitietosi (IBAN- ja BIC-numerot), jotta voimme maksaa rahat takaisin tilillesi. Jos olet maksanut korttimaksulla tai PayPalilla, palautus tehdään automaattisesti kortillesi tai PayPal-tilillesi, josta maksu on tehty. Varmista, että saat seurantakoodin palautukselle tai todisteen siitä, että paketti on jätetty palautettavaksi! Asiakaspalvelu kysyy tätä sinulta, jos epäilet, että jotain on mennyt pieleen palautuksessa.

Kuinka paljon tämä maksaa?

Maksat vain palauttamiesi piilolinssien postituksesta. Alensa.fi ei maksa postikuluja palautuksista, joissa asiakas haluaa palauttaa itse väärin tilaamiansa tuotteita tai tuotteita, joita ei enää tarvitse. Jos kuitenkin virhe on tapahtunut myyjän (Alensa.fi) puolesta, kaikki palautuksesta aiheutuvat kulut korvataan.

Kuinka kauan prosessi kestää?

Alensa.fi vahvistaa, että olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet sekä päivittää sinulle uuden tilauksesi etenemisestä. Yritämme vahvistaa kaikki palautukset 30 päivän sisällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli koet että prosessin etenemisessä on viivettä.

Huomioithan, että palautusprosessi vie hieman kauemmin, kun palautat laseja alkuperäisessä ja vahingoittumat­tomassa. Tämä johtuu siitä, että palautettavien aurinkolasien aitous sekä kunto pitää ensin tutkia tarkkaan ja vahvistaa päävarastomme kanssa.

Electronic Records of Sales Actin nojalla, myyjän on aina annettava kuitti ostajalle. Samalla hetkellä myyjän on tallennettava saadut tulot verotoimiston online-palveluun; mikäli tallentaessa ilmenee teknistä ongelmaa, tämä on tehtävät 48 tunnin sisällä.