Usein kysytyt kysymykset tilauksista

Seuraava sivu on suunniteltu auttamaan sinua Alensa.fi tilaus kysymyksesi kanssa. Jos et ole löytänyt vastausta kysymykseesi seuraavista sivuista, jatka lukemista.

Minun Alensa tilini

Tilaaminen Alensalta

Tilauksen lähetys ja toimitus

Palautus ja vaihto

Minun Alensa tilini

Täältä löydät vastauksia Alensa.fi:n asiakastileihin liittyvistä yleisimmistä kysymyksistä.

1. En pysty kirjautumaan sisään tai olen unohtanut salasanani.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun. Voimme palauttaa salasanasi tai ohjata sinut prosessissa.

2. Missä näkyy käytettävissä oleva luoton summa?

Käytettävissä oleva saldo on osoitettu sivustomme oikeassa yläkulmassa, kun olet kirjautunut tilillesi Alensa.fi:ssä. Tämä summa käytetään automaattisesti seuraavassa tilauksessa, joka täyttää vaaditun vähimmäismäärän.

Tilaaminen Alensalta

Tästä löydät tavallisimpia kysymyksiä liittyen Alensa.fi:n tilauksiin.

3. En löydä omia parametrejä.

Keskustele optikkosi kanssa jos et löydä sopivia parametrejä jotka vastaavat lääkemääräystäsi. Joskus on mahdollista käyttää poikkeavaa kaarevuutta tai halkaisijaa, mutta vain optikkosi ohjauksella. Jos et löydä estimmiäsi parametrejä tai linssejä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Mikä on vahvistussähköpos­tiviesti?

Tämä sähköpostiviesti lähetetään automaattisesti kun olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tämä viesti ei tarkoita että tilaus on lähetetty.

5. Toimitus maksaa - miksi?

Meillä on ilo tarjota kolme edullista ja tehokasta toimitusvaihto­ehtoa. Normaalikuljetus Postilla on aina ilmainen yli 49€ tilauksille. Tarjoamme joskus ilmaisen toimituksen sähköpostikam­panjoiden kautta. Tarkista kaikki vastaanottamasi tarjoukset.

6. Postinumeroa ei hyväksytä.

Varmista, että annat postinumeron määrätyn muodon mukaan. Kansainvälisiä postinumeroja ei hyväksytä. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos havaitset virheitä.

7. Linssihinta on muuttunut.

Tarkistamme hintamme markkinoiden vaihteluiden, kilpailijoiden hintojen, valmistajien asettamien vaatimusten ja muiden taloudellisten tekijöiden mukaan. Mikäli löydät edullisemman hinnan tuotteelle, ota yhteyttä asiakaspaleve­luumme.

8. Mitä tarkoittaa "Tuotteet ovat varastossa - odotetaan maksua"?

Jos saat tämän sähköpostin, tarkista PayPal tai pankkitilisi varmistaaksesi, että maksusi on onnistunut. Jos sinulla on pankki- tai PayPal-tilisi vahvistus siitä että maksusi on onnistunut, lähetä tämä maksutapahtuma sähköpostitse osoitteeseen info@alensa.fi. Muista mainita tilausnumerosi.

9. Tilaamani tuotteet eivät ole varastossa.

Jos tilaamasi tuotteet eivät ole varastossa, sinulle ilmoitetaan siitä tuotesivulla kun valitset parametrit alavetovalikosta. Jos tilaus sisältaa sekä varastossa olevia että ei varastossa olevia tuotteita, lähetetään se vasta kun kaikki tuotteet ovat saatavilla.

10. Alennus ei toiminut.

Varmista, että alennuksesi jota yrität käyttää koskee valitsemiasi tuotteita. Esimerkiksi TopVue-koodit ovat voimassa vain TopVue-tuotteille. Jos yrität käyttää kampanjakoodia lähetetystä sähköpostista, alennus tulee voimaan tilillesi automaattisesti napsauttamalla sähköpostiviestin linkkiä. Voit aina syöttää koodin manuaalisesti kuponkikoodiken­ttään ennen maksuvaihetta. Varmista myös, että kampanjakoodi ei ole vanhentunut. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos tarvitset apua tai selvennystä alennuskoodista.

11. En saannut ilmaista lahjaa tilattaessa.

Ilmaiset lahjat ovat saatavilla yli 80 euron tilauksille. Jos olet saavuttanut tämän vähimmäisarvon etkä ole valinnut tai saanut lahjaa, ota yhteyttä asiakaspalvelu­tiimiimme. Lahjoilla ei ole palautus- eikä vaihto- oikeutta.

12. Tein vahingossa useita tilauksia - veloitetaanko minulta kuitenkin?

Sinulta veloitetaan vain tilaus, jolle maksu on suoritettu. Saatat kuitenkin saada tilausvahvistuksen, mutta tämä ei ole maksun vahvistus. Jos et anna maksutietojasi missään tilausprosessin vaiheessa, sinua ei veloiteta. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos olet tehnyt useita tilauksia (maksettu tai maksamatta), jotta voimme peruuttaa tarpeettomat tilaukset.

13. En ole saannut vahvistussähköpos­tia.

Tarkista sähköpostin roskaposti, jos et ole saanut vahvistusta tilauksestasi tai lähetyksestäsi. Jos et ole saanut tilauksestasi sähköistä viestintää 24 tunnin kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

14. Voitteko suositella piilolinssines­tettä?

Kaikki tarjoamamme nesteet sopivat käytettäväksi kaikkien pehmeiden piilolinssityyppien ja tuotemerkkien kanssa. Keskustele optikkosi kanssa erityisistä neuvoista ja suosituksista, jotka perustuvat tarpeisiisi ja elämäntapaasi. Huomaa, että vetyperoksidi-piilolinssien nesteet vaativat enemmän hoitoa ja ylläpitoa. Vaikka ne ovat turvallisia kaikentyyppisten pehmeiden piilolinssien kanssa, on tärkeää tutustua niiden käyttöön optikon kanssa.

Tilauksen lähetys ja toimitus

Täältä löydäy vastauksia yleisimpiin lähetys- ja tilaus - kysymyksiin.

15. Tilaukseni ei ole saapunut.

Tilaukset käsitellään maanantaista perjantaihin ja toimituspartnerimme toimivat myös vain arkipäivinä. Tarkista toimitusajat sekä tilauksen päivämäärä ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluun. Jos odotettu toimitusaika on mennyt umpeen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joka auttaa sinua seuraamaan pakettia.

16. En saannut saapumisilmoitusta kuljetusyrityk­seltä.

Kun lähetämme tilauksesi lähetämme sinulle vahvistussähköpos­tin joka sisältää kuriirin seurantatiedot. Löydät nämä tiedot kuljetusyrityksen seurantalinkistä.

17. Seuranta näyttää että paketti on toisessa maassa.

Logistiikkakes­kuksemme sijaitsevat Tšekin tasavallassa; siksi kaikki paketit lähetetään Keski-Euroopan varastostamme. Voit lukea lisää Tietoja meistä -sivulta.

18. En ollut kotona kun pakettia yritettiin toimita minulle.

Jos et ole paikalla toimitushetkellä, kuriiri yrittää toimittaa paketin uudestaan seuraavana työpäivänä. Uusi toimitus voidaan järjestää myös ottamalla yhteyttä kuriiripalveluun suoraan tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

19. Tilaus saapui rikottuna.

ÄLÄ HYVÄKSY/OTA VASTAAN vahingoittuneita paketteja toimituksen kuriirilta. Hylkäämällä vahinkopaketin toimitusyrityksen on kirjattava ja otettava vastuu vahingosta. Kun tätä menettelyä noudatetaan, voimme vaatiaja korvausta nopeasti tai palauttaa tavarat.

20. Seuranta ei täsmää.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai toimitusyritykseen joka tutkii ja huolehtii toimituksesta.

21. Tein tilauksen nopealla toimituksella mutta en ole saannut tilaamani tuotteita vieläkään.

DHL on tällä hetkellä meidän nopein toimitustapa jolla on 1-2 työpäivän toimitusajan. Tilauksesi saapuminen riippuu tilauksen lähetys päivämäärästä ja ajasta. Lue lisää toimitusehdoista.

22. Toimitusosoite on väärin, ja tilaus on jo lähetetty - Mitä nyt?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme heti kun havaitset virheen. Teemme parhaamme, jotta voimme välittää nämä tiedot kuriirille. Joissakin tilanteissa on tehokkaampaa ottaa yhteyttä suoraan toimitusyritykseen. Näissä tapauksissa annamme sinulle kaikki tarvittavat yhteystiedot. Jotkut toimitusosapuolet tarvitsevat vähintään yhden toimitusyrityksen ennen kuin muutoksia voidaan tehdä toimitusosoit­teeseen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoja.

Palauttaminen tai vaihto

23. Sain väärät tuotteet.

Jos olet vastaanottanut vääriä tuotteita, lähetä kuvan tuotteista asiakaspalveluumme. (Esimerkiksi: jos tilasit 6 linssejä ja sait vain 3 , lähetä meille laatikon etuosasta kuvan tarkistusta varten). Kun olemme varmistaneet virheemme, voittee palauttaa väärät tuotteet jonka jälkeen lähetämme oikeat tuotteet mahdollisimman nopeasti.

24. Haluan vaihtaa tuotetta/merkkiä - miten edetä?

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme jos haluat tehdä palautuksen. Palautusprosessi voi olla erilainen riippuen tuote merkistä, tuotteiden saatavuudesta ja tuotteiden hinnasta.

25. Olen palauttanut tuotteita - mitä nyt?

Kun tavarat vastaanotetaan vahingoittumat­tomassa, jälleenmyytävässä kunnossa, palautus tai vaihto vaihdetaan nopeasti. Palautusprosessi kestää n. 8 viikkoa. (tämä aika voi vaihtua jos sinulla on kuitti palautuksesta). Jos olet epävarma palautuksesta, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

26. Odotan edelleen hyvitystäni.

Huomioithan, että hyvityksiä ei käsitellä pakettien kuljetuksen aikana. Tuotteet tulee olla palautettuina meille ja vastaanotettuina vahingoittumat­tomina sekä jälleenmyytävässä kunnossa ennen palautuksen käsittelyä. Jos sinulla on vahvistus siitä, että olemme vastaanottaneet palautuksesi mutta odotat edelleen hyvitystä, tarkistathan ensin pankki- tai PayPal-tilisi ja otathan sitten yhteyttä asiakaspalveluumme. Vahvistamme mielellämme kaikki maksusuoritukset talousosastoltamme.